Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är det någon som köpt linser med styrka alt. ringar runt linserna för att skydda mot glasögon?

Lite off topic kanske, men kör med linser med styrka i min Rift S. Har även ett par utan styrka med repskydd för att hindra att folk repar linserna...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Lite off topic kanske, men kör med linser med styrka i min Rift S. Har även ett par utan styrka med repskydd för att hindra att folk repar linserna...

Skickades från m.sweclockers.com

Smidigt visste inte att såna här linser fanns.
Hur stor plats tar detta?
Jag tänkte på mig själv som i questen måste ha glasögon inläggsramen för att inte känner kanterna på linserna mot näsbenet

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Tack för tipset även om det ändå slutade med att jag tog fegvägen och beställde från amazon US. Kanske någon annan därute som är modigare än mig och vill spara lite pengar på ditt tips

Skrivet av Halldin:

Den här borde funka då det står 3.1 Gen2, men vill man vara säker får man vänta: https://www.amazon.de/dp/B07MRCZTD1/ref=mp_s_a_1_5?keywords=u...

Edit: Gen1 borde rentav räcka

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Lite off topic kanske, men kör med linser med styrka i min Rift S. Har även ett par utan styrka med repskydd för att hindra att folk repar linserna...

Var köpte du dina linser ifrån? Jag har en Quest på väg, och har funderat på att skaffa linser med styrka till den eftersom min erfarenhet med att använda glasögon till min Go varit så där (det funkar, men ergonomiskt är det inte klockrent).

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Var köpte du dina linser ifrån? Jag har en Quest på väg, och har funderat på att skaffa linser med styrka till den eftersom min erfarenhet med att använda glasögon till min Go varit så där (det funkar, men ergonomiskt är det inte klockrent).

Skrivet av Molotov:

Smidigt visste inte att såna här linser fanns.
Hur stor plats tar detta?
Jag tänkte på mig själv som i questen måste ha glasögon inläggsramen för att inte känner kanterna på linserna mot näsbenet

Jag har som sagt en Rift S, inte en Quest så kan inte svara på hur det är med plats för andra människor i ett HMD inte äger... Jag har dock provat quest vid ett par tillfällen och för mig tror jag inte det skulle varit ett problem, för andras räkning kan det självklart vara värre.. De måste trots allt bygga en bit ut från de linser som redan sitter där. Rift S har rätt gott om plats för linser, så har noll problem med detta. Kan vara värt att be dem slipa med rätt brytningsindex om man har ett speciellt på sina glasögon, kan bli lite snurrigt med för högt om man inte är van.

Jag köpte mina från VR optician.. Men finns flertalet andra tillverkare som erbjuder samma tjänster. Kan vara värt att jämföra vilka som bygger minst etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Jag köpte mina från VR optician.. Men finns flertalet andra tillverkare som erbjuder samma tjänster. Kan vara värt att jämföra vilka som bygger minst etc.

Tack, jag har inte letat särskilt mycket än men har mest hittat amerikanska företag. VR Optician verkar vara ett tyskt företag, så mindre strul med importavgifter och sånt. Jag kommer garanterat läsa på ordentligt innan jag skaffar ett par, men det är bra att veta vilka tjänster folk här har använt framgångsrikt.

Permalänk
Medlem

Pavlov (typ CS) är nu tillgängligt via SideQuest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Menar du att glasögonen inte ska skrapa mot linserna i headsetet?
Finns ju ett extra inlägg.
Som jag förövrigt måste ha även utan glasögon.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis. Inlägget kör jag redan med men man kan även köpa gummiringar, liknande o-ringar, att ha runt linserna för extra skydd. https://www.thingiverse.com/thing:3653631

Skrivet av roxkz:

Lite off topic kanske, men kör med linser med styrka i min Rift S. Har även ett par utan styrka med repskydd för att hindra att folk repar linserna...

Skickades från m.sweclockers.com

Funkar det bra? Var köpte du?

Edit: Såg att du redan svarat på det.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fick min Quest idag, så här är lite snabba reflektioner från en Go-användare som ingen har bett om. Jag har hunnit konfigurera den och spela Beat Saber i typ 15 min innan den började klaga på lågt batteri.

Det första som slog mig var att Quest är mycket bekvämare än Go, i alla fall för mig. Jag har inte finjusterat den än och den trycker lite mycket på kinderna, troligtvis blir det att modda den lite med någon tyngd bak som jag sett att många gör. Men min Go var mycket värre och jag har aldrig fått till den bra, jag tror det har att göra med att Go har elastiska huvudband medan Quest inte har det. Min Go har därför mest legat i sin låda p.g.a. hur obekväm den är för mig.

Något annat jag upplevde med Go var att det kunde vara svårt att få bra bildkvalité, jag fick ofta justera headsetet för att få rätt fokus medan jag använde det. När jag väl ställt in den så hade jag inga såna problem med min Quest. En anledning skulle kunna vara att det inte går att justera IPD på Go. Jag verkar ligga på ca. 65.5mm enligt Quest, vilket är i utkanten av spannet Go har stöd för. Eller så är det bara att den sitter bättre på huvudet.

Två handkontroller är också sååååå mycket bättre än bara en som Go har, jag har alltid känt att just kontrollern varit Go:s största begränsning. De 15 min Beat Saber jag spelat har varit roligare än något annat jag upplevt med min Go, och i stort sett den enda anledningen till att jag köpte en Quest om jag ska vara helt ärlig

En nackdel med Quest är egentligen också anledningen till att jag valde just en Quest, nämligen Linux-stödet. Linux-stödet för VR i allmänhet lämnar en hel del att önska, så en Quest är smidig eftersom den är helt fristående (+ ingen kabel). Oculus Link fungerar dock inte i Linux, men jag var medveten om det när jag köpte Quest:en.

Permalänk
Medlem

Gick fort att få hem Link-kabeln och den blev slutsåld fort också. Får tyvärr vänta i flera veckor på att få hem en fungerande adapter dock.
Vad jag läst så är det ingen kvalitetskillnad på denna och valfri fungerande USB 3.1-kabel. Men den är lättare än aktiva förlängningar. Den ska vara stryktålig, men det finns folk som haft sönder den redan för att dom inte säkrat den med clips mot headsetet så lite medveten får man nog vara.

Permalänk
Medlem

Spel som kommer i år: https://6dofreviews.com/features/anticipated-quest-games-for-...

Flera ser intressanta ut, Space Pirate Arena verkar väldigt Laserdome-igt om man har utrymmet för det:

Permalänk
Medlem

Spelade idag Boneworks i ca 2timmat (kan ta otroligt länge och klara en bana speciellt om man råkar dö några ggr) på Lenovo Explorer.
Tror jag tar och köper en Link kabel också för efter att ha kört mycket Quest och nu drog på sig Lenovo och körde så kände jag verkligen av att det var suddigare, avsevärt sämre svärta och tappad/dålig tracking när man står nerhukad längre stund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Var försiktiga med Linkkabeln om ni är ovana vid att vara trådade, det är en del som har lyckats rycka sönder den vid kontakten.

Optimala är att avlasta innan porten på headsetet med kardborre/gummiband/de medföljande clipsen, samt att ha någon typ av avhängning innan porten på datorn. Jag räddas nog lite av att ha en C-A adapter men funderar ändå på att vända baksidan av datorn framåt så att kabeln rycks rätt ut om något händer.

Angående adaptrar: på vissa adaptrar verkar det ha betydelse åt vilket håll USB-C kontakten är vänd, även fast den är symmetrisk kan ena hållet ge USB 2.0 vilket inte räcker.

Permalänk

Några erfarenheter och problem som jag stött på nu under dagarna jag har haft min Quest.

Först och främst beställde jag ett par kablar efter rekommendation här i tråden. Fick hem kablarna och testade dem fullt ut i dag. Kan konstatera att den aktiva 5 meterskabeln inte fungerar alls, medan den korta 0.9 meters Ankerkablen fungerar. Ingen av de tre datorer jag provade den i registrerade att kabeln stoppades i USB-porten. Testade med flera portar utan framgång. Den kommer skickas tillbaka. Se länk för mer information om aktuell kabel.

https://www.amazon.de/gp/product/B00FQLNLTU/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Beställde också den officiella Linkkabeln som jag fick hem och började laborera med under gårdagen. Har en bärbar laptop (Lenovo y720) som jag provade att koppla in kabeln i via USB-C (Thunderbolt) och det fungerade inte alls. Kommunikationen avbryts hela tiden och headsetet tappar kontakten med dator. Bifogar en länk till en aktuell tråd där många har problem med den dyra fina kabeln. Oculus själva verkar inte köra någon större test på kablarna innan man släpper dem. Att de dessutom tar strax under 1000:- för den gör ju inte saken bättre. Har öppnat ett ärende via Oculus support gällande detta, men förväntar mig inget svar eftersom de verkar undvika att svara när det gäller detta problem. Om ingen lösning hittas så skickas även den tillbaka.

https://forums.oculusvr.com/community/discussion/comment/7252...

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Några erfarenheter och problem som jag stött på nu under dagarna jag har haft min Quest.

Först och främst beställde jag ett par kablar efter rekommendation här i tråden. Fick hem kablarna och testade dem fullt ut i dag. Kan konstatera att den aktiva 5 meterskabeln inte fungerar alls, medan den korta 0.9 meters Ankerkablen fungerar. Ingen av de tre datorer jag provade den i registrerade att kabeln stoppades i USB-porten. Testade med flera portar utan framgång. Den kommer skickas tillbaka. Se länk för mer information om aktuell kabel.

https://www.amazon.de/gp/product/B00FQLNLTU/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Beställde också den officiella Linkkabeln som jag fick hem och började laborera med under gårdagen. Har en bärbar laptop (Lenovo y720) som jag provade att koppla in kabeln i via USB-C (Thunderbolt) och det fungerade inte alls. Kommunikationen avbryts hela tiden och headsetet tappar kontakten med dator. Bifogar en länk till en aktuell tråd där många har problem med den dyra fina kabeln. Oculus själva verkar inte köra någon större test på kablarna innan man släpper dem. Att de dessutom tar strax under 1000:- för den gör ju inte saken bättre. Har öppnat ett ärende via Oculus support gällande detta, men förväntar mig inget svar eftersom de verkar undvika att svara när det gäller detta problem. Om ingen lösning hittas så skickas även den tillbaka.

https://forums.oculusvr.com/community/discussion/comment/7252...

Låter inge vidare. Men tack för att du delar dina erfarenheter
Beställt själv officiella kabeln men står att den skickas först 31/1 får hålla tummarna det fungerar för jag ser gärna att jag kan pensionera mitt gamla headset och bara köra med quest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Aqua_HeaD

Just bärbara datorer verkar i regel funka sämre med Link. Vet inte om det blir bättre när dom går ur betan.

Om du har developer mode påslaget, så slå av det. Har hört att det inte funkat för andra när developer mode är på. Övriga saker som går att testa om du inte redan gjort det är att 1) koppla in direkt till moderkortet (om stationär, alltså) 2) testa att vända orienteringen på USB-C-kontakten.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

@Aqua_HeaD

Just bärbara datorer verkar i regel funka sämre med Link. Vet inte om det blir bättre när dom går ur betan.

Om du har developer mode påslaget, så slå av det. Har hört att det inte funkat för andra när developer mode är på. Övriga saker som går att testa om du inte redan gjort det är att 1) koppla in direkt till moderkortet (om stationär, alltså) 2) testa att vända orienteringen på USB-C-kontakten.

Stationär USB-C funkar. På bärbara är kabeln kopplad till moderkortet eftersom grafikkortet inte har egen USB-C. Har dock inte provat att slå av developer mode. Att vända kabel är testat och det fungerar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Några erfarenheter och problem som jag stött på nu under dagarna jag har haft min Quest.

Först och främst beställde jag ett par kablar efter rekommendation här i tråden. Fick hem kablarna och testade dem fullt ut i dag. Kan konstatera att den aktiva 5 meterskabeln inte fungerar alls, medan den korta 0.9 meters Ankerkablen fungerar. Ingen av de tre datorer jag provade den i registrerade att kabeln stoppades i USB-porten. Testade med flera portar utan framgång. Den kommer skickas tillbaka. Se länk för mer information om aktuell kabel.

https://www.amazon.de/gp/product/B00FQLNLTU/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Beställde också den officiella Linkkabeln som jag fick hem och började laborera med under gårdagen. Har en bärbar laptop (Lenovo y720) som jag provade att koppla in kabeln i via USB-C (Thunderbolt) och det fungerade inte alls. Kommunikationen avbryts hela tiden och headsetet tappar kontakten med dator. Bifogar en länk till en aktuell tråd där många har problem med den dyra fina kabeln. Oculus själva verkar inte köra någon större test på kablarna innan man släpper dem. Att de dessutom tar strax under 1000:- för den gör ju inte saken bättre. Har öppnat ett ärende via Oculus support gällande detta, men förväntar mig inget svar eftersom de verkar undvika att svara när det gäller detta problem. Om ingen lösning hittas så skickas även den tillbaka.

https://forums.oculusvr.com/community/discussion/comment/7252...

Tråkigt att det inte fungerade. För mig fungerade amazon sladdarna.... Men det var ett meck att installera och få allt att fungera. Jag tycker dok det lirar dåligt, vissa spel hackar, känns som att golvet är högre upp med link än utan), blir betydligt mer illamående med link.

Jag undrar om jag kan ställa in upplösning och grafik någonstans när jag anväer link?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoopapa:

Tråkigt att det inte fungerade. För mig fungerade amazon sladdarna.... Men det var ett meck att installera och få allt att fungera. Jag tycker dok det lirar dåligt på vissa spel hackar, känns som att golvet är högre upp med link än utan), blir betydligt mer illamående med link.

Jag undrar om jag kan ställa in upplösning och grafik någonstans när jag anväer link?

Oculus debug tool ska kunna användas för supersampling och sådant.

Ang höjden:

” When you're playing select VR games, you'll notice that you're way taller than you really are. For example, when we tested out Arizona Sunshine, the device pegged us at 15 feet and our field-of-view was sticking out of the roof. In order to fix this, you'll have to disconnect your headset and then reconnect it to your PC and relaunch the game. We tried using in-game calibration options, but they didn't work.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Oculus debug tool ska kunna användas för supersampling och sådant.

Ang höjden:

” When you're playing select VR games, you'll notice that you're way taller than you really are. For example, when we tested out Arizona Sunshine, the device pegged us at 15 feet and our field-of-view was sticking out of the roof. In order to fix this, you'll have to disconnect your headset and then reconnect it to your PC and relaunch the game. We tried using in-game calibration options, but they didn't work.”

Om man kör Steam VR så ladda ner openvr advance settings.
Då kan man "fix floor" genom att bara öppna SteamVR menyn ingame och fixa golvnivån väldigt snabbt och enkelt.

Hade samma problem med wmr att man alltid var längre i SteamVR än vad man var i WMR inställningarna men open VR advance settings fixar det enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Om man kör Steam VR så ladda ner openvr advance settings.
Då kan man "fix floor" genom att bara öppna SteamVR menyn ingame och fixa golvnivån väldigt snabbt och enkelt.

Hade samma problem med wmr att man alltid var längre i SteamVR än vad man var i WMR inställningarna men open VR advance settings fixar det enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade programmet, men begriper inte hur man kommer in och kan justera allt. Berätta gärna mer exakt om hur man gör. Kan kanske hitta något på nätet med i och för sig.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Installerade programmet, men begriper inte hur man kommer in och kan justera allt. Berätta gärna mer exakt om hur man gör. Kan kanske hitta något på nätet med i och för sig.

Du kan bläddra till 2.30 för floor fix
https://youtu.be/Gkxz86BHruU

Hoppas det funkar, fungerar för mig med wmr och när jag provade virtual desktop med quest

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

DAS är i lager på amerikanska Vivesidan, så med lite tur börjar kommer den i lager här med: https://www.vive.com/us/accessory/

Permalänk
Medlem

Fick hem min Quest i måndag, tog med den till jobbet och samma dag beställde en kollega ett 😁
Har inte hunnit mer än testa lite demos men nu i helgen blir det mer.
Funkar Beatsaber fortfarande med custom songs?
Här tycker jag utvecklarna borde ha gett användarna möjlighet att själv lägga upp låtarna och ta en avgift för varje låt och så får utvecklarna och artisen en bit av kakan. Win-win för alla, enklare för användarna, den som lägger ner jobb får något för det, utvecklarna får en löpande inkomst och artisen får in pengar från ännu en tjänst.

Brukar det vara några reor i oculus butik? Tänkte ifall det kan vara värt att avvakta med vissa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur det ser ut för den officiellt kommande Oculus Link-kabeln? Skulle den lanseras första kvartalet i år eller senare?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Någon som vet hur det ser ut för den officiellt kommande Oculus Link-kabeln? Skulle den lanseras första kvartalet i år eller senare?

Den är släppt. Kolla uppe i tråden.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frong:

Den är släppt. Kolla uppe i tråden.

Nu är jag dock förbryllad: https://www.oculus.com/quest/

Där hittar jag den påstådda släppta kabeln. Går vidare och ser priset på €89.00.

Ser sedan att det är exakt samma kabel som man fick med när man köpte Quest?

Hur kan jag vara säker på att denna kabel är "den förbättrade" kabeln?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Nu är jag dock förbryllad: https://www.oculus.com/quest/

Där hittar jag den påstådda släppta kabeln. Går vidare och ser priset på €89.00.

Ser sedan att det är exakt samma kabel som man fick med när man köpte Quest?

Hur kan jag vara säker på att denna kabel är "den förbättrade" kabeln?

"Oculus Link-headsetkabel" är den nya. Den du fick med för att ladda kan du ej köra Link med.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Fick hem min Quest i måndag, tog med den till jobbet och samma dag beställde en kollega ett 😁
Har inte hunnit mer än testa lite demos men nu i helgen blir det mer.
Funkar Beatsaber fortfarande med custom songs?
Här tycker jag utvecklarna borde ha gett användarna möjlighet att själv lägga upp låtarna och ta en avgift för varje låt och så får utvecklarna och artisen en bit av kakan. Win-win för alla, enklare för användarna, den som lägger ner jobb får något för det, utvecklarna får en löpande inkomst och artisen får in pengar från ännu en tjänst.

Brukar det vara några reor i oculus butik? Tänkte ifall det kan vara värt att avvakta med vissa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Custom songs fungerar fortfarande.
Men Beat saber uppdaterades i dagarna här så jag vet inte om det fungerar just nu för senaste version (själv inte uppdaterat ännu)

Beat saber utan custom songs är verkligen inte samma sak så jag håller med dig.

Ang reor vet jag inte, jag har haft min quest sen den 3e januari bara men jag ser att man kan lägga in på "Önskelista" kanske man får nån notis när det är rea då ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Fick hem min Quest i måndag, tog med den till jobbet och samma dag beställde en kollega ett 😁
Har inte hunnit mer än testa lite demos men nu i helgen blir det mer.
Funkar Beatsaber fortfarande med custom songs?
Här tycker jag utvecklarna borde ha gett användarna möjlighet att själv lägga upp låtarna och ta en avgift för varje låt och så får utvecklarna och artisen en bit av kakan. Win-win för alla, enklare för användarna, den som lägger ner jobb får något för det, utvecklarna får en löpande inkomst och artisen får in pengar från ännu en tjänst.

Brukar det vara några reor i oculus butik? Tänkte ifall det kan vara värt att avvakta med vissa spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Sök på BMBF och SideQuest så kommer du att hitta rätt, finns YouTube-tutorials med.

Reor har hittills varit sällsynta, men dom körde en med dagliga deals under julhelgen. Förhoppningsvis sker det oftare framgent. Just nu är det paketpris på Sairento och Red Matter t ex.

Skrivet av AplAy:

Nu är jag dock förbryllad: https://www.oculus.com/quest/

Där hittar jag den påstådda släppta kabeln. Går vidare och ser priset på €89.00.

Ser sedan att det är exakt samma kabel som man fick med när man köpte Quest?

Hur kan jag vara säker på att denna kabel är "den förbättrade" kabeln?

Den medföljande används bara som laddkabel, eller för filöverföring om du har USB-C på datorn. Detta för att den bara stödjer USB 2.0.

För Link behöver du USB 3 Gen1/2. Så fort du kommer över 3 meter med USB 3 blir signalen för dålig, så det behövs aktiva förlängare eller fiberoptik. Den officiella Linkkabeln är 5 meter lång och fiberoptisk, men du kan även köpa en kompatibel USB 3-sladd på max 3 meter för ett par hundra om du nöjer dig med det, eller komplettera med aktiv förlängning. Notera dock att det är en fördel med vinklad hane in i headsetet och avlastningspunkter innan headset och dator, så att du inte råkar rycka sönder kontakten.