Reklamera iphone x som förlorar täckning
Hej!
Jag har fått min mors iphone x som hon köpte ny på telenor 2018-01-17. Ganska direkt när jag fick mobilen märkte jag att täckningen försvinner lite sporadiskt. Jag har frågat min mamma om hon har märkt något men det hade hon inte men åt andra sidan så använder inte hon sin mobil särskilt mycket så problemet kan ha funnits där en längre tid utan att hon har märkt det.
Jag har testat fabriksåterställa den tre gånger men problemet återkommer alltid. Då trodde jag att det var något fel hos min operatör Hallon så jag fick ett nytt sim kort men problemet återstod så jag testade att byta till en annan operatör (Comviq) men det hjälpte inte heller. Jag har tagit mobilen till en Apple store och där undersökte de mobilen men hittade inte något fel, det är inte så konstigt att de inte hittade något fel då mobilen fungerar felfritt när den inte förlorar täckningen. Tjejen jag pratade med på Apple store sa att det inte var första gången någon kom in med en iphone x och hade problem med täckningen. Hon föreslog att jag skulle reklamera telefonen och skickade detta till mig:
Beskrivning av problemet/diagnos
Problem:
Kund rapporterar problem med enhet som intermittent inte har någon täckning.
Steg för att återskapa:
Ej verifierat i Genius Bar. Detta händer inte i butik.
Utvändigt skick:
Inga synliga skador. Enhet är inte heller fuktskadad.
Föreslagen lösning:
Då garantin löpt ut och problemet uppstått utan ett felaktigt användande rekommenderas kund att vända sig till inköpsstället för en reklamation.
Lösning: Lösning för service
Orsak: Övrigt
Jag har gått till två olika telenorbutiker och de vägrar att reklamera min telefon det säger samtidigt att om de tar in telefonen för en undersökning så skulle jag vara tvungen att stå för dessa kostnader om de inte hittar något fel. De sa även att jag inte kunde reklamera den hos dem då jag inte längre har något abonnemang kvar där. Visst borde jag ha rätt att reklamera mobilen hos dem och ska jag verkligen stå för kostnaderna för undersökningar (som de förmodligen inte kommer hitta något fel under då felet uppstår lite sporadiskt)? Eller finns det något annat jag kan göra?