EU överväger förbud mot ansiktsigenkänning på offentliga platser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToddTheOdd:

@gabriel15: Hur många i Sverige blir överkörda av bilar i sådana lägen nu? Hur många skulle inte bli överkörda av bilar i sådana lägen för att de är övervakade av en kamera?

Idioter som går eller cyklar finns det otroligt många av i vårt land.

Jag kan inte säga exakt hur många liv som skulle kunna räddas för att vuxna människor inte klarar av att se sig för men det är helt klart bättre om det gör ont i plånboken än att det gör ont för du blivit överkörd av en bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Där har vi det i vanlig ordning, "Sverige har aldrig varit tryggare".

Hur kom du fram till den slutsatsen?

Som svar på "Vart är den kraftigt ökade brottsligheten? Brott har minskat det är våld med skjutvapen som har ökat i Sverige."

Typen av brott har förändrats, att då retoriskt svara "Sverige har aldrig varit tryggare" kunde kanske lockat till skratt om det nu inte vore ett så allvarligt ämne.
Kanske bättre att försöka att tanka lite logiskt, bara ett tips!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har detta någon koppling till övervakning, menar du?

Ja, de gör något. Medan politikerna här fastnar i eviga utredningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

När det gäller övervakningskameror på offentliga platser så är det knappast fildelare som de är ute efter att sätta dit. Utan det är brått som rån, där BRÅ påstår att rånen ökar: https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/ra...

Du tror väl inte på fullaste allvar att rån kommer att minska för att där sitter kameror?

Vi har fartkameror på vägarna, ändå så fotar dom fartsyndare samtidigt som bilister tvärnitar och puttrar i 50 på 70 väg m.m.

OK! Fram med fler kameror, ja flera miljoner så folk verkligen kan känna på den falska tryggheten.

"Förstår inte hur jag kunde bli rånad, där var ju säkert tjugo kameror som såg rånet.", ja dom såg men kan inte förhindra ett brott...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag har extrem svårt att känna igen folk och skulle ha stor nytta av en kamera på jackan som registrerar och spelar in allt. Om det är någon jag sett så får jag info i örat. Typ: "Göran som var din skolkamrat i första klass, år 1955, han är numera gift och har tre döttrar, och bor på Storgatan 23, telefen ..."!
Blir man misshandlad eller mördad så kan det vara stor nytta att ha händelsen inspelad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Vad menar du med brott då? Anmälda brott totalt har gått upp över 10% dom senaste 10 åren i alla fall.
Sen har grov brottslighet, speciellt våld och gängrelaterad brottslighet gått upp ännu mer.

Ha ha..

Hur mycket har befolkningen ökat under dom senaste 10-åren?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

Du tror väl inte på fullaste allvar att rån kommer att minska för att där sitter kameror?

Vi har fartkameror på vägarna, ändå så fotar dom fartsyndare samtidigt som bilister tvärnitar och puttrar i 50 på 70 väg m.m.

OK! Fram med fler kameror, ja flera miljoner så folk verkligen kan känna på den falska tryggheten.

"Förstår inte hur jag kunde bli rånad, där var ju säkert tjugo kameror som såg rånet.", ja dom såg men kan inte förhindra ett brott...

Samma argument går använda på fler poliser, ordningsvakter you name it..
Men jag konstaterade bara att viss brottslighet går upp, att sedan vissa rånare när de blir tagna av polisen bara får höra. Aja baja så får du ej göra och sedan hemkörda till sin mamma är ett annat problem än lagstiftning kring kameraövervakning.

Motargument att poliser är mobila så finns det mobila kameror som flyttar sig. T.ex drönare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Man kan börja med att ändra lagen, så man kan dra tillbaka uppehållstillstånd som utlåtits på felaktiga grunder, eller kunna ta ifrån uppehållstillstånd från återvändande IS terrorister.
Se bara vad som händer i Norge just nu, där är det regeringskris för att en del av den sittandes regering vill ta tillbaka IS-terroristers fruar.

Hmm.. Är det endast IS-terrorister som är problem för dig?

Vi har i alla tider haft terrorister som återvänt, som flesta som återvände efter WWII som stred för nazisterna som exempel, Eller nu senast dom som stred för Azovbataljonen pch liknande förgreningar i Ukraina med liknande ideologi och krigsbrott.

Skulle aldrig få för mig att försvara någon form av krigsbrott och terrorism, däremot är jag för en likvärdig behandling.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

I dom flesta fallen yrkar inte ens åklagaren på utvisning, inte ens när personen saknar svenskt uppehållstillstånd.

Allvar?

Faktiskt mestadels fel om hur många utländska våldtäktsmän som utvisas
Av de som döms för våldtäkt utvisas 63 procent, för grov våldtäkt är siffran ännu högre, 73 procent utvisas.
Liga stal från hotellgäster – får fängelse och utvisas
Domen: Fängelse och utvisning i tio år

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Samma argument går använda på fler poliser, ordningsvakter you name it..
Men jag konstaterade bara att viss brottslighet går upp, att sedan vissa rånare när de blir tagna av polisen bara får höra. Aja baja så får du ej göra och sedan hemkörda till sin mamma är ett annat problem än lagstiftning kring kameraövervakning.

Motargument att poliser är mobila så finns det mobila kameror som flyttar sig. T.ex drönare.

Om dom blir hemkörda till mamma så är dom minderåriga, men för det så väntar ju straff inte bara för ungen utan även för föräldrarna då polisen har skyldighet att anmäla till soc.

Eller du menar att man ska häkta minderåriga hur som?

Edit: Jag hoppas du inte menar att poliser och ordningsvakter vänder ryggen till vid brott... På tal om motargument...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Jag har extrem svårt att känna igen folk och skulle ha stor nytta av en kamera på jackan som registrerar och spelar in allt. Om det är någon jag sett så får jag info i örat. Typ: "Göran som var din skolkamrat i första klass, år 1955, han är numera gift och har tre döttrar, och bor på Storgatan 23, telefen ..."!
Blir man misshandlad eller mördad så kan det vara stor nytta att ha händelsen inspelad.

Jag vet inte om det du skriver är en sorts sarkastisk knorr på något andra skriver eller om du försöker göra dig rolig. Staten behöver inte gå in med ett dekret om detta. Du kan redan nu gå runt filmandes hur du vill. Dygnet runt, om du vill. Men jag misstänker att listan av vänner vars namn du behöver komma ihåg blir kort väldigt snabbt.

Skrivet av Cameltotem:

Ta fast brottslingar är viktigare än eran integritet.

Nej.
(Tänker du inte motivera ditt påstående så gör inte jag heller det.)

Skrivet av Bengt-Arne:

Förr var det karikatyrer på en konstig japan och nu detta, vet uppriktigt inte vilket som är värst gällande vanföreställningar gällande japaner och japan

Det är inte vanföreställningar att Japan har sträng migrationspolitik och drakonisk rättsutövning. Däremot är landet också känt för en stor öppenhet och generositet gentemot turister och besökare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Egentligen är det lika dålig som kameror = färre brott. Det är attityden och bristen på respekt mot lagar och vad man anser "borde vara okej" som är boven. Dessa människor anser att de gör rätt, precis som du anser att du kan gena över gatan på cykeln, eller strunta i att där står 40/50. Bristen på respekt är problemet i grunden.

Du kan också säga, i Japan går inte folk för rött ljus... inte för de inte kan, eller inte skulle komma undan med det, utan för det är respektlöst.

Vi har idag enormt mycket mer teknik än någonsin för att identifiera brott, men % lösta fall är ändå sämre. Tron att en kamera gör dig säker är faran som jag oroar mig för. Falsk säkerhet.

För jag har haft grannar som haft inbrott mitt under ljusa dagen. Folk som gått fram till en bil mitt på dan och slagit en ruta, tagit innehållet på <20 sekunder. Dessa är inte anonyma brott. De slutar inte för du sätter en kamera nånstans. Och vi alla bär runt på kameror och filmar snart allt vi gör redan.

Så sushi kan faktiskt anses ha lika lite för brottsbekämpning som 50-11 kameror som ingen tittar på. För det är "när" händelsen sker som du måste agera... inte 6 mån senare när du hunnit titta på beviset och personen är långt borta.

Så att EU vill förhindra massövervakning, utvärdera behovet och sedan ta beslut är faktiskt imho klokt, icke förhastat beslut.

Förstår mycket väl att kameror inte behöver betyda att färre brott begås, liknelsen var fortfarande fruktansvärt dålig, för kameror kommer mer eller mindre underlätta uppklarningen även om det inte är förebyggande, sen är det en avvägning som behöver göras där också mellan uppklarning av brott och människors integritet. Mängden brott som uppklaras med hjälp av kameror kanske inte är tillräckligt många för att det ska vara värt att inkräkta på så många oskyldigas integritet, tillexempel.

Tror dock fortfarande att kameror är effektivare än sushi när det kommer till brottsbekämpning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Allvar?

Faktiskt mestadels fel om hur många utländska våldtäktsmän som utvisas
Av de som döms för våldtäkt utvisas 63 procent, för grov våldtäkt är siffran ännu högre, 73 procent utvisas.
Liga stal från hotellgäster – får fängelse och utvisas
Domen: Fängelse och utvisning i tio år

Japp, allvar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/delvis-sant-att-bara-1-av-...

Och om inte annat så borde siffran vara 100% eller så nära man kan komma.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är inte vanföreställningar att Japan har sträng migrationspolitik och drakonisk rättsutövning. Däremot är landet också känt för en stor öppenhet och generositet gentemot turister och besökare.

Intressant då 1 av 10 av dom yngre i Tokyo som ex. är av icke Japanskt ursprung, men helt klart att nationalism är utbrett i Japan oxh så till den grad att Japaner som bott utanför Japans gränser för att sen återvända kallas för "Gaikokujin".

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Japp, allvar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/delvis-sant-att-bara-1-av-...

Och om inte annat så borde siffran vara 100% eller så nära man kan komma.

Knappast allvar från din sida, ha ha...

Delvis sant är inte en full sanning!

Läste du över huvud taget länkarna jag gav?
Med vilje särskrivet!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Knappast allvar från din sida, ha ha...

Delvis sant är inte en full sanning!

Läste du över huvud taget länkarna jag gav?
Med vilje särskrivet!

Fortfarande är mitt första inlägg helt korrekt. Jag pratar generellt, du drar upp våldtäktsmän.

Och när det rör sig om just utländska våldtäktsmän som inte är svenska medborgare så tror jag att alla håller med om att det borde vara 100% utvisning, finns ingen ursäkt att siffran ligger på vare sig 50 eller 80.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fortfarande är mitt första inlägg helt korrekt. Jag pratar generellt, du drar upp våldtäktsmän.

Och när det rör sig om just utländska våldtäktsmän som inte är svenska medborgare så tror jag att alla håller med om att det borde vara 100% utvisning, finns ingen ursäkt att siffran ligger på vare sig 50 eller 80.

I den länk du själv nyss presenterade,
framgår ett antal orsaker till varför det inte är 100%.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/delvis-sant-att-bara-1-av-...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fortfarande är mitt första inlägg helt korrekt. Jag pratar generellt, du drar upp våldtäktsmän.

Och när det rör sig om just utländska våldtäktsmän som inte är svenska medborgare så tror jag att alla håller med om att det borde vara 100% utvisning, finns ingen ursäkt att siffran ligger på vare sig 50 eller 80.

I första länken, Ja!

Korrekt, ja säkert.. Lika vilse som Grimmjow Jaegerjaquez!

Varför stannade du där?
Dom andra två handlade om stölder.

Sen får du förklara hur 100% ska uppnås? Vore väldigt intressant att höra den förklaringen

Ser att det redan är förklarat i länk som du själv angett, så frågan är varför det ignoreras. Eller det bara rinner av

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

I fallet med 1177 så har såvitt jag vet ingen påverkats av att mannen hade kopplat fel kabel, mer än att något "kunnat ske" .
Skickades från m.sweclockers.com

Jag hoppas verkligen inte att du tror på att dom kopplat fel kablar

Fel kabel var i 1177 fallet en total nonchalans i säkerhet, access till nämnda server var delvis öppen en vecka efter stt det blev allmänt känt. Om det vore en kabel, så...

Sen var all den patientdatan helt öppen och tillgänglig på internet många år före avslöjandet bia vanlig http (inte https), gick att spåra med "wayback machine" som ex.

När vi ändå är inne på det så kan jag tala om att den nya leverantören idag är samma som tidigare, då via ett dotterbolag till ett bolag som denna har startat i Thailand. På tal om säkerhet och svågerpolitik...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

De har också väldigt många poliser och då givetvis få brott och väldigt få mord.
https://samnytt.se/poliskris-i-japan-brottsligheten-for-lag/

Samnytt en (politiskt rasist vinklad blaska) som inte tar upp det enkla faktumet att Japan har haft en rekordlång ekonomisk tillväxt som avspeglar sig i statistiken. Källa: the japan time News med flera...
Arbetslösheten har sjunkit till rekordlåga 2.8% som ex..

Att sen samnytt ljuger rakt ut angående antalet mord med " En dödsskjutning 2015. Det var det senaste allvarligare brottet som japansk polis fick ägna några större resurser åt." när det i själva verket skedde 710 mord år 2017 i Japan.

Du borde skaffa dig en sanningsenlig källa eller träna upp källkritiken

Despite Japan’s low crime rates, it’s seen a number of mass stabbings in the past decade

Avslutningen på samnytt är även det en lögn, antagligen då dom vet att deras läsare inte kontrollerar påståenden särskilt noga

Japantimes: Gun-smuggling from Russia targeted
.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

I Sverige har du alltid möjlighet till billig sjukvård även om du inte ens får vistas i landet. I ett normalt land så hade detta varit ett ypperligt tillfälle att hitta personer som ska sitta inne eller helt enkelt inte vara i landet.

Vilka syftar du på?

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Och DÄR åkte Europas chans att ha nåt stort företag som ville satsa på ansiktsigenkänning!

Nu vinner Kina o USA igen....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Kan bara instämma och det är beklagligt att se. Men folk verkar inte ha problem med att använda tjänster från Facebook och Google som bedriver samma typ av massövervakning. Dock inte för att rädda några liv, utan för riktad reklam. Är man okej med det, då är man nog okej med att ens regering bedriver samma form av övervakning för att rädda liv. Dessa företag har i princip normaliserat övervakning och det gör mig fy förbannad.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är över 5-år sedan som FB har en dark web adress. så det går att gå förbi
Glöm bara inte att köra med VPN samtidigt

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Lite off topic, men han gjorde ju tydligen ett jädra bra jobb ändå! 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Vad vi vet, men av den bristande kontrollen av CV aå kan man undra vad/hur myndigheter hanterar uppgifter... Gällande "företagsamma" individer...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Och DÄR åkte Europas chans att ha nåt stort företag som ville satsa på ansiktsigenkänning!

Nu vinner Kina o USA igen....

Så bra

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Kanon att det finns krafter som stretar emot övervakningssamhället.
Har ingen lust att behandlas som brottsling utan att vara det.
Plus att vilken kriminell som helst räknar ut på 3 sekunder hur hen skall undvika att kännas igen.

Varenda stadskärna och grannskap kryllar ju av kameror numera, och med rätt samkörning/mjukvara sköts det som Stasi pysslade med numera helt automatiskt.

En stor anledning till att vi har det som vi har det angående grov brottslighet är ju att polisen hamnat under den kritiska massan som behövs.
Sverige ligger ju t.ex. strax över hälften av EU's genomsnittliga polistäthet.

I trakterna där jag bor är det så illa att många rån m.m. startar med en bilbrand i en kommun som polisen måste åka på.
Och när dom pysslar med det så slår dom till ett par mil bort, utan risk för att Harry skall dyka upp.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Viktorph:

Er retorik faller tillbaka på...

Vem är det du buntar ihop med min personliga icke-åsikt? Berätta, hur gör vi med folk som har hjälm, balaklava, niqab, mössa, keps, burka, tomtemask etc? Kameror som dokumenterar och kan larma ut personal i fjollträsks rusningstrafik har jag viss förståelse för eftersom det handlar om pengar. Själv använder jag både hjälm och balaklava den lite varmare delen av året - motorcyklist som jag är - och möjligen tomtemask den andra halvan av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Skrämmande att läsa de som verkar ha köpt Kina-retoriken om att det är en bra grej med massövervakning.
Superbra att EU skyndar långsamt i frågan.

Det ska bli intressant om X antal år att läsa hur folk diskuterar dom här typerna av frågor. När det finns chip som man kan implantera i skallen på folk så att dom inte ens kan tänka eller göra "fel"... ska man massimplantera/kontrollera befolkningen då? Det drabbar ju ingen oskyldig juh. Blir ju jättesäkert och bra.
Nää just det ...logiken håller ju inte.

Jag kan börja med att jag tycker att kinesisk regering är skit men när vi är i Kina (frugan är kines) så tycker jag är skönt att ALLT är filmat. Du kan inte ta ett steg utanför dörren utan att pappa Xi ser det.
Jag känner mig trygg att ifall något händer så är det med allra största sannolikhet fångat med en kamera.
Nu är Kina så jävla säker land att utsättas för grovt brott är nästan en omöjlighet.
Jag hade inte haft något emot kameror i Sverige som i Kina. Sociala poäng kan man dock skippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

@Zargoz: Ja det är ju fint att du känner dig trygg i vetskapen om att när du blir överkörd i trafiken eller rånmördad av en desperat pundare så kanske det är lättare att straffa denne i efterhand. Kameror hindrar inte kriminalitet, det tvingar den att flytta på sig.

När det gäller sverige så är lagarna så tandlösa att ingen yrkeskriminell/desperat pundare kommer dra sig för att det finns mer kameror på vissa ställen dom hinner ändå med en brottsturne innan det är dags för 6mån på krimfritidsgården igen.

Kameror kommer aldrig finnas överallt, det skulle kosta för mycket, därför kommer du att bli rånad i hemmet snarare än på stan.
Dom som förlorar mest på massövervakning är laglydiga medborgare, inte buset.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Kameraövervakning har ju statistiskt aldrig hindrar brott ens där kameror är uppsatta, så hur tänker ni nu?

Bombmannen på Östermalm fångades på film!
Kunde det förhindrats...

Eller hur tänker du?

Om det hade varit en kamera som inte var från 50 talet så kanske senaste nattens sprängningar hade kunnat förhindras om det är var samma gärningsman. Då han kanske hade blivit gripen efter första dådet.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....