Efterlängtade Cyberpunk 2077 försenas

Permalänk
Sötast

Bra! Tack för att ni väljer kvalitet först och inte som andra sellout studios!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det som är posetivt i det hela är att jag hinner uppgradera datorn med nytt innan woho. nVidia och Intel borde ha släppt lite roligt innan det

Känner samma sak. Var rädd att jag skulle behöva spela CP på Low i 60 FPS, men förhoppningsvis hinner jag vinna på Triss och Nvidia hinner släppa nya prylar

Permalänk
Hjälpsam

Bra!
Sommaren är räddad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag är desto mer tvär än de flesta här. Det har blivit en sån jävla branschstandard att säga ett datum eller en period och sen inte hålla sig till det. Var lite smarta istället och ta mer höjd med det lanseringsfönster ni lovar ut istället.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Jag är desto mer tvär än de flesta här. Det har blivit en sån jävla branschstandard att säga ett datum eller en period och sen inte hålla sig till det. Var lite smarta istället och ta mer höjd med det lanseringsfönster ni lovar ut istället.

Alternativet är nog snarare att inte säga något alls, men kan tänka mig att det finns en hel del press från andra intressenter att man ger ett preliminärt datum. IT är branschen med högst antal % förseningar och budgetspräck, även om detta tas i åtanke av projektledarna och strygrupper när de planeras. Så får anta att de flesta räknar med eventuella förseningar i det första datumet, men det är endå väldigt svårt att bedöma.

Permalänk
Medlem

Well, bättre att det tar längre tid och spelet är mer polerat!

Permalänk
Medlem

skit också!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Förseningar vid såna här projekt är aldrig bra, dels kan det innebära spelmotoriska svårigheter där man får kompromissa för att få ut ett spel ens.
Dels kan det innebära att utvecklaren får panik och släpper något som inte är färdigt.
Blir alltid mycket mindre sugen på spel som dras med flera förseningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Well, bättre att det tar längre tid och spelet är mer polerat!

Tro mig, det är aldrig någon polering som gör att spel blir försenade, de har stött på patrull.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Huga! Nåväl ger en ju något bra att sätta tänderna i när höstrusket börjar efter semestern!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Tro mig, det är aldrig någon polering som gör att spel blir försenade, de har stött på patrull.

Skickades från m.sweclockers.com

Patrull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Alternativet är nog snarare att inte säga något alls, men kan tänka mig att det finns en hel del press från andra intressenter att man ger ett preliminärt datum. IT är branschen med högst antal % förseningar och budgetspräck, även om detta tas i åtanke av projektledarna och strygrupper när de planeras. Så får anta att de flesta räknar med eventuella förseningar i det första datumet, men det är endå väldigt svårt att bedöma.

Jobbar själv inom it-branschen och det är riktigt irriterande varenda gång chefen/projektledaren kommer och frågar hur lång tid det ska ta och sen har höftat fram ett datum som passar dem. Sen när datumet är satt då ska det ändå in mer krav och sen kommer någon på att oj det där har vi inte tänkt på. Bästa av är nog ändå när de blir förvånade över att saker måste testas och ännu mer förvånade över att det tar tid att rätta upp saker som de måste testa igen.

Jag kan förstå att man som spelbolag vill visa för konsumenter och andra ett datum men det brukar ju aldrig stämma hur mycket du än lägger på i extra-tid. Blizzard har väl haft en bra inställning att det kommer när det kommer.

Sen för att vara lite mer topic så tycker inte jag ett halvår är speciellt lång tid men kan vara för att jag ändå inte hade spelat det vid release.

Permalänk
Medlem

Lider med personalen på CDPR. Det blir nog mycket övertid framöver :/

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thor:

Har något svårt att se att det skulle ligga någon underliggande ekonomisk motivation till förseningen. Släpper de i April kan de sälja spelet 2 ggr, 1 nu och en efter ps5/xXxboxXx-xXxseriesxXx. Det är lite tätt inpå release för att motivera en större skara spelare att köpa det igen på NEXTGEN.

Om nu de nya konsolerna blir bakåtkompatibla så tror jag den marknaden kommer minska men givetvis finns det folk som vill spela spelet i den nya konsolen med det lilla extra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Känner samma sak. Var rädd att jag skulle behöva spela CP på Low i 60 FPS, men förhoppningsvis hinner jag vinna på Triss och Nvidia hinner släppa nya prylar

Skatteåterbäring innan

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Tro mig, det är aldrig någon polering som gör att spel blir försenade, de har stött på patrull.

Skickades från m.sweclockers.com

varför tror du det?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Bra för min del! Då kan man bygga ihop en burk efter sommaren, och förhoppningsvis så har RTX 3000 kommit ut då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Samtidigt har deras spel varit långt ifrån stabila rent tekniskt. Witcher 3 vill jag minnas drogs med rejäla buggar kring användningen av bl.a. tekniken Hairworks, spelstabilitet, och fick även lite skäll för nedskruvningen av grafisk prestanda. Däremot har spelen i sig varit fantastiskt ambitiösa och intressanta.

Hairworks var ju dock en del av Nvidias svarta låda "Game Works" och det visade sig att graden av tesselering vad väldigt hög. Ofta högre än nödvändigt då man kunde sänka utan visuell påverkan. Om Nvidia gjorde så för att de visste att AMD var svagare på detta eller inte lämnar jag osagt. Men det är långt ifrån det enda spelet där tesselering via Game Works överanvänts.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Det är ju lite trist, man såg ju fram emot våren. Men kul att man kan få tag på en Nvidia 3000 och Ryzen 4000 innan (kanske?).

Jag gick nästan runt och hoppades på försening så man kunde göra en riktigt stor uppgradering innan släppet.

Permalänk
Medlem

Lite väl saftig försening med tanke på att spelet är fullt spelbart och "klart" enligt utvecklarna och bara finputsning krävs.

Permalänk
Medlem

Lite mer info finns här...

Conf call Q&A

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Läste att det bara är enspelarläget som är tänkt att släppas i september 2020. Multiplayer kommer någon gång under 2021.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Hjälpsam

Bättre att lapa sol i vår och sommar än stänga in sig i ett mörkt rum.
Under höstrusket kan vi dock behöva tröst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

varför tror du det?

För att det kostar dem väldigt mycket pengar att inte släppa spelet.
Har hållit på med program sedan långt innan internet eller ens databaser fanns. När ett projekt försenas är det inte för att man vill lägga till några extra effekter eller optimera någon kod, det handlar uteslutande om problem som man inte själva kan lösa. Föemodligen har de hyrt in en expert som ska försöka lösa problemet de har stött på. Min gissning är att spelmotorn inte motsvarade föeväntningar av vad man kunde göra och de måste ju fixa det de lovat alla spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken slump att de väljer att skjuta upp efter de fått reda på att FF och RE släpps samma månad.
Klart som fan de väljer att spela "good guys" och påstå att det är för att de vill polera spelet och inte släppa en ofärdig produkt till sina värdefulla kunder. Bullshit!

Klart som fan att alla fanboys sväljer det med hull och hår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag kan hellre vänta om det innebär ett bättre spel, så jag är glad att de inte har ett EA som ska tvinga fram en för tidig release. September känns också som en bättre period att börja spela en massa.

Att vänta längre är sällan roligt men jag känner mig förvånansvärt ok med nyheten, trots att det är ett spel som troligen på egen hand får mig att uppgradera grafikkortet.

Känner likadant. Tar det några månader extra och hinner poleras lite mer så är jag helt ok med det. Känner de inte att spelet är färdigt så tror jag inte att det är optimalt för spelupplevelsen att släppas nu heller. Den som väntar på något gott....

Förstår verkligen inte alla som klagar, visst, det är trist att vänta men man vill ju ha en färdig och bra produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

*Host*
EA/DICE, Bethesda, RockStar/2K, Capcom eller 95%+ av Steam's Shovelware håller nog inte med dig där

Om något kändes Witcher 3 som ett perfekt felfritt spel sett till den generella kvalitén AAA-industrin pumpar ut. Tror inte jag stött på en enda CTD eller quest som inte kunde slutföras under spelgången. Jämför det med t.ex. Skyrim & Fallout4/76 som kräver community patches för att lira snällt, eller alla buggar i NBA eller 'state of' Battlefield sedan BC2 (skulle kunna skriva en novell om DICE) - Då kan jag nog släppa det lilla prestandaproblemet som Hairworks medförde för Witcher 3 på release.

Sedan kan man diskutera huruvida det känns med E3 vs Retail rent grafiskt, men där tar ju ändå Ubisoft hem kronan.

T.ex. Fallout4 med gamebreaking bugg vid polisstationen där man möter BoS så man måste starta om spelet från scratch och hoppas att det lirar utan bugg eller ladda ned någon annans spelfil som inte är buggad.

Permalänk
Medlem

Tråkigt men bra. Hellre polerat spel än trasig skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

För att det kostar dem väldigt mycket pengar att inte släppa spelet.
Har hållit på med program sedan långt innan internet eller ens databaser fanns. När ett projekt försenas är det inte för att man vill lägga till några extra effekter eller optimera någon kod, det handlar uteslutande om problem som man inte själva kan lösa. Föemodligen har de hyrt in en expert som ska försöka lösa problemet de har stött på. Min gissning är att spelmotorn inte motsvarade föeväntningar av vad man kunde göra och de måste ju fixa det de lovat alla spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Du gissar ganska vilt va?
Vad gissar du mer om spelmotorn och de "experter" de hyr in..?

CDP's egna spelmotor i version 4

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |