Permalänk
Medlem

Jag vill ha det varm och bekvämt men annars är jag ett stort fan av själva minimalismen många utav dessa bilder uppvisar. Bort onödigt stök och komplexitet.

Men grymma kommentarer! Rolig läsning!

Permalänk
Medlem

Framtidens trend lever i en betongklump...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

hmm.. TCL´s bild såg ruskigt renderad/datoranimerad ut, som budgetmärke fick de nöja sig med budget-designern?
Gillar Betongpanasonic men det är lite väl mycket betong, hade krävts mjukare material och lite färg så hade det varit snuggt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att alla miljöerna i detta galleri är helt och hållet renderade i datorn. Ex. ser man ju att översta och nedersta bilden är tagen i samma miljö, men det är olika soffor, antagligen för att de passade olika bra till modellernas poser. Inte byter man soffa i en verklig fotomiljö.

Skuggorna blir inte heller så brutalt hårda i verkligheten.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Felix:

Å andra sidan så är horisonten mindre än 5 km bort ändå så... antar att Emil syftar till att man kan se TVn från rymden?

Haha, lättlurad! Alla vet ju att jorden är platt. Duh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

För mig som vill ha det lättstädat, samt är lite död på insidan, så är flera av dessa boenden mycket tilltalande.

Jag får sommarvibbar av denna bild! Love it

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Jag säger att detta är konst! Konst ska ifrågasättas, känslor hos individer ska uppväckas.

Fint humor Galleri

Huh...nog tusan väcktes det känslor, asså ja vem bor så här? Betong betong och så bordet mitt under TV:n och den med stolen brevid TV:n(?) haha den var fin
Jaa de flesta liknar fängelser faktiskt...jösses!

Mycket kul galleri

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

Tycker inte alls att bilderna är långt från verkligheten. Visst, de har tagit i med vissa av dem, men det finns människor föredrar bra design framför prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag har betongväggar, men de är i alla fall vitmålade!

F ö ett helvete att borra i. Det tar uppåt en minut med en slagborrmaskin att göra ett 4-5 cm djupt hål för en skruv... Och alla grannar hör det som om jag stod intill dem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Föredetting

Du missade chansen att ge Samsung en känga för att ha ställt två urnor bredvid TV:n i deras sista bidrag till galleriet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har betongväggar, men de är i alla fall vitmålade!

F ö ett helvete att borra i. Det tar uppåt en minut med en slagborrmaskin att göra ett 4-5 cm djupt hål för en skruv... Och alla grannar hör det som om jag stod intill dem.

Jag med. En byggare som var hos grannen konstaterade att dessa var de hårdaste betongväggar han stött på.
Direkt efter jag flyttade in köpte jag mig en borrhammare från Hilti. Den har gått runt en del i grannskapet sedan dess och gjort borrningen ofantligt mycket lättare för alla som lånat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ni skrattar men det är precis såhär jag vill bo! Kallas att ha stil och smak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag med. En byggare som var hos grannen konstaterade att dessa var de hårdaste betongväggar han stött på.
Direkt efter jag flyttade in köpte jag mig en borrhammare från Hilti. Den har gått runt en del i grannskapet sedan dess och gjort borrningen ofantligt mycket lättare för alla som lånat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tag funderade jag på att regla upp och täcka med plywood för att få mer hanterbara innerväggar. Skulle väl tappa några kvadrat, men det hade fått bli så. Men jag insåg att jag inte har så stort behov av att sätta upp saker på väggarna så jag släppte det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kul med sånt här, inte minst i kombination med bildtexterna!

TV för preppers med egen betongbunker.

LG måste ha grymma betraktningsvinklar.

Samsungs sak till vänster för tankarna till någon spelsymbol (utropstecken).

Med Philips behöver man inga andra lampor.

TCL har missat att tv-avgiften nu går på skatten, man kommer inte undan även om fler kan se på samma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerGertzy:

Ni skrattar men det är precis såhär jag vill bo! Kallas att ha stil och smak!

Exakt. Ett hem ska vara spartanskt och stilrent. Och inte en kabel skall synas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av justize:

Exakt. Ett hem ska vara spartanskt och stilrent. Och inte en kabel skall synas

Nä, gillar man synliga kablar/ormbon har man väl mentala problem.

Permalänk
Medlem

Det kan vara intressant att jämföra med reklam för TV från 50-talet. Man klarade sig utan kablar då med, men hade det lite mer ombonat och kvinnan visste sin roll, nämligen att servera förfriskningar till övriga familjen. Scenen är lika mycket fantasi som moderna pressbilder, men mer uppenbart rendrerad.

Jag hittade bilden här, där det finns fler fina exempel.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag inte tacka nej till att ha mindre skit hemma. Hela huset är fullt med prylar. Jag trodde inte de skulle bli så fullt när jag ändå sitter med dubbla garage och typ 180kvm boyta. Men ändå likt förbannat. När jag ser såna här trådar så blir jag sugen på åka hem och ta stora säcken och göra många turer till ÅVC men sedan kommer man hem och kan-vara-bra-att-ha jäveln övertygar en om något annat.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Å andra sidan så är horisonten mindre än 5 km bort ändå så... antar att Emil syftar till att man kan se TVn från rymden?

Nja beror ju på höjden du är på, 2m ger typ 5km, huset ser ut att vara på en höjd så bör vara mer dock kanske inte 100km 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Dom flesta bilder ser rätt trista ut.
Påminner mer om C-Block i fängelser än ett trevligt hem med mysfaktor som prioritet.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Vem fasen behöver en tv när man bor precis vid havet??

Edit. Eller ja som nu när man har lite utsikt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Nja beror ju på höjden du är på, 2m ger typ 5km, huset ser ut att vara på en höjd så bör vara mer dock kanske inte 100km 😋

Skickades från m.sweclockers.com

800m över havet så är horizonten 100 km bort enligt någon onlinekalkylator
Fast eftersom båda ju kan stå "bortom" horizonten men ändå se toppen av varandra så kanske det räcker med halva avståndet eller nått... Låter som ett matteproblem, och jag har pluggat färdigt så jag slipper lösa flera matteproblem!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Inaktiv

Kabellösheten är klart intressant!
Det brukar förresten se likadant ut i de flesta annonser för stereoprylar där förstärkaren är i gång trots att man inte ser en enda kabel i bilden.
De som stylar dessa annonser verkar inte inse att alla större prylar åtminstone behöver en elkabel, hur trådlösa de än är i övrigt …

Permalänk
Medlem
Citat:

En till från Philips! Hennes långa klänning, huvudet på sned, mystik i blicken. För att se.. är det tyg? En blomma? Hon ser i alla fall, och är en ny människa!

Det är ingen klänning. Det är en jumpsuit.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar verkligen betong looken i kombination med "minimalism" och hoppas fler bygger så framöver