Microsoft släpper Edge i Chromium-skrud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag är inloggad som Administratör i Windows.
Dvs jag kör allt som administratör.

Första programmet någonsin som klagat på det, brukar snarare vara tvärtom om man inte skulle vara administratör.

Kör du även bil utan säkerhetsbälte?

Permalänk
Medlem

Hoppas detta rullas ut på företaget inom kort! Det jag tycker är trevligt är att det ska gå (jag får det inte att fungera på egen hand dock?) att flagga vissa domäner för att renderas i IE11 mode direkt i webbläsaren, vilket skulle vara trevligt så man kan använda en och samma webbläsare på jobbet och inte fler.
Tilläggen som finns till Chrome/FF tycker jag fungerar dåligt.

Tycker även att startsidan på browsern är mycket trevlig, som visar mig en översikt över datan lagrad i O365, precis som på office.com!

Tror detta blir mycket bra, även om jag personligen kör Vivaldi på jobbet, det är så jäkla skönt med bra kontroll över keyboard shortcuts

Permalänk

Get the new Chrome: complete with Bing and hotmail integration!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Så länge de inte har en seriös ambition att få bort det gamla så gör det här bara situationen värre. Väntar med att fira tills de tvingar bort folk från IE11.

Skickades från m.sweclockers.com

Är fler och fler hemsidor som ser fel ut eller sidor som inte visas alls med IE11..
Inget konkret exempel just nu, men folk använder saker så länge det fungerar.
Slutar saker fungera så kommer dom ju byta till något annat.

Permalänk

Klarar den 144hz? T.ex UFO test?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kelthar:
Skrivet av qscwdzeax:

Crap. Den kör samma inställning som Chrome, Vivaldi och de övriga Chromium-webbläsarna, och tillåter inte länkar till filutforskarmappar. Kommer förstöra flera funktioner på jobbets intranät. Hoppas man kan lösa det med någon enkel inställning.

Har nog aldrig varit vettigt att man kunnat göra så...

Att man kunnat lägga till ett undantag för intranätssidor, som man själv kontrollerar, tycker jag inte är någon större säkerhetsrisk.

När man har tusentals projekt så är en söksida på intranätet ett enkelt sätt att snabbt hitta till projektets nätverksmapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kör du även bil utan säkerhetsbälte?

Nej för det är en riktig fara, samt olagligt men bra jämförelse smartass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Nej för det är en riktig fara, samt olagligt men bra jämförelse smartass

Att köra allt, inkl. webläsare, som administratör är ju inte direkt förenat med bra säkerhetstänk. Det är förstås varken olagligt eller förenat med livsfara, men jag hade inte gärna gjort det ändå.

Permalänk
Medlem

Tycker Youtube flyter otroligt dåligt med Edge, ett klipp på ca 2min fryser ca 8 gånger. När jag kör samma klipp via Chrome så flyter det på som vanligt.
Även Twitch fryser titt som tätt.