Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilken webbläsare använder du?

Med Microsofts byte till Chromium i Edge handlar veckans fråga om vilken webbläsare SweClockers medlemmar använder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pendlar just nu mellan Vivaldi och Chrome

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Visste inte om man kunde välja mer än en så tog annat pga jag kör Firefox och Apples Safari

Permalänk
Medlem

Kör med Firefox sedan länge och har innan dess använt Netscape. Men det var urtider sen.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Kör med Firefox och har gjort det sen den släpptes i början av 2000-talet.

Permalänk
Avstängd

Jag kör w3m som oftast. Annars Chrome.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Firefox sedan Firebird bytte namn till det, och kört den sedan dess beta någon gång för urminnes tider sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde primärt Chrome fram till för ett år sedan ungefär. Nu kör jag Firefox.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Vivaldi, skönt med bra ersättare för gamla Opera innan dom klydda till det

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Chrome så länge jag kan minnas.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Snusfri

Pale Moon och riktiga Edge som daily drivers, Firefox för vissa sidor.
Chrome/Chromium kommer aldrig ens att komma i närheten av någon av mina devices.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Var hardcore Firefox användare för många många år sedan, vägrade köra något annat.
Men sen började man med Chrome av någon anledning och varit fast på det sen dess.

Använder Edge (Även nya) till netflix på datorn, det är enda typ då Appen är rena skiten.

Permalänk

Efter hoppat mellan alla möjliga webbläsare har jag nu valt att uteslutande bara använda Firefox, givetvis finns både Chrome, Vivaldi och Opera installerad just in case. Efter Firefox uppdateras har det varit solklar vinnare!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Känner sporadiskt för att svara Netscape, finns den ens kvar det är väl det som är Firefox ?

Använder nog mest Chrome, ibland Opera. Kanske borde testa nya Internet Explorer Chromium..

Permalänk
Medlem

Ingen som kör Maxthon?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Kör med chrome, innan dess var det firefox men det var väldig länge sedan jag gick över.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Hemma kör jag Firefox primärt, Chrome sekundärt, och Chrome Canary tertiärt och för utveckling.
På mobilen kör jag Firefox och har Safari och Chrome som fallback.
På Jobbet kör jag Chrome Primärt och använder alla andra browsers när jag testar.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Chrome,Firefox.
Men jag testar just nu nya Edge och jag är lite chockad av att säga det, men det känns inte helt uteslutet (än så länge) att byta till den som main.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Importerade allt från Chrome till nya Edge och kör den nu, installerade manuellt igår och det tog bort gamla Edge.

Är ju i grunden samma webbläsare men gillar Edge mer med hur mappar/context menu ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Körde primärt Chrome fram till för ett år sedan ungefär. Nu kör jag Firefox.

Samma här! Vad fick dig att byta? Jag fick känslan av att google fick veta för mycket om mig när jag körde Chrome och så kändes den utdaterad på något sätt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Har kört Firefox många år. Chrome är säkert bra men Google vet tillräckligt mycket om mig. Det lär ju inte hindra dom ändå. Men jag har sedan jag råkade göra misstaget att kolla mejlen hemma hos föräldrarna i chrome (varpå vår webbhistorik började synkas mellan hans chrome och min chrome) aktivt avstått från att installera chrome.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör Chrome men börjar mer och mer fundera på att gå tillbaka till Firefox, börjar känna mig instängd i googles ekosystem och det är ingen rolig känsla.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kört Firefox nästan hela tiden, provade på Chrome ett tag men insåg när Mozilla släppte Firefox Quantum hur mycket snabbare och stabilare Firefox kändes så gick då tillbaka och inte kollat på Chrome sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Samma här! Vad fick dig att byta? Jag fick känslan av att google fick veta för mycket om mig när jag körde Chrome och så kändes den utdaterad på något sätt.

Nästan precis samma, även fast jag försöker isolera så mycket som möjligt så känns det för "intrusive" för mig. Jag bytte sökmotor också till DuckDuckGo, vilken jag använder i Firefox nu också.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Använder både chrome och firefox, men firefox mer så det fick bli svaret.

Permalänk
Medlem

Frågorna de senaste månaderna känns som rena marknadsundersökningar.

Permalänk
Medlem

Hahaha! Netscape det var länge sedan det. Finns det ens kvar?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk

Firefox developer - Dator
Firefox Beta - Android
Firefox -Ios förut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Torch browser. Har allt jag behöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte rösta utan att vara inloggad men det gick inte utan det stod att jag redan röstat.
Antar att någon som redan röstat har samma vpn leverantör som mig.