Kan jag använda Msata?

Permalänk

Kan jag använda Msata?

Jag har googlat som en galning, men hittar ingenting om hurvida PCI-E lanes i en Acer Revo RL70 supportar Msata diskar.
Har en Mini PCI-E ledig på moderkortet, men tänkte höra här om någon har "hands-on" erfarenhet?

Med vänlig hälsning

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Entusiast

Hej,

Jag har nyligen grävt lite i dessa då min NAS har slut på sata kontakter men det finns en ledig mini pci-e port.

Av det jag kan utläsa från forum och wikipedia är det sällsynt att msata funkar, då porten främst var tänkt till wifi kort.

"Electrical interface
PCI Express Mini Card edge connectors provide multiple connections and buses:

PCI Express x1 (with SMBus)
USB 2.0
Wires to diagnostics LEDs for wireless network (i.e., Wi-Fi) status on computer's chassis
SIM card for GSM and WCDMA applications (UIM signals on spec.).
Future extension for another PCIe lane
1.5 V and 3.3 V power
Mini-SATA (mSATA) variant
Despite sharing the Mini PCI Express form factor, an mSATA slot is not necessarily electrically compatible with Mini PCI Express. For this reason, only certain notebooks are compatible with mSATA drives. Most compatible systems are based on Intel's Sandy Bridge processor architecture, using the Huron River platform. Notebooks such as Lenovo's ThinkPad T, W and X series, released in March–April 2011, have support for an mSATA SSD card in their WWAN card slot. The ThinkPad Edge E220s/E420s, and the Lenovo IdeaPad Y460/Y560/Y570/Y580 also support mSATA."

https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#PCI_Express_Mini_Ca...

Permalänk

@Calathea:

Jo, får också väldigt olika bud när man söker online.
Man får väl köpa en disk och prova

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Entusiast

Ja om du har tid och lust så varför inte, men oddsen är dåliga för att det skulle funka.