Larian Studios lockar om Baldur's Gate III

Larian Studios lockar om Baldur's Gate III

I en kort video avslöjar Larian Studios att nytt innehåll från Baldur's Gate III avtäcks i slutet av februari.

Läs hela artikeln här

Hoppas detta blir minst lika bra som Sin 2

Dark Alliance III, plz.

Skrivet av ggalaxyy:

Hoppas detta blir minst lika bra som Sin 2

Ja, verkligen. Men hoppas också att det KÄNNS som Baldur’s Gate.

Skrivet av LeVvE:

Dark Alliance III, plz.

Vore det inte generellt sett en stor besvikelse om man hintar och teasar om Baldur's Gate III och sen visar det sig vara Dark Alliance 3?

Inte för att det är något fel på Dark Alliance men..

Skrivet av LeVvE:

Dark Alliance III, plz.

Ett nytt Dark alliance är på g, men utan Baldur's gate i namnet.
https://m.fz.se/nyhet/281792-co-op-slakta-fran-soffan-i-dunge...

Skickades från m.sweclockers.com

Mind Flayer/illithid som logga. Faktiskt spännande, för jag vill minnas att de var riktigt utmanande i Baldur's Gate 2.

(Jag inser givetvis att några av er kommer svepa ovanstående påstående åt sidan, men kom in med lite ödmjukhet och minns tillbaka till första gången ni stötte på dem.)

För guds skull ha real-time-with-pause och inte bara turn-based.

Samma teaser gång på gång, någon ny info vore ju trevligt

Jag saknar generellt ett ''shut up and take my money''-beteende, men jag är bra sugen på BG3...

Skrivet av Yonie:

Mind Flayer/illithid som logga. Faktiskt spännande, för jag vill minnas att de var riktigt utmanande i Baldur's Gate 2.

(Jag inser givetvis att några av er kommer svepa ovanstående påstående åt sidan, men kom in med lite ödmjukhet och minns tillbaka till första gången ni stötte på dem.)

De är tuffa eftersom ingen magi eller equipment gör dig immun. Samt att de attackerar Intelligence istället för HP. Ofta var 2-3 träffar dödsstöten.

Så ödmjuk behöver ingen vara tror jag, för de VAR svåra! (Sen gick ju precis allt i spelet att off-screena men det är ju mer en svaghet i motorn än fienden)

Skrivet av talonmas:

De är tuffa eftersom ingen magi eller equipment gör dig immun. Samt att de attackerar Intelligence istället för HP. Ofta var 2-3 träffar dödsstöten.

Så ödmjuk behöver ingen vara tror jag, för de VAR svåra! (Sen gick ju precis allt i spelet att off-screena men det är ju mer en svaghet i motorn än fienden)

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Psion%27s_Blade

Efter det var det dags för rejäl payback med Minsc i täten! Så psyched på detta!

Tror kommer bli en rejäl besvikelse men hoppas jag har fel.

Skrivet av Foolwolf:

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Psion%27s_Blade

Efter det var det dags för rejäl payback med Minsc i täten! Så psyched på detta!

Throne of Bhaal items e fusk

Larian studios överaskade mig väldigt mycket med Divinity: Original Sin 2

Så om det stämmer att dom får göra Baldurs gate 3 så blir jag väldigt glad.

Skrivet av Yonie:

Illithids; Min-maxarens bane.

"Jag behöver bara 3 INT på min Barbar."

Skrivet av Startrance:

Tänker i samma banor. Om något spelhus fixar att göra en värdig uppföljare till originalspelen är det nog just Larian. Kan nog bli riktigt bra om det kommer till skott

Skrivet av Startrance:

Det finns inget tvivel på att larian gör Baldurs att 3

@MinscS2: Username checks out :'D

Skrivet av Startrance:

Samma, trodde aldrig jag skulle gilla turbaserat Action Point systemet, men älskade det. Och möjligheten till Lone Wolf.

Ännu ett spel att lägga i listan av spel jag inte hunnit spela, måste börja schemalägga speltid. Aja värre problem finns ju.

Hoppas de kan göra ett seriöst RPG (story- och manusmässigt) och då ett med RTwP.

Stadia kan sjunka ner i sitt träsk men hoppas som fan dom inte drar ner Bg3 med sig

02.27.20... Fick se det 2 ggr för att få ihop datumet. Man måste ju vara någon form av psykopat för att föredrar nr i den (o)ordningen...

Skrivet av FreddeY2K:

02.27.20... Fick se det 2 ggr för att få ihop datumet. Man måste ju vara någon form av psykopat för att föredrar nr i den (o)ordningen...

Tog mig 3 ggr....minst.

En renderad video säger inte ett smack om spelet, trodde det hörde till 90-talet att göra balla videos för att skapa hype.

Skrivet av FreddeY2K:

Skrivet av Gorham:

Tog mig 3 ggr....minst.

Amerikatt, förstår ni. Lika logiskt som att använda miles och pund istället för linjära kilometer och kilo.

Skrivet av Dem8n:

En renderad video säger inte ett smack om spelet, trodde det hörde till 90-talet att göra balla videos för att skapa hype.

? Cinematics är ju inte direkt en liten del eller något ovanligt. Det är ju fan den bästa delen med blizzards alla spel

Började fränt men slutade i en svävande spinkig gullig bläckfisk var förvånande, men fjöligt.