Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Nästan precis samma, även fast jag försöker isolera så mycket som möjligt så känns det för "intrusive" för mig. Jag bytte sökmotor också till DuckDuckGo, vilken jag använder i Firefox nu också.

Samma här. Kör DuckDuckGo och radering av alla kakor när Firefox stängs.
Har inte använt Google på et bra tag nu.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Valde Annan webbläsare och använder Waterfox primärt för tillfället. Använde tidigare Firefox (låst till v56 för att få fungerande addons). Har fortfarande Firefox installerat som backup tillsammans med Pale Moon och Edge (Chromium).

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ingen som kör Maxthon?

Körde Maxthon nåt år förut, numera mestadels Brave.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Firefox sedan långt tillbaka, kan inte ens minnas när jag började med det, har något vagt minne att det hette något annat innan det blev Firefox. Kör även Firefox i mobilen.
På skoj har jag också Opera GX, kollar av nån anledning på Twitch där. Är inloggad med mitt konto där och i Firefox är jag inloggad med sambons konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör Qutebrowser

Permalänk
Medlem

Jag körde netscape, explorer, firefox och nu chrome.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Inaktiv

Chrome, och har så gjort sedan version 1 som kom 2008

Permalänk

/usr/bin/links om X vägrar starta.
Annars firefox.

Permalänk
Medlem

Är nånstans mitt i ett byte från chrome till firefox, tröttnat på Google och vill gärna vara lite mindre bevakad.
På macen är det främst safari som gäller, och firefox där safari går bet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde alltid Netscape förr. Nu använder jag mest Chrome

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

Körde först Firefox fram till runt 2010 då jag bytte till Chrome. 2017 bytte jag tillbaka till Firefox då quantum släpptes.
Har generellt ett myyycket större förtroende för Mozilla jämfört med Google. Tyvärr så var Firefox objektivt sämre (prestandamässigt) än Chrome under ett antal år.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör Opera på stationära men Firefox på jobbdatorn.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Nästan precis samma, även fast jag försöker isolera så mycket som möjligt så känns det för "intrusive" för mig. Jag bytte sökmotor också till DuckDuckGo, vilken jag använder i Firefox nu också.

Vad gör du mer för att isolera dig?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Körde Firefox fram tills att de gjorde någon uppdatering som gjorde att jag ej längre kunde använda en add-on som återställde utseendet till Firefox 3-4 (minns inte exakt vilken). Då bytte jag till Chrome och har varit fast sedan dess då de har (hade?) bättre sync.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Vad gör du mer för att isolera dig?

Var väl lite fel ordval. Menar att jag försöker inaktivera allt som samlar på sig information, reklamriktning och diverse. Inte att jag låser in mig hemma och sitter via VPN på allt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag tänker att det är diskussionen och medverkan redaktionen söker med denna fråga, svaret har dom garanterat redan eftersom varje browser idag skickar med vilken det är när den frågar efter en hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått varför folk började lämna Netscape/Mozilla. Inte funnits någon anledning alls förutom för något decennie sedan när de hade problem med hur mycket ram de drog. Men det åtgärdades ju rätt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Kör med Firefox sedan länge och har innan dess använt Netscape. Men det var urtider sen.

Fr.o.m Netscape 6 så baserades den på Mozilla, så du går i samma spår.

Permalänk
Medlem

Är det bara 1% som använder Vivaldi???

Permalänk
Musikälskare

Chrome och Firefox privat.
Alla webbläsare som finns till jobb (utvecklare), positivt det kommer nytt till IE så kanske folk inte sitter på gamla versioner eller i alla fall får upp ögonen för något nytt.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Firefox sen 2004

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Varför är inte Brave med på listan? Trodde den var rätt stor.

Jag har kört Firefox förr, men gick över till Chrome. Sedan nu ett bra tag kör jag Brave! som jag tycker är bra! Adblock och andra saker som är inbyggda. smidigt och bra. Tyvärr för bra i vissa fall.

Men funderar lite på att ge Firefox en chans till, har ju alla installerade eftersom de är bra på olika sätt när man gör hemsidor.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

ger nya edge en chans, får se hur den känns... kört den lite i beta stadiet och verkar trevlig

Permalänk
Medlem

Firefox hemma, Chrome på jobb. Chrome är lite snabbare och det är fokus nr 1 på jobb. Med Firefox känner jag mig lite mera hemlig.

Permalänk

CCleaner Browser

Jag kör CCleaner Browser, och med den så slipper jag en massa onödig reklam och med några bra tillägg så översätter den enkelt och bra, då jag är dålig på engelska, värd att prova och man slipper känna sig övervakad hela tiden som med Chrome

https://www.ccleaner.com/ccleaner/browser

Permalänk
Medlem

Då jag tycker att både Chrome och FireFox är i en nedåtgående trend numera så har jag allt mer övergått till Edge. Fortfarande så är det Edge eller Internet Explorer som fungerar 100 % felfritt på ALLA sidorna jag besöker dagligen.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Då jag tycker att både Chrome och FireFox är i en nedåtgående trend numera så har jag allt mer övergått till Edge. Fortfarande så är det Edge eller Internet Explorer som fungerar 100 % felfritt på ALLA sidorna jag besöker dagligen.

Kanske sidorna det är fel på då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Var väl lite fel ordval. Menar att jag försöker inaktivera allt som samlar på sig information, reklamriktning och diverse. Inte att jag låser in mig hemma och sitter via VPN på allt.

Vilket VPN kör du med? Körde iPredator innan, men sedan gick min RPi ned som jag körde det på och så orkade jag inte sätta upp det igen.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Folk är ena jäkla flockdjur xD

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Kanske sidorna det är fel på då?

Ja så kan det mycket väl vara.