Postnords hanteringstid av förtullade paket

Permalänk

Postnords hanteringstid av förtullade paket

Hur lång tid ska det ta för att få paket som man har förtullat och betalt postnord ?
nu har det gått 2 veckor och inget har dykt upp än
vad/hur går man till väga om posten har slarvat bort det ?

Permalänk
Medlem

Du får det lagom till jul.

Du ska reklamera det till avsändaren om speditören förlorat godset.

Permalänk
Medlem

Här var någon tråd uppe om något liknande för några veckor sen. Paketet försvunnet efter att tullen blivit betald. Han fick inte tillbaka pengarna för tullen.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma utmaningar, tog 3-4 veckor efter att tullen var betald innan det skickades vidare. Så j--la dåligt system.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk

@spawnstah: ok då e det bara sitta lugnt i båten ett tag till då

Permalänk
Medlem

När de införde tullavgiften så tog det 4 månader för mig att få paketet.
Men nu borde det inte vara samma tryck på tullen så bör inte ta lika lång tid.

Men du kan ju alltid ringa till postnord och be dom söka efter paketet.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mitt senaste kom en vecka efter jag betalade ungefär. Var något liknande gången innan.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har haft två paket senaste månaden som blivit förtullade. Jag betalade strax efter smset inkom och hade paketen max 3 arbetsdagar efter. Alltid gått smidigt för min del. Trist att det verkar vara en rejäl skillnad för andra.

Permalänk
Medlem

Nog för att tull måste betalas men att lägga det ansvaret på Postnord är ett givet recept på katastrof. Har själv inte kommit i kläm, fick vänta dryga två veckor på ett kuvert från Kanada men är lite orolig nu när jag köpt en del kablar från Kina...

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

Hur lång tid ska det ta för att få paket som man har förtullat och betalt postnord ?
nu har det gått 2 veckor och inget har dykt upp än
vad/hur går man till väga om posten har slarvat bort det ?

Brukar ta cirka 3-4 vecka, så du har inget att oroa dig över, bara Postnord som är segare än sirap.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Det är ofta väldigt förekommande att paketen efter tullningen får annat kolliid vilket gör att det man fått från butik/säljare ej uppdateras längre.
Och posten verka vara betydligt sämre på att skicka ut sms/email/brev om att paket som ändrat kolliid kommit till utlämningstället.

Och ligger det där i 2 veckor så skickas det sen tillbaks.
Enda sättet att få reda på om detta hänt heller ej är att fråga postem om det nya kolliid nummret.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har själv fått mina paket bara max 3 arbetsdagar senare från betalning. Postmord är konstiga.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Avsändaren har beställt en långsam variant (där paket tillåts ta veckor) och ni som mottagare har bara betalat för en långsam variant.
Lovar att det finns snabbare frakter (även där PostNord är inblandade), men dessa kostar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3