157 GB diskutrymme för nya COD - Är detta ett skämt?

Permalänk
Medlem

157 GB diskutrymme för nya COD - Är detta ett skämt?

Spelar alltid FPS på PC (ej PS3/4 eller XBOX). Nya COD MW verkar intressant. Det kan endast köpas via Battle.net (Blizzard). Istället för Steam... synd.

Hur som helst, har nu köpt spelet och har alltså redan betalat för det. Installerad Blizzasrd app på Windows (krav). Men nu när jag ska installera spelet så står det "Insufficient disk space". Ja, det kan ni som tusan ge er på. För det står att spelet behöver 157 GB. Ja, ni läste rätt: 157 GB!!

Hur tusan har de tänkt här?? Man behöver alltså i princip en helt ny SSD för att installera spelet. Såvida man inte vill installera det på en slö HDD.

Problemet är även att det inte ens går att välja att installera delar av spelet (t.ex. singleplayer för sig och multiplayer för sig). Nej, man måste installera 157 GB på en gång. Så nu kan jag alltså inte spela spelet. Omöjligt att jag kan tömma någon av mina 3 SSD:n på 157 GB. Gratulera mig, har betalat för ingenting. F*N!

Rubrik justerad. // MOD
Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Spelar alltid FPS på PC (ej PS3/4 eller XBOX). Nya COD MW verkar intressant. Det kan endast köpas via Battle.net (Blizzard). Istället för Steam... synd.

Hur som helst, har nu köpt spelet och har alltså redan betalat för det. Installerad Blizzasrd app på Windows (krav). Men nu när jag ska installera spelet så står det "Insufficient disk space". Ja, det kan ni som tusan ge er på. För det står att spelet behöver 157 GB. Ja, ni läste rätt: 157 GB!!

Hur tusan har de tänkt här?? Man behöver alltså i princip en helt ny SSD för att installera spelet. Såvida man inte vill installera det på en slö HDD.

Problemet är även att det inte ens går att välja att installera delar av spelet (t.ex. singleplayer för sig och multiplayer för sig). Nej, man måste installera 157 GB på en gång. Så nu kan jag alltså inte spela spelet. Omöjligt att jag kan tömma någon av mina 3 SSD:n på 157 GB. Gratulera mig, har betalat för ingenting. F*N!

Har du helt missat att spelet "krävde" en disk på 175GB?

T.ex denna: https://www.sweclockers.com/nyhet/28349-call-of-duty-modern-w...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har du helt missat att spelet "krävde" en disk på 175GB?

T.ex denna: https://www.sweclockers.com/nyhet/28349-call-of-duty-modern-w...

Svar Ja. Har inte ens läst om spelet här. Endast kollat på recensioner på Youtube. Tragiskt att det krävs så mycket utrymme.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte jättekonstigt, med tanke på att dagens spel bara blir större och större. Även RDR2's enorma lagringskrav blåste förbi relativt snabbt...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Då har du nu lärt dig att läsa de rekommenderade specifikationerna för spel innan du köper.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Spelar alltid FPS på PC (ej PS3/4 eller XBOX). Nya COD MW verkar intressant. Det kan endast köpas via Battle.net (Blizzard). Istället för Steam... synd.

Hur som helst, har nu köpt spelet och har alltså redan betalat för det. Installerad Blizzasrd app på Windows (krav). Men nu när jag ska installera spelet så står det "Insufficient disk space". Ja, det kan ni som tusan ge er på. För det står att spelet behöver 157 GB. Ja, ni läste rätt: 157 GB!!

Hur tusan har de tänkt här?? Man behöver alltså i princip en helt ny SSD för att installera spelet. Såvida man inte vill installera det på en slö HDD.

Problemet är även att det inte ens går att välja att installera delar av spelet (t.ex. singleplayer för sig och multiplayer för sig). Nej, man måste installera 157 GB på en gång. Så nu kan jag alltså inte spela spelet. Omöjligt att jag kan tömma någon av mina 3 SSD:n på 157 GB. Gratulera mig, har betalat för ingenting. F*N!

Har inte affären något liknande som steam refund att du kan lämna tillbaka spelet om du inte är nöjd?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har inte affären något liknande som steam refund att du kan lämna tillbaka spelet om du inte är nöjd?

Fick precis svar från Blizzard. De ska betala tillbaka pengarna då jag inte ens kunnat spela spelet. Tur det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk

Snart ligger spelen på 500gig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skärm: Benq zowie xl2411 144hz |
Dator: Corsair Carbide 100R Silent Edition Svart | ASUS PRIME B450-PLUS | Ryzen 5 2600x | Gigabyte GTX 1070 8GB Windforce OC | Cooler Master MasterLiquid Lite 120 2x120mm P/P | 16Gb Corsair DDR4 3200mhz | Kingston A2000 500GB M.2 NVMe | Kingston SSD 960Gb | Endast Noctuafläktar i datorn |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorSchweden:

Snart ligger spelen på 500gig...

Skickades från m.sweclockers.com

Host 1000GB 😂

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en 1tb SSD från ca 1400:, jag har själv en 1tb SSD och 1tb NVME för mina spel. Spelen kommer med stor sannolikhet fortsätta att bli större och större.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //