Risk att använda denna PSU tillfälligt?

Permalänk

Risk att använda denna PSU tillfälligt?

Hej! Nu är det så att jag har köpt en helt ny build förutom nätagget dårå (Är helt tomt på pengar men får köpa ett nätagg om ett par månader). Jag har en EVGA 600 W1 80+ och har hört att det är ett kasst nätagg från bl.a linus tech tips. Jag undrar dock om det är någon fara att använda detta nätagg tillfälligt i min nya build i endast 2 månader tills jag kan lägga pengar på ett hyffsat nätagg?

- ROG STRIX B450-F Gaming
- AMD RYZEN 2600X
- Gigabyte Aorus RX 580 8gb
- MX 500 250gb SSD
- DDR4 16gb 3200 MHZ RAM
- Zalman Z7 Neo Chassi

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Tar ett par månader att hosta upp 1k?

För övrigt så är det troligen lugnt att använda det, omöjligt att veta om den har någon dålig cap eller inte kan bara gissa.

Permalänk

@Sinery: Studerar just nu och kan ej lägga mycket pengar på något. Då nätagget har funkat perfa för mig i cirka 2 år så trodde jag att den var solid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Tar ett par månader att hosta upp 1k?

Trevlig kommentar...

Vissa studerar, vissa är arbetslösa etc. Jävligt dryg kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Trevlig kommentar...

Vissa studerar, vissa är arbetslösa etc. Jävligt dryg kommentar.

Dom enda som går 1 månad utan inkomst är nyanställda.
Vad tror du mina skattepengar går till?

Edit: Och lata studenter under lov.

Permalänk
Medlem

Här har du ett test: https://www.jonnyguru.com/blog/2014/06/23/evga-500w-w1-power-...

Inget bra agg men inte farligt heller.
Jag hade kört på med det agget då ditt system kommer dra ungefär 300W max.

Processor borde du köra 3600 då den är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Dom enda som går 1 månad utan inkomst är nyanställda.
Vad tror du mina skattepengar går till?

Edit: Och lata studenter under lov.

Det var nog den minst informerade kommentaren jag läst på swec på länge, för att inte tala om människosynen som den hintar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Dom enda som går 1 månad utan inkomst är nyanställda.
Vad tror du mina skattepengar går till?

Edit: Och lata studenter under lov.

Skrivet av Ferrat:

Det var nog den minst informerade kommentaren jag läst på swec på länge, för att inte tala om människosynen som den hintar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det fantastiskt.

"Vad tror du mina skattepengar går till"
Ja herregud.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av LightBringer123:

Då nätagget har funkat perfa för mig i cirka 2 år så trodde jag att den var solid.

3 års garanti på det, så det borde vara väldigt lugnt att använda det i åtminstone ett år till.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Falcon @Ferrat
Vänligen följ §5.

Citat:

§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Det har blivit mer och mer trams och svar på olämpliga inlägg på sistone så jag väljer att låta varning, tillsägelse och inlägg stå kvar i tråden. Dags att att hjälpa till att höja nivån istället för att spinna vidare på trams.

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

3 års garanti på det, så det borde vara väldigt lugnt att använda det i åtminstone ett år till.

Jo så är det ju. Det enda jag är orolig över är att den ska ta med mina andra komponenter i datorn. Det borde väl dock inte vara något problem sålänge det inte blir överspänning väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Dom enda som går 1 månad utan inkomst är nyanställda.
Vad tror du mina skattepengar går till?

Edit: Och lata studenter under lov.

*bort*

ONT. Evga gör inga skitagg, kör på.

/mod
Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

ONT. Evga gör inga skitagg, kör på.

EVGA gör inga agg, OEM gör agg så som Seasonci, Superflower åt företag som brandar dom med sitt egna varumärke och tweaks till designen som andra fläktar och färgtema osv i sammarbete med OEM tillverkaren som har ett utubud av olika nätdels designer dom kan välja på.

EVGA har bra agg men det betyder inte att allt är bra samma sak för alla andra rebrands.
Jag har ett G2 själv från superflower som är bra, far har ett G3 jag inte mins vem som gör, jag har ett par Corsair AX agg som är gjort av Seasonic, haft lite Corsair TX agg förr av seasonic med var goda för lite över 10 år ca innan ena gick sönder.

Många OEM har egna agg under sitt egna namn så vill man garanterat ha ett bra av en viss design så kan man tex köpa ett Seasonic så vet man garanterat vem som gjort det.

Men dom flesta agg från EVGA, Corsair och liknande anlitar en uppsjöl av OEM beroende på pris och kvalité som ska uppnås sp OEM varierar ofta mellan serier och varierar dessutom ofta mellan Versioner av samma modell över åren så man får passa sig om Version 2 kommer ut i år av ett agg som annars heter samma sak, kan vara en annan OEM för det bättre eller sämre jämfört med 2019 agg tex.

Permalänk
Medlem

@LightBringer123: Det bör fungera helt okej med det nätagget du tänker använda

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED