Permalänk
Medlem

Magnetisk laddkabel

Hej.
Har några laddkablar över sedan gruppköp.
Laddkabel har magnetisk kontakt och i telefonen/surfplattan/hörlurarna (eller vad man önskar ladda) har man en plugg. Detta medför att oavsett om man har micro Eller type c Eller iPhone (lightning) så kan samma laddkabel användas vilket är väldigt praktiskt om man har många olika enheter.
Ytterligare fördelar är att risken för skada på enhetens kontakt minskar om man råkar rycka enheten under laddning, med den magnetiska kontakten så lossnar laddkabel enkelt. Det är även lätt och smidigt att koppla in på laddning med en hand (bra i bilen t.ex.).

Kabeln klarar 3A laddström
Märke floveme, har kostat 198:- i butiker (har sett vissa som rear ut för 89:-)

Har några kablar i vit eller svart färg. Extra plugg kan man köpa till för fler enheter.

1 kabel inkl en plugg kostar 69:-
1 extra plugg kostar 29:-

Jag skickar i vadderat kuvert. Frakt för 1kabel kostar 15kr
Betalning via Paypal eller Swish.

Mvh
// Per

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@sir_pewe: Har du en usb-c kvar den 27e så tar jag en då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Köpte massa sådana från Aliexpress. Kostade typ 20kr styck eller däromkring. Tänkte ha i bilen för att snabbt koppla in mobilen till Android Auto...... Sedan märkte jag att jag missat att de inte hade dataöverföring :). Att ha "pluppen" i mobilen och behöva pilla ut den för att kunna sätta i en kabel med dataöverföring varje gång var det inte frågan om så slängde kablarna i en låda där de fått stanna

Denna typ av kabel, MED dataöverföring, hade varit en bra grej. Vet du något om hur mobilen reagerar om du har pluppen i och den blir blöt? Tänker mobiler som tål vatten och som folk kanske fotograferar med ute osv och det regnar tex.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Köper gärna en svart usb c kabel med extra plugg (2 pluggar sammanlagt).

Permalänk
Medlem

Vet du om de med usb c funkar till xiaomi telefoner?
Sambons usb c kabel till hennes gamla samsung funkade inte fastän båda ska vara just usb c.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej. Vet inte om det funkar på xiaomi, jag tror det funkar. Vi har provat på Samsung (några olika), Moto x4, Microsoft/Nokia Lumia telefoner samt iPhone. Har 5 kollegor som har köpt kablar till sig och sina familjer men vet inte vad de har provat på för telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@inquam:
Vart tvungen att testa nu om dataöverföring funkar
Det funkar fint med dessa.

Angående vatten så vet jag inte hur den reagerar, tror inte jag vill rekommendera något att bada med telefonen...
Några stänk borde inte vara någon skillnad mot utan kontakt (plugg alltså).

Permalänk
Medlem

@sir_pewe: Nice, då rekommenderar jag dessa till folk med trådad Android Auto!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@inquam:
Just i bilen är ju kabeln suverän, slippa leta efter vart kontakten sitter och lyckas få i den, bara hålla kabeln i närheten så "tjong" sitter den fast

Permalänk
Medlem

Gör så här. Har du nån kabel kvar den 26:e så köper jag en iaf och testar. Känns lite dumt köpa fler om nu det inte passar men isf får jag väl ge den till någon som behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sir_pewe:

sladdar här sladdar där

hur många kablar hade du/pluppar, är de som bilden eller har du mer?

offert för 3 mikro pluppar, 2 usb c, 2 sladdar

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

@hurrai:
Har ca 5 kablar av varje färg kvar.
Micro pluggar 3st,
Type C ~10st
Iphone ~5st

Mvh
// Per