Larian Studios lockar om Baldur's Gate III

Permalänk
Melding Plague

Larian Studios lockar om Baldur's Gate III

I en kort video avslöjar Larian Studios att nytt innehåll från Baldur's Gate III avtäcks i slutet av februari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta blir minst lika bra som Sin 2

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dark Alliance III, plz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Hoppas detta blir minst lika bra som Sin 2

Ja, verkligen. Men hoppas också att det KÄNNS som Baldur’s Gate.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Dark Alliance III, plz.

Vore det inte generellt sett en stor besvikelse om man hintar och teasar om Baldur's Gate III och sen visar det sig vara Dark Alliance 3?

Inte för att det är något fel på Dark Alliance men..

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Dark Alliance III, plz.

Ett nytt Dark alliance är på g, men utan Baldur's gate i namnet.
https://m.fz.se/nyhet/281792-co-op-slakta-fran-soffan-i-dunge...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Mind Flayer/illithid som logga. Faktiskt spännande, för jag vill minnas att de var riktigt utmanande i Baldur's Gate 2.

(Jag inser givetvis att några av er kommer svepa ovanstående påstående åt sidan, men kom in med lite ödmjukhet och minns tillbaka till första gången ni stötte på dem.)

Permalänk
Medlem

För guds skull ha real-time-with-pause och inte bara turn-based.

Permalänk
Medlem

Samma teaser gång på gång, någon ny info vore ju trevligt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Jag saknar generellt ett ''shut up and take my money''-beteende, men jag är bra sugen på BG3...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Mind Flayer/illithid som logga. Faktiskt spännande, för jag vill minnas att de var riktigt utmanande i Baldur's Gate 2.

(Jag inser givetvis att några av er kommer svepa ovanstående påstående åt sidan, men kom in med lite ödmjukhet och minns tillbaka till första gången ni stötte på dem.)

De är tuffa eftersom ingen magi eller equipment gör dig immun. Samt att de attackerar Intelligence istället för HP. Ofta var 2-3 träffar dödsstöten.

Så ödmjuk behöver ingen vara tror jag, för de VAR svåra! (Sen gick ju precis allt i spelet att off-screena men det är ju mer en svaghet i motorn än fienden)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

De är tuffa eftersom ingen magi eller equipment gör dig immun. Samt att de attackerar Intelligence istället för HP. Ofta var 2-3 träffar dödsstöten.

Så ödmjuk behöver ingen vara tror jag, för de VAR svåra! (Sen gick ju precis allt i spelet att off-screena men det är ju mer en svaghet i motorn än fienden)

Skickades från m.sweclockers.com

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Psion%27s_Blade

Efter det var det dags för rejäl payback med Minsc i täten! Så psyched på detta!

Permalänk
Medlem

Tror kommer bli en rejäl besvikelse men hoppas jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

https://baldursgate.fandom.com/wiki/Psion%27s_Blade

Efter det var det dags för rejäl payback med Minsc i täten! Så psyched på detta!

Throne of Bhaal items e fusk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Larian studios överaskade mig väldigt mycket med Divinity: Original Sin 2

Så om det stämmer att dom får göra Baldurs gate 3 så blir jag väldigt glad.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Mind Flayer/illithid som logga. Faktiskt spännande, för jag vill minnas att de var riktigt utmanande i Baldur's Gate 2.

Illithids; Min-maxarens bane.

"Jag behöver bara 3 INT på min Barbar."

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Larian studios överaskade mig väldigt mycket med Divinity: Original Sin 2

Så om det stämmer att dom får göra Baldurs gate 3 så blir jag väldigt glad.

Tänker i samma banor. Om något spelhus fixar att göra en värdig uppföljare till originalspelen är det nog just Larian. Kan nog bli riktigt bra om det kommer till skott

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Larian studios överaskade mig väldigt mycket med Divinity: Original Sin 2

Så om det stämmer att dom får göra Baldurs gate 3 så blir jag väldigt glad.

Det finns inget tvivel på att larian gör Baldurs att 3

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Username checks out :'D

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Larian studios överaskade mig väldigt mycket med Divinity: Original Sin 2

Så om det stämmer att dom får göra Baldurs gate 3 så blir jag väldigt glad.

Samma, trodde aldrig jag skulle gilla turbaserat Action Point systemet, men älskade det. Och möjligheten till Lone Wolf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ännu ett spel att lägga i listan av spel jag inte hunnit spela, måste börja schemalägga speltid. Aja värre problem finns ju.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas de kan göra ett seriöst RPG (story- och manusmässigt) och då ett med RTwP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Stadia kan sjunka ner i sitt träsk men hoppas som fan dom inte drar ner Bg3 med sig

Permalänk
Medlem

02.27.20... Fick se det 2 ggr för att få ihop datumet. Man måste ju vara någon form av psykopat för att föredrar nr i den (o)ordningen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

02.27.20... Fick se det 2 ggr för att få ihop datumet. Man måste ju vara någon form av psykopat för att föredrar nr i den (o)ordningen...

Tog mig 3 ggr....minst.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

En renderad video säger inte ett smack om spelet, trodde det hörde till 90-talet att göra balla videos för att skapa hype.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

02.27.20... Fick se det 2 ggr för att få ihop datumet. Man måste ju vara någon form av psykopat för att föredrar nr i den (o)ordningen...

Skrivet av Gorham:

Tog mig 3 ggr....minst.

Amerikatt, förstår ni. Lika logiskt som att använda miles och pund istället för linjära kilometer och kilo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

En renderad video säger inte ett smack om spelet, trodde det hörde till 90-talet att göra balla videos för att skapa hype.

Skickades från m.sweclockers.com

? Cinematics är ju inte direkt en liten del eller något ovanligt. Det är ju fan den bästa delen med blizzards alla spel

Permalänk
Medlem

Började fränt men slutade i en svävande spinkig gullig bläckfisk var förvånande, men fjöligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!