Efterlängtade Cyberpunk 2077 försenas

Permalänk
Melding Plague

Efterlängtade Cyberpunk 2077 försenas

Det blir inget Cyberpunk 2077 i vår. Utvecklaren CD Projekt Red meddelar att lanseringen skjuts till senare under året.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då kanske man hinner plocka ihop en hyfsad dator...

Permalänk
Medlem

Inte förvånande.
CDPR släpper bara bättre grejer, mer färdiga spel, än alla andra.

Permalänk
Medlem

Då hinner RTX 3000 komma

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

Då kanske AMD hinner släppa stora Navi...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Inte förvånande.
CDPR släpper bara bättre grejer, mer färdiga spel, än alla andra.

Samtidigt har deras spel varit långt ifrån stabila rent tekniskt. Witcher 3 vill jag minnas drogs med rejäla buggar kring användningen av bl.a. tekniken Hairworks, spelstabilitet, och fick även lite skäll för nedskruvningen av grafisk prestanda. Däremot har spelen i sig varit fantastiskt ambitiösa och intressanta.

Permalänk
Medlem

Bra.

Bättre att släppa senare än att släppa tidigt och ha massa problem eller skippa content.

Sen så lär det ju bli bra med nya releases iår från AMD, nvidia och intel så den som behöver extra krut i bygget kan fixa det inför 2077.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

5 månader va rätt saftigt!? men kanske nya nvidia gpus hinner komma ut före då.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den förseningen var väl lite extrem

Permalänk
Avstängd

Bra att spelet flyttas fram, bättre med en välpolerad pärla, än en skitkorv.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Inaktiv

Väntar gärna 'til it's done. Bara positivt att de tar den tid de känner att de behöver.

Permalänk
Avstängd

Oddsen på detta var rätt låga imho.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

De behöver mer tid pga de skall släppa Witcher 4 med serien-Geralt nu till sommaren.

Permalänk
Medlem

Visst blir man lite besviken, men jag väntar gladerligen på ett färdigt spel.
Finns inget värre än att lägga pengar på ett spel som inte är klart.
Sedan när det väl är patchat och polerat så har intresset helt svalnat och de blir bara annu ett spel som faller i glömska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Samtidigt har deras spel varit långt ifrån stabila rent tekniskt. Witcher 3 vill jag minnas drogs med rejäla buggar kring användningen av bl.a. tekniken Hairworks, spelstabilitet, och fick även lite skäll för nedskruvningen av grafisk prestanda. Däremot har spelen i sig varit fantastiskt ambitiösa och intressanta.

Jag skrev bättre än alla andra, inte felfria.

Permalänk
Medlem

Bra. Nu krävs det bara att HL:A försenas till hösten, så kan jag i lugn och ro spara ihop pengarna för att köpa ett helt nytt AMD system med Ryzen 4000 och Navi 6000 alt 3080Ti

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

Jag skrev bättre än alla andra, inte felfria.

Bättre spel kanske, men de har mer buggiga spel än genomsnittet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Den förseningen var väl lite extrem

Inte så farligt enligt mig.
Har vi väntat så här länge så kan man nog vänta lite till och jag tycker att det är bättre dem släpper ett färdigt spel än halvdant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Inte så farligt enligt mig.
Har vi väntat så här länge så kan man nog vänta lite till och jag tycker att det är bättre dem släpper ett färdigt spel än halvdant.

problemet är ju att spelvåren blev mycket tunnare nu, doom och re3 är det enda kvar som inte är exklusivt(ff7) efter det blir det inget relevant till höst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Inte förvånande.
CDPR släpper bara bättre grejer, mer färdiga spel, än alla andra.

Får dock säga att Nintendo är ganska duktiga på att släppa färdiga spel också.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Då hinner RTX 3000 komma

Skrivet av Hugashaka:

Då kanske AMD hinner släppa stora Navi...

Då kanske nya feta grafikkort hinner komma
(tänk om det kommer ha raytracing)

Edit: Lol! Började få konspirationsteorier om raytracing och datumflytten, men sedan googlade jag och såg att det redan är planerat... Å andra sidan kanske det är så krävande att de vill invänta nästa generations grafikkort, och att även AMD kommer kunna vara med på banan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Så väntat med dom ambitionerna dom visat upp! Var helt inställd på att detta beskedet skulle komma, dock kanske längre än väntat? Dock är det väl bättre att ta i ordentligt istället för att flytta upp datumet allt eftersom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt men mer tid för att införskaffa en Ultrawide monitor

Permalänk

Kanon! Vill inte ha buggigt skit som patchas så hårt i 5 månader att din karaktär är helt felbyggd och måste göras om/startas om för att spelet inte längre fungerar som vid release. fler borde putsa sina spel innan de släpps. Så mycket hypad dynga som släpps som alpha och early acess som fungerar skit. Näe jag vill nästan ha tillbaka de hårda släppen med stor kartong i butik. Det var något alldeles extra att besöka spelaffären på 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AReal_Human:

Får dock säga att Nintendo är ganska duktiga på att släppa färdiga spel också.

Ja, absolut, Nintendo är i en annan liga också. Helt klart!
Tänkte PC nu...

Permalänk
Medlem

Gissar på att de väljer att optimera spelet för kommande hårdvara, vilket jag tycker är ett bra beslut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Närmare både release av PS5 o nästa Xbox, vilket kan vara en fördel till dem. Då är det fortfarande fräscht när de nya konsolerna kommer och kan sälja bra även där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, absolut, Nintendo är i en annan liga också. Helt klart!
Tänkte PC nu...

Förstod det, men ändå! Witcher 3 finns ju trots allt på switch nu.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

"You cant rush greatness!"

Fack off, 6 år är inte att rusha xD