Graphics device driver error code 43 (NVIDIA GeForce GTX 780)

Permalänk

Graphics device driver error code 43 (NVIDIA GeForce GTX 780)

Help me out!
Så fort jag börjar spela på min dator, vilket spel det än är, så laggar hela bilden. Har inte haft det här problemet innan tills jag laddade ner Fifa 20 vid slutet av December. I början funkade allt bra utan några problem alls, men sen efter några dagar så började alla spelen lagga.
När jag går in på Device manager så finns det en gul triangel med ett utropstecken i. Statusen där säger "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)". Jag testade att uppdatera min Nvidia Driver till en nyare Driver som jag laddade ner från NVIDIAS officiella sida, men då fick jag fram error code 14 istället. Jag testade att ta bort och ta ner den sen igen, men då kom bara samma meddelande fram som jag fick från början.

i mina notifikationer så får jag också fram "Force to reinstall Graphics Driver" men inget som händer när jag trycker på själva notifikationen.
Vad är det som kan orsaka det här och vad kan jag göra för att fixa mitt problem?
Jag är inte så kunnig inom det här området som jag skulle vilja vara än, då jag fick min dator till julen 2018 och inte har haft några som helst problem förens nu.
Men all hjälp skulle vara uppskattad!

Permalänk

Har du tur är det drivrutinen som bråkar, testa windows egna förslag på fix https://support.microsoft.com/sv-se/help/4341212/windows-10-f....
Men har du otur kan det vara så att grafikkortet håller på att lägga av.
Hoppas det bara är drivrutins krångel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick precis samma problem

Har ett ASUS GTX 780, funkade felfritt tills idag

Testat rensa med DDU etc men inget verkar fungera

Permalänk
Medlem

Jag tror man måste fixa med bios

Edit:
Såg nu att den är över ett år gammal
Såg ut som 2021 haha