Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk

Tycker Chrome alltid känns snabbare, både att boota och använda. Samt ta mindre ram än Firefox. Så blir alltid Chrome för mig

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kör firefox den mesta tiden. Men laptopen med touchskärm gör chrome. Hade nog blivit galen på chrome sedan de flyttade "ångra stäng flik"-knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kör firefox den mesta tiden. Men laptopen med touchskärm gör chrome. Hade nog blivit galen på chrome sedan de flyttade "ångra stäng flik"-knappen

ctrl shift t? o.o

Permalänk

Vivaldi både hemma och på jobbet, ser bara en massa klagande på Google i hela tråden. Använd Chromium om ni är så rädda? Har använt Waterfox innan men pga kompabilitetsproblem så blev det ett kort test.

Permalänk
Inaktiv

På mobilen använder jag DuckDuckGo. Sökresultaten är en densamma på deras motor och läsaren kan vara lite konstig ibland. Men föredrar integritet före annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

ctrl shift t? o.o

Är ju ett alternativ att vänja sig vid nu när det gamla inte fungerar. Använder ju ctrl t ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Prova Firefox Focus istället för "standard" FF.

Har testat den med, snabb som bara den men den hanterar flikar lite konstigt och jag gillar att slippa skriva hela URL:en varje gång.

Installerade standard FF igen, nu är den ungefär lika snabb som chrome. Antagligen har det kommit några uppdateringar av både android och FF sen jag testade sist, får se om den segar ner sig med tiden eller inte.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kommer snart gå över till firefox på heltid, mycket pga som alla andra tycker å tänker om google.. Och speciellt uråldrigt är känslan, utseende..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Kör mest Firefox, men har på sistone börjat testa Chrome/Edge(Chromium) mer.
Kör dock även Office 365 och läste nyligen att MS har planer på att tvinga på en del Office 365 användare Bing som sökmotor i Chrome. Blir det verklighet blir det nog att helt gå tillbaka till Firefox.

https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/microsoft-to-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Åtminstonde med Netflix så går det även via deras app, finns dock en del andra krav också.
Netflix

Stämmer. Kör Netflix app både på mina PC med Windows (finns tyvärr ingen app för Mac än) och Xboxen till våra TV. Fungerar i absolut högsta upplösning och med full kvalitet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattgunnar:

Skulle vilja pröva nya edge men som jag förstått så kan jag inte överföra mina lösenord som är sparade i mitt Googlekonto. Orka!

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerade bra när jag installerade Edge (Chromium) på min Mac i förra veckan. Den frågade om jag ville importera alla lösenord och annat från Google Chrome, och det gick utmärkt. Sedan har det bara flytit på utan bekymmer.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Haft Chrome ett tag nu men sedan min webbsida konstigt nog svartlistats av Google Chrome och jag vill komma åt min hemmagjorda startsida så har jag fått gå tillbaka till Firefox och även i Edge fungerar det normalt. Jo, jag har anmält till Google för länge sedan och hotellet har skannat min mapp på serven efter hot. Men vette fasiken om att nu när jag blev tvungen att använda Firefox och Edge så tycker jag de är bättre.

den till de
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Någon som testat webbläsaren Orion ? https://browser.kagi.com/

Verkar väldigt intressant med smarta funktioner och väldigt "privacy" fokuserad.

Permalänk
Medlem

Jag är inte kinkig, jag kör vad som helst som fixar blockering av annonser. Helst webbläsare som stödjer uBlock origin, eftersom det fungerar bra och gorhill verkar vara en synnerligen vettig och pragmatisk person.

Så jag har i princip slutat använda Chrome inför bytet till Manifest v3 och gått tillbaka till Firefox.

Buggen för uBlock origin/Manifest v3 dokumenterar de begränsningar som finns för content blockers i Manifest v3.

Vi får se om någon Google-utvecklare lyckas med guerilla-taktik och faktiskt lyckas implementera tillräckligt med fitjurs i Chrome för att uBlock origin lite ska kunna droppa ”lite” och faktiskt kunna fungera som orginalet.