Någon mer som gillar Lego Technic?

Permalänk
Medlem

Någon mer som gillar Lego Technic?

Finns här ngn som har Lego intresse? (technic tänker jag på). Lägg gärna upp lite bilder på era Technic-grejer

Justerat rubrik och trådstart i enlighet med §3.1/§3.4 /Kent, moderator
Permalänk
Hedersmedlem

JA!

Men jag har alltid för dåligt med tid till att bygga...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Jubileumsmästare

Lego Technic är riktigt underhållande! Fick en Porsche 911 RSR (42096) i julklapp, som var det första setet jag byggt på ganska många år. Fick definitivt mersmak så nu sneglar jag lite på Bugatti Chiron (42083), måste bara övertala köpfingret

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

Jag har endast ett måttligt intresse för Lego, men frun har börjat titta på Australian LegoMasters (streamar från Cmore?). Ett tävlingsprogram där deltagarna, som är sjukt duktiga, bygger mer eller mindre fantastiska kreationer på tid och med olika mål. Rekommenderas för den Lego-intresserade, även om det är i formatet av en matlagningstävling (vilket de driver med också).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intresse finns, köpte mindstorm för många år sedan. Och under hösten monterades denna ihop på köksbordet under 3 månader.

Permalänk
Medlem

Intresset har alltid funnits där och det enda jag sparade från barndomen var mitt Lego. Dock så blir det inget byggande, speciellt inte nu då jag har en ettåring som gärna äter på allt och alla. Hoppas dock att grabben finner ett starkt intresse för Lego så det finns en riktigt bra ursäkt för att bygga Lego igen så ofta som det bara går!
Har inte kunnat hålla mig så har med tiden nu köpt några sets till grabben som väntar på dagen då han blir tillräckligt gammal.

Hade gärna köpt till mig själv också t.ex. Apollo Saturn V men vet inte riktigt var jag ska ha den är uppbyggd. Känns dumt att plocka isär den och in i lådan igen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Lego Master

Har en hel del lego här o var. Både mina egna grejjor som jag köpt nyligen, men också äldre och det 6-åringen håller på med. Har mest blivit att komplettera samlingen Star Wars-skepp och typ Saturn V och månlandaren på sistone.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Som barn gillade jag Lego mycket. 15-20 år senare i vuxen ålder så fastnade jag igen då jag snubblade över Porsche 911 GT3 i slutet av 2017: https://www.lego.com/en-us/product/porsche-911-gt3-rs-42056
Kärlek vid första ögonblicket. Inte köpt något på drygt ett år även om det finns många kandidater, nära med Siddes mil Falcon i maj som var. En Star Destroyer lär det bli vid något tillfälle, modell gigantisk. Gillar mitt Lego stort och licensierat och ståendes som prydnadsobjekt. Hade gillat att pyssla med technics och mindstorm men tid och utrymme finns inte i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com