Emil lĂ€mnar oss 😱

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det hÀr var ju vÀldigt trist. VÀldigt vÀldigt trÄkigt.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Tack, alla! Var vÀl ingen överraskning det skulle dyka upp en trÄd, knappast nÄgot som Àr hemligt lÀngre.

Har varit en fantstisk tid, och jag kommer garanterat vara kvar i forumet. SĂ„ ni slipper mig inte helt, kanske ser till att ha kvar moderatorĂ€ttigheterna med.. 🔹

Skrivet av LeVvE:

F

MĂ„ste ju ha en sista fredagspanel med Jonas och Emil innan!

Det ska vi nog kunna ordna! Är ett par mĂ„nader kvar tills jag slutar, sĂ„ finns tid att ordna bĂ„de det ena och det andra!

Skrivet av fantomsmurfen:

Min första tanke nĂ€r jag lĂ€ste texten var "Vad har han nu gjort/stĂ€llt till med?"". Är det inte lite konstigt att sluta om man inte redan har ett nytt jobb klart? Men önskar honom all lycka och framgĂ„ng i framtiden!

Det har inte hÀnt nÄgot alls, Àr helt mitt eget beslut. Utan att vilja lÀgga ord i munnen pÄ mina kollegor skulle jag nog gÀrna fÄ vara kvar ett tag till!

Om det Àr konstigt eller inte beror vÀl pÄ. För mig Àr/var det viktigt att inte gÄ "bakom ryggen" pÄ vare sig kollegor eller community, och med tanke pÄ hur mÄnga SweC:are som sitter dÀr ute valde jag dÀrför att vara helt öppen nÀr det vÀl var dags snarare Àn att söka "i smyg". Förutom det vÀntar ett andra barn ganska snart, sÄ det kan mycket vÀl bli en lÀngre period hemma med familjen ocksÄ.

Skrivet av Svantesson666:

OvÀntat och trÄkigt. Hoppas han Àndrar sig

Ändra mig lĂ€r jag nog inte göra, men dĂ€remot kommer ni som sagt knappast slippa se mig i forumet!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem
●

TrÄkigt för oss pÄ Swec men stort lycka till!

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ThunderboltDrgn:

"Fluor (latin: Fluorum[15]) Àr ett icke-metalliskt grundÀmne med atomnummer 9 och den kemiska beteckningen F"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fluor

Med andra ord, Emil ska bli tandlÀkare (eller flourtant).

Gu sÄ fint framfört tackar och bugar.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Triton242:

SÄ 15Är pÄ mitt nuvarande jobb Àr för mycket ?

Vi Àr alla olika, jag klarade 7-8 Är pÄ senaste jobbet innan jag kÀnde att jag behövde nÄgot nytt att syssla med. Trivdes ÀndÄ vÀldigt vÀl med arbetskamrater etc, men tror alla jobb blir som att knuffa en sten upp för en backe, se den rulla ned och igen upprepa om och om igen. Hur lÄng tid detta tar Àr nog vÀldigt individuellt.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till i framtiden Emil!

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●

Lycka till Emil

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || FototrÄden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjÀrnan Àr inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

PermalÀnk
Medlem ★
●

I hate to see you go but love to watch you leave...

Stort F pÄ detta. Du kommer att vara saknad!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av fantomsmurfen:

Min första tanke nĂ€r jag lĂ€ste texten var "Vad har han nu gjort/stĂ€llt till med?"". Är det inte lite konstigt att sluta om man inte redan har ett nytt jobb klart? Men önskar honom all lycka och framgĂ„ng i framtiden!

Äh, duktig, vĂ€lkĂ€nd profil, han har snart nĂ„got annat intressant att göra. Ibland behöver man kasta sig ut för stupet och kĂ€nna att man lever!

Är personligen trygghetsknarkare deluxe, men gjort detta tvĂ„ gĂ„nger, slutade bra bĂ€gge gĂ„nger!
Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac

PermalÀnk
Medlem ★
●

För mig sÄ var det faktiskt helt och hÄllet Emil och hans sköna avslappnade personlighet som gjorde att jag började hÀnga mer hÀr pÄ SweClockers. Vissa mÀnniskor kÀnner man "Den dÀr personen diggar jag" redan frÄn början, och sÄ Àr Emil för mig. Stort lycka till i din framtida karriÀr och tack för allt!

PS. Jag kan överta ditt nuvarande jobb. 😁

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Fredagsemil, du Àr ju sjÀlva hjÀrtat i hÄrddisken!

Det hÀr Àr som nÀr bandet man verkligen diggade under lÄng tid vÀljer att splittras och sedan gÄr man och hoppas i flera Är pÄ en renunion....

... varpÄ en av frontmÀnnen cementerar "never gonna happen".

Tur att det Àr helg sÄ att man kan frossa i comfort food och glass.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Om det Àr konstigt eller inte beror vÀl pÄ. För mig Àr/var det viktigt att inte gÄ "bakom ryggen" pÄ vare sig kollegor eller community, och med tanke pÄ hur mÄnga SweC:are som sitter dÀr ute valde jag dÀrför att vara helt öppen nÀr det vÀl var dags snarare Àn att söka "i smyg". Förutom det vÀntar ett andra barn ganska snart, sÄ det kan mycket vÀl bli en lÀngre period hemma med familjen ocksÄ.

Lite det jag hade pÄ kÀnn, det har nog varit pÄ gÄng ett tag sedan du fick din första knodd. Stort grattis till dig och ditt modermodem för er andra knodd! \o/

10 Är Àr ganska lÀnge, men det behöver inte betyda nÄgot. DÀremot kommer mÄnga till en brytpunkt nÀr man helt enkelt inte tycker det Àr lika roligt att gÄ till jobbet lÀngre och har man inte samma energi och glÀdje sÄ kommer man inte heller tillföra lika mycket. NÀr du har skaffat familj ocksÄ sÄ blir det ju stökigare med tid och nÀr Nvidia/AMD/Intel bestÀmmer sig för att lansera en ny stor produkt med kort varsel sÄ Àr det svÄrare antar jag att fÄ tiden att rÀcka till.

Nu vet jag inte hur planen ser ut, men antar att du sagt upp dig runt Ärsskiftet och med tanke pÄ att du arbetat i tio Är hos Geeks sÄ borde du ha sex mÄnaders uppsÀgningstid om inte annat avtalas. Jag antar att de förvÀntar sig minst tre mÄnader och sedan beror det vÀl pÄ hur du ersÀtts och hur den som ersÀtter dig kommer in i rollen.

Det finns garanterat ocksÄ en plan för att kontraktera Emil som frilans sÄ om det mot förmodan skulle gÄ sÄ lÄng tid som sex mÄnader sÄ kan han i vÀrsta fall arbeta frilans tills dess att att nytt projekt Àr rott i land (kÀnns dock sjukt tveksamt att det skulle ta sÄdan tid ). Oh well, jag Àr ledsen att du lÀmnar oss men jag önskar dig all lycka till med familj och framtida Àventyr! Glöm inte att anvÀnda hatten för att skydda dig mot regn!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

PermalÀnk
Medlem
●

@emilakered Lycka till med det du kommer göra i framtiden.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Lycka till Emil pĂ„ din nya resa😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

PermalÀnk
Medlem ★
●

Trist för oss, men att stÄ ut med oss i tio Är Àr ju ÀndÄ starkt jobbat.

Lycka till!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

PermalÀnk
Expertgissare ★
●

EEEEEMMMMIIILLLLL, DIN FÖRGRÖMMANDE UNGE!!!

Hoppas du hittar en ny kÀre lille snickerbo att trivas i
Tack för allt och lycka till med med vad du Àn hittar pÄ att göra och med familj med nytillskott.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●

TrÄkigt sÄklart men alltid spÀnnande att prova pÄ annat ocksÄ.
Hoppas pĂ„ en sista Fredagspanel som blir en renodlad Emil special med tillbaka blickar, grejer som du kommer ihĂ„g extra mycket och kanske lite bloopers? â˜ș
Tack för allt!

Lycka till framöver!

Visa signatur
PermalÀnk
Inaktiv
●

Lycka till Emil! Tack för allt ditt engagemang under Ären!

PermalÀnk
Medlem
●

Lycka till

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
●

TrÄkigt nej mycket trÄkigt eller rent ut sagt trÄkigast att du lÀmnar Emil.

lycka till

Visa signatur

life is a game forever

PermalÀnk
Medlem ★
●

Mycket trÄkigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Det ska vi nog kunna ordna! Är ett par mĂ„nader kvar tills jag slutar, sĂ„ finns tid att ordna bĂ„de det ena och det andra!

Ni fÄr fixa en avslutnings-livestream!

PermalÀnk
Moderator
Testpilot ★
●
Skrivet av ThunderboltDrgn:

"Fluor (latin: Fluorum[15]) Àr ett icke-metalliskt grundÀmne med atomnummer 9 och den kemiska beteckningen F"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fluor

Med andra ord, Emil ska bli tandlÀkare (eller flourtant).

Ge den hÀr personen en medalj.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Triton242:

SÄ 15Är pÄ mitt nuvarande jobb Àr för mycket ?

Om det Àr samma roll och inte ditt egna företag, sÄ ja!
Man utvecklas av förÀndring.

Visa signatur

Dator: Mac

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Lycka till!

F

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

PermalÀnk
Medlem
●

I och med hur medialandskapet ser ut idag och hur Swec behöver vÀxa ihop med Geeks sÄ Àr det kanske inte jÀtteförvÄnande att det sker stora förÀndringar.
Men visst Àr det trÄkigt. BÀsta minnena Àr frÄn Emils och Jonas resor pÄ olika mÀssor runt i vÀrlden. Enkelt men underhÄllande

Lycka till med framtida utmaningar!

Visa signatur

thank you, come again

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till!

SÀkert mÄnga som glömmer att det Àr ert jobb ocksÄ, precis som andra jobb sÄ kan det bli för mycket eller att man Àr kvar för lÄng tid oavsett hur mycket man brinner för det.

Tvivlar inte pÄ att du blir kvar som aktiv medlem/moderator, kanske lite skönt att slippa mÄnga "mÄsten".

PermalÀnk
Medlem ★
●

Lycka till Emil, hoppas du hittar det du söker.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

PermalÀnk
Medlem ★
●

jag skulle sĂ€ga att nĂ„got med att stĂ„ framför en kamera kĂ€nns som ett nĂ€sta steg, du kĂ€nns sĂ„ extremt naturlig och Ă€rlig nĂ€r du pratar om saker och ditt engagemang och kunnande lyser igenom. Önskar dig verkligen all lycka till!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tack för alla Ären. Du förtjÀnar att spendera tid med familjen och göra nÄgot annat roligt nu!
Lycka till!