Xbox Console Streaming tillgängligt i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Xbox Console Streaming tillgängligt i Sverige

Svenska användare kan nu strömma spel från Xbox One-konsoler till telefonen via funktionen Xbox Console Streaming.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så 5 abbonnemang för streaming av film och nu 5 nya för spel. Börjar bli dyrt det här

(Fast man kan ju köra en av dem i några månader för att sen byta till nästa. Får bara vänta på nån som uppfinner/moddar en handkontroll som är kompatibel med samtliga system)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Så 5 abbonnemang för streaming av film och nu 5 nya för spel. Börjar bli dyrt det här

(Fast man kan ju köra en av dem i några månader för att sen byta till nästa. Får bara vänta på nån som uppfinner/moddar en handkontroll som är kompatibel med samtliga system)

Eller 1 dator för spel. Blir billigare i längden

Permalänk
Medlem

Har inte ni jättefel just nu?
xCloud och Console Streaming är helt separata saker.

xCloud streamas från molnet, finns som preview i typ 3 länder.
Xbox Console Streaming är precis som det låter, du streamer spel från DIN xbox.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Lego Master

@issue:
Fast artikeln nämner Xbox GAME Streaming, inte Console Streaming. Nytt namn för xCloud?

Inte nu längre.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har inte ni jättefel just nu?
xCloud och Console Streaming är helt separata saker.

xCloud streamas från molnet, finns som preview i typ 3 länder.
Xbox Console Streaming är precis som det låter, du streamer spel från DIN xbox.

Yes, tror också det är tokigt. Källan de länkar till är Console streaming, dvs från din xbox till din mobil etc.

"Xbox Insiders in all Xbox One-supported countries can try the preview and help shape the future of game streaming starting today. That means you can try out the Xbox Console Streaming (Preview)!

Xbox Console Streaming is our new system feature that enables you to play your owned and installed Xbox One games, including Xbox Game Pass titles, on your Android phone or tablet, streamed from your home console."

Så det är inte streaming från nätet som artikeln ger sken om

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Innebär detta att jag kan spela spel streamat över nätet?

Jag äger inget Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@issue @Nioreh83
Det stämmer bra det, jag tryckte på avtryckaren för snabbt, artikeln är uppdaterad med korrekt information. Ursäkta snedsteget!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: direkt artikeln kom ut så stod det på första sidan att xCloud byter namn samt stod det Console Streaming. tror dom editerar den nu

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Är grafiken och FPS på Xbox one/s nivå eller är det Xbox one X?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Lego Master

@issue:
Journalistik i realtid! Det är framtiden!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är grafiken och FPS på Xbox one/s nivå eller är det Xbox one X?

Det beror på om du har en Xbox One S eller X.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Najs. Kan någon tipsa om var det går att köpa ett phone-clip till xbox one kontrollern i sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Det beror på om du har en Xbox One S eller X.

Jag trodde detta var Xcloud. När jag skrev min kommentar så stod det något om att det skulle kosta pengar när det släpptes. Om de har faktafel i artiklar får de ju vara tydliga med det.
Men om det är som när man strömmar mellan datorn och xbox är det inget att ha för det är usel bildkvalitet redan på ett lokalt nätverk.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna streama till datorn eller är det bara mobil/platta/xbox som gäller?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@jOnÄTÄn: vi redigerade bort den felaktiga informationen så fort den upptäcktes och svarade på kommentarerna här direkt, men jag lade in en notis om det i slutet av texten för den som inte sett svaret.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@jOnÄTÄn: vi redigerade bort den felaktiga informationen så fort den upptäcktes och svarade på kommentarerna här direkt, men jag lade in en notis om det i slutet av texten för den som inte sett svaret.

Bra. Då missade jag väl ditt inlägg läste inte tråden utan bara nyheten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Najs. Kan någon tipsa om var det går att köpa ett phone-clip till xbox one kontrollern i sverige?

https://www.microsoft.com/sv-se/p/powera-moga-mobile-gaming-c...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jäklar vad pengar de skulle ha för den där. Kostar en bråkdel att beställa från kina. Gjorde det för ett bra tag sedan och tog några extra till nära och bekanta samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJache:

Jäklar vad pengar de skulle ha för den där. Kostar en bråkdel att beställa från kina. Gjorde det för ett bra tag sedan och tog några extra till nära och bekanta samtidigt.

Så är det ju, självklart har de nog en stor vinstmarginal på de prylarna. Men jag förutsätter att de har testat så det inte är otillåtna mängder med gifter eller allt för mycket barnarbete för att framställa produkten. Det vet man aldrig när man importerar själv för 10kr inklusive frakt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nån som fått detta att fungera? Har försökt men de står att det antingen inte passar testgruppen eller är i fel region. Har aktiverat insider och allt sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem
Skrivet av bia:

Nån som fått detta att fungera? Har försökt men de står att det antingen inte passar testgruppen eller är i fel region. Har aktiverat insider och allt sånt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har precis installerat appen på min Xbox och i telefonen och aktiverat men får upp det inte är tillgängligt i min region eller ring riktigt än. Jag gissar att det tar en stund efter setup innan det hoppar igång.

*edit*

Startade om xboxen. Nu kommer jag vidare i setupen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Så 5 abbonnemang för streaming av film och nu 5 nya för spel. Börjar bli dyrt det här

(Fast man kan ju köra en av dem i några månader för att sen byta till nästa. Får bara vänta på nån som uppfinner/moddar en handkontroll som är kompatibel med samtliga system)

Kostar det ens något? Dvs tjänsten som artikeln handlar om.

Jag hittade appen i telefonen. Men jag har inte hittat den på chromebooken. Jag antar att Chromebooks inte stödjs.

Skrivet av xlr8:

Jag har precis installerat appen på min Xbox och i telefonen och aktiverat men får upp det inte är tillgängligt i min region eller ring riktigt än. Jag gissar att det tar en stund efter setup innan det hoppar igång.

*edit*

Startade om xboxen. Nu kommer jag vidare i setupen.

Är det xbox Insider hub som du laddade ner? Den vägrar starta hämtningen av det programmet för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick igång det efter omstart och uppdatering av handkontroller, men har tydligen för dåligt wifi hemma. Det var för mycket lagg för att fungera tillfredsställande. Det var mest inputlagg från kontroller som gjorde att det inte gick så bra att spela.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875