Disney+ till Sverige i sommar

Permalänk
Melding Plague

Disney+ till Sverige i sommar

Lanseringen av Disney+ tidigareläggs i flertalet europeiska länder, men i Sverige blir tjänsten tillgänglig först till sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmoddare

För sent.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Det blir att testa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Då lär Mandalorian redan vara ute på blu ray

Permalänk
Medlem

kommer också testa när det kommer. mest intresserad av marvel och star wars.
nat. geo. kommer som en rolig bonus

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master

Vet vi något om de tekniska funktionerna i Disney+? Jag tänker 4K, HDR, 5.1-ljud...what we got? Finns det appar till de vanligaste plattformarna eller är det web som gäller? Jag har noll koll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag kommer skaffa Disney+ prenumation. No doubt.

Permalänk
Medlem

Om klassiska tecknade serierna kommer med original rösterna osv är det solklart.
Annars blir det "det andra sättet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Då lär Mandalorian redan vara ute på blu ray

Säsong 2 kommer till senhösten.

Inte för att jag någonsin kommer att prenumerera på D+ dock.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi något om de tekniska funktionerna i Disney+? Jag tänker 4K, HDR, 5.1-ljud...what we got? Finns det appar till de vanligaste plattformarna eller är det web som gäller? Jag har noll koll.

Disney har 4k, HDR och 5.1-ljud på delar av sitt innehåll, appar finns till många platformar och jag har för mig att du kan ladda ner allt content för offline. Har inte prövat android-appen då mitt google play fortfarande är inställt på Sverige, men iPhone appen känns betydligt behagligare än Netflix gör, och förutom att det var segt som fan då resterande länder fick tillgång till det på dag 1 så är deras hemsida jämförbar med Netflix

Permalänk
Medlem

Så....antalet strömmade filmtjänster bara ökar, alla vill ha sin del av kakan.
Jag förutspår kundernas nästa "motdrag", kvartalsvis utnyttjande: Tex Q1 Netflix, Q2 HBO, Q3 Disney+, Q4 Amazon.
Det händer för lite hos varje stömmningstjänst för att det skall vara värt att betala löpande.

Vad blir då motdraget till motdraget?
Spiralen snurrar vidare

Permalänk
Medlem

Affärsmodellen måste ändras, helt galet, borde uppstår motsvarande kabel-tv/satellit-tv leverantörer som paketerar streamingtjänster till rimlig kostnad för slutkunden. Tänk: Action-paket, Barn-paket o.s.v. med ett gäng streamingtjänster bundlade i ett interface istället för tretton olika appar

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd

Nästan värt att ta bara för National Geographic.

Har ju Dplay för Discovery-kanalerna

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Undrar om man får hela utbudet eller 50% av det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Så....antalet strömmade filmtjänster bara ökar, alla vill ha sin del av kakan.
Jag förutspår kundernas nästa "motdrag", kvartalsvis utnyttjande: Tex Q1 Netflix, Q2 HBO, Q3 Disney+, Q4 Amazon.
Det händer för lite hos varje stömmningstjänst för att det skall vara värt att betala löpande.

Vad blir då motdraget till motdraget?
Spiralen snurrar vidare

Det är nog många som redan gör så.
Netflix har jag löpande, tycker det finns och kommer såpass mycket att det är motiverat och min dotter tittar mycket barnutbudet.
Däremot HBO och Viaplay kör jag 1-2 månader då och då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Nästan värt att ta bara för National Geographic.

Har ju Dplay för Discovery-kanalerna

Jag kan rekommendera Curiosity stream om du gillade hur Discovery var förut.

Permalänk
Medlem

Fuck off Disney.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Var verkligen sugen på att testa men sommaren är alldeles för långt bort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med Netflix går det att ha flera användare. D v s det går att dela på abonnemanget och då blir kostnaden löjligt låg.
Kommer det att gå med D+?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Netflix och kommer nog att komplettera med Disney+ främst för att dom har National Geographic

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Med Netflix går det att ha flera användare. D v s det går att dela på abonnemanget och då blir kostnaden löjligt låg.
Kommer det att gå med D+?

Amerikanska modellen för Disney+ är 4 simultana strömmar och 4K för grundpriset. Antar det blir samma i Europa.

Netflix kräver ett dyrare abonnemang för 4K och 4 strömmar, det ligger väl på cirka €12-14?

Permalänk
Medlem

@Fulci: Tackar.

Vi är fyra som delar på Netflix 4K. Kostar oss 35Kr var i månaden.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

@Trackmaster: tack för tipset! Ska kolla in detta! 👍🏻👍🏻

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Master of Overkill

Kommer skaffa direkt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ok :
"Disney+ skulle ursprungligen utökas till EU-länderna Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien och Storbritannien den 31 mars 2020 men detta datum flyttas fram till 24 mars,"
år?......

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Ok :
"Disney+ skulle ursprungligen utökas till EU-länderna Tyskland, Frankrike, Italien, Spanien och Storbritannien den 31 mars 2020 men detta datum flyttas fram till 24 mars,"
år?......

Moviezine skriver:

"Walt Disney Co avslöjar sina releaseplaner för Disney+, som når utvalda europeiska länder i vår Storbritannien, Irland, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Österrike och Schweiz får tillgång redan den 24 mars. Det är en vecka tidigare än det tidigare utlovade datumet 31 mars."

Permalänk
Medlem

De sju haven fortsätter jag med, man måste ju typ köpa 10 tjänster om man vill ett brett utbud.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av ApeviaX:

Moviezine skriver:

"Walt Disney Co avslöjar sina releaseplaner för Disney+, som når utvalda europeiska länder i vår Storbritannien, Irland, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Österrike och Schweiz får tillgång redan den 24 mars. Det är en vecka tidigare än det tidigare utlovade datumet 31 mars."

Mitt citat var från denna sida, dålig korrläsning.....

Permalänk
Medlem

@M_X_E_Q: Om du tycker något i artikeln är felaktigt/otydligt så är det väl ändå bättre att du kontaktar skribenten/redaktionen så de får korrigera istället för att skriva ett inlägg i forumet?

Permalänk
Medlem

Ska defenetivt ha detta, priset är ju för en gångs skull helt rimligt. Bara mandelorian är ju värt 80 spänn i månaden. Barnen kommer gilla det, och jag hoppas på klassiker som DuckTales och rescue Rangers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet