Emil lĂ€mnar oss 😱

PermalÀnk
Medlem ★
●

VadÄ

Skrivet av fantomsmurfen:

Ja men det vanliga Àr vÀl att man redan hittat det nya jobbet innan man meddelar att man ska sluta.

Det vanliga Àr vÀl ÀndÄ att man skriver pÄ ett nytt anstÀllningsavtal innan dess att man sÀger upp sin nuvarande tjÀnst. Det Àr klart att man kan göra ett offentligt meddelande pÄ en hemsida som dessutom just Àr Àmnad till socialt nÀtverk för kontakter inom karriÀr. Ju mer jag tÀnker pÄ saken desto vettigare Àr det.

För övrigt sÄ tÀnker jag att man kan vÀl lÄta han vara lite snarare Àn att överdramatisera eller kritisera ett personligt val. Skulle inte förvÄna mig om nÄgon fanboi stÄr med trappstege utanför hans hus eller lÀgenhet och kikar in nÀr han kÀkar fredagstacos och ropar frÄgandes varför han ska sluta. Han lÀr vÀl komma med information riktat specifikt till alla plattformar han har haft en offentlig position pÄ sÄ att vi fÄr tacka av honom för det arbete han utfört.

edit. SÄg nu att du redan hade svarat pÄ meddelandet. Lycka till i fortsÀttningen Emil och tack för alla intressanta Àmnen! Ses i kommentarerna

PermalÀnk
Medlem ★
●

SweC kommer inte vara det samma nÀr du inte Àr med och styr och stÀller. KÀndes som du la in en extra vÀxel med projekt, videos och nya saker sista tiden, men alla som Àr kvar fÄr fortsÀtta med dessa tycker jag.

Kommer verkligen sakna dig @emilakered ! Hoppas du hittar nÄgot roligt att göra efter du slutat hÀr
NÄgot vet jag att du kommer göra. Byta blöjor! Grattis!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

PermalÀnk
Medlem ★
●

TrÄkigt för Swec, men hoppas det blir bra för Emil. Vi förtjÀnar att alla att gÄ vi vidare om vi kÀnner det behovet

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

PermalÀnk
Medlem ★
●

VÀldigt trÄkigt men jag hoppas att du kommer fÄ jobba med nÄgot spÀnnande och önskar dig lycka till!

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Helt klart ikonisk för Sweclockers! Kommer saknas, men all lycka till framtida framgÄngar!

PermalÀnk
●

Stort lycka till Emil! TrÄkigt för swec att du lÀmnar men jag Àr övertygad om att dina duktiga kollegor kommer ta vÀl hand om skeppet!

PermalÀnk
●

Vem?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till med nytt jobb och ha kul med familj, du Àr en ikon för SweC

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

🇾đŸ‡Ș VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av raoul_duke:

Det Àr han

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem
●

TrÄkigt att höra sÄ
FörstÄr att han vill fÄ nya utmaningar i livet
Saknaden blir sÄ otroligt vÄldsam
Men kan bara önska lycka till Emil
Mvh

PermalÀnk
●

Min bruuder. Toppjobb dessa 10 Är, all lycka till dig i ditt nÀsta steg. Gör nu nÄgot coolt pÄ SweC innan du lÀmnar <3

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Hoppas du hittar nÄgot nytt du trivs med.

Ibland kan man behöva ta det lugnt och varva ner för att inte riskera att brÀnna ut sig i onödan nÀr man kÀnner att man behöver förÀndring.

PermalÀnk
Inaktiv
●

Press F to pay respects.

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av the squonk:

TrÄkigt för Swec, men hoppas det blir bra för Emil. Vi förtjÀnar att alla att gÄ vi vidare om vi kÀnner det behovet

DĂ€r

Visa signatur

thank you, come again

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ibymafayhas:

Vi Àr alla olika, jag klarade 7-8 Är pÄ senaste jobbet innan jag kÀnde att jag behövde nÄgot nytt att syssla med. Trivdes ÀndÄ vÀldigt vÀl med arbetskamrater etc, men tror alla jobb blir som att knuffa en sten upp för en backe, se den rulla ned och igen upprepa om och om igen. Hur lÄng tid detta tar Àr nog vÀldigt individuellt.

Tror det mer har att göra med vilket sorts arbete man har och vilket folk man har runt sig.

I mitt fall fÄr jag vÀldigt fira tyglar, extremt verierande och nya arbetsuppgifter, göra saker sÄ som det passar mig och ofta chanser att göra nya saker dÀr jag fÄr chansen att pÄverka vÀldigt mycket.

Ganska sÀker pÄ att jag har det mycket bÀttre Àn en majoritet av de anstÀllda ute i Sverige om det Àr en arbetsstil med frihet med ansvar man efterfrÄgar. OcksÄ dÀrför jag stannar. MÄste hitta nÄgot helt nytt arbete dÀr alla dessa fördelar ocksÄ finns med för att det skall vara nÄgot att satsa pÄ för mig.

Det farliga Àr den dagen arbetet tar slut. För mer eller mindre alla arbeten utom inom kommunal och statlig sektor gör just det.
DÄ blir det svÄrt att hitta nÄgot nytt bÀttre eller iafall likvÀrdigt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist men full förstÄelse, tÀnkte faktiskt just pÄ detta förra veckan nÀr FZ la upp sin första video frÄn 2013, vad lÀnge vissa varit med!

10 Är Àr ju i runda slÀngar 1/4 av ett helt yrkesliv.

Hoppas du hittar nÄgot nytt du trivs med

PermalÀnk
Medlem ★
●

Sjukt trĂ„kigt men tar ett beslut sĂ„ har man. Önskar dig all lycka med allt som dyker upp.

Som nÀmnts tidigare sÄ Àr ju Jonas & Emil swec för mig. UnderhÄllande med panelen m.m
Skapas ett tomrum som inte kommer kunna fyllas.

Man fÄr vÀl hoppas pÄ se lite dropp in iaf i tid och otid.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Toivo83:

Man fÄr vÀl hoppas pÄ se lite dropp in iaf i tid och otid.

Det fÄr vi verkligen hoppas!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist! Lycka till i framtiden!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

PermalÀnk
Medlem ★
●

SnÀlla @emilakered sök jobb pÄ Intels PR-avdelning! De senaste mÄnadernas utspel visar pÄ att dom lider brist pÄ vettigt folk.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist, kÀnns som att Sweclockers förlorar en utav hörnpelarna. Men som sagt, kul för Emil att testa nÄgonting nytt i livet

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
SkÀrm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

Alltid gillat Emil, bra humor och kan sina saker! Önskar dig all lycka pĂ„ kommande arbetsplats!

F.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Som mĂ„nga redan sagt Ă€r emil en av de man minns och ÄR swec. trodde aldrig man skulle vilja sluta pĂ„ ett jobb som swec fast det kanske blivit tuffare pĂ„ senare tid efter bildandet av geeks och allt som hör dĂ€rtill.
Man kan hoppas han "testar vingarna" och inser att grÀset inte Àr sÄ grönt pÄ andra sidan och kommer tillbaka. hÀnt mÄnga pÄ mitt jobb

I övrigt önskar jag dig lycka till och hoppas du hittar nÄgot du gillar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

PermalÀnk
●

F

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

PermalÀnk
●

TrÄkigt fast detta hade jag nÀstan pÄ klÀm sedan nÄgra Är tillbaka nÀr Emil inte syntes lika mycket i rutan nÀr han bytte uppgifter.

Sedan Àr nog inte bara jag som tröttnat pÄ datorhÄrdvara, det Àr helt enkelt inte lika roligt lÀngre. Tekniken hoppar inga stora steg som det gjorde förr dÀr varje generation kunde göra stora hopp i prestanda och trots att en av giganterna ligger i underlÀge i ett visst segment just nu sÄ hjÀlper det inte. HÄrdvara har blivit trÄkigt!

Lycka till Emil! Du och Jonas gjorde Swec till vad det Àr idag.

PermalÀnk
●

F

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

PermalÀnk
Medlem
●

Tack för alla dessa Är Emil! MÄ du alltid bli glad med det du jobbar med och hoppas pÄ gÀstspel!!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Frida Àr vÀl ocksÄ bara en vanlig medlem nu för tiden? Tyckte jag sÄg det nÄgonstans

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD Àlskare
Katt Àlskare

PermalÀnk
Medlem ★
●

@AMD-FX: Var nog ganska lÀnge sedan hon arbetade heltid pÄ Swec, fyra-fem Är sedan?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

PermalÀnk
●
Skrivet av Viktorph:

För mig sÄ var det faktiskt helt och hÄllet Emil och hans sköna avslappnade personlighet som gjorde att jag började hÀnga mer hÀr pÄ SweClockers. Vissa mÀnniskor kÀnner man "Den dÀr personen diggar jag" redan frÄn början, och sÄ Àr Emil för mig. Stort lycka till i din framtida karriÀr och tack för allt!

PS. Jag kan överta ditt nuvarande jobb. 😁

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Exakt detta. UpptĂ€ckte Emil genom FZ faktiskt och kĂ€nde precis sĂ„ efter att ha sett nĂ„gra youtube videor, vilket gjorde att jag började besöka sweclockers mer. Önskar dig lycka till pĂ„ nya Ă€ventyren och ser fram emot lite gĂ€stspel i forumen och möjligen nĂ„gon youtube video framöver

Visa signatur

Apple MacBook Pro 13" 2012 | Apple iPad Air 2013