Väldigt gamla datordelar (Collection/samlar prylar)

Permalänk

Väldigt gamla datordelar (Collection/samlar prylar)

Hej, jag har ett moderkort, 4 ram stickor och en processor som bara ligger här hemma. Som jag har förstått är dessa delar som vissa fortfarande är intresserade av att köpa. Allting fungerar, länkar en video där jag har testat grejerna.

Även om man ej vill samla på dessa delar så fungerar även delarna och kan användas till vanligt bruk. Behövs dock ett grafikkort om man önskar köra operativsystemet windows 10.

Delarna består av:

CPU: Intel (R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300@ 2,5GHz

Ram: 4x CM2X2048-8500C5 2048MB 1066Mhz

Mordekort: ASUS P5Q Deluxe

Ni som är intresserade får lägga bud, vet ej vad budgivningen bör starta på heller. Har hittat dessa delar till salu på Ebay. Moderkortet går för ca 1000kr på alla annonser på ebay. Vet inte riktigt vart budgivningen startar. Någon får gärna lägga startbud så får vi se vad som händer.

(Vet ej hur man visar video på att den faktiskt fungerar på Sweclockers. PMA för mitt discord namn så skickar jag videon på bootup och bios)
Kan både skickas och hämtas upp.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

få ta på ebay då här tror jag inte den säljs för 1000kr

Permalänk
Skrivet av ResarXam:

få ta på ebay då här tror jag inte den säljs för 1000kr

Läs igen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ResarXam:

få ta på ebay då här tror jag inte den säljs för 1000kr

Skrivet av owns good:

Läs igen.

Du får titta på avslutade auktioner på Ebay.
Priset på ASUS P5Q Deluxe i avslutade auktioner är helt klart över snittet för LGA775-moderkort men går så pass lågt som 250 kr. Verkar som att 5-600 kr är vanligt men det har jag svårt att se ett ASUS P5Q Deluxe gå för.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Du får titta på avslutade auktioner på Ebay.
Priset på ASUS P5Q Deluxe i avslutade auktioner är helt klart över snittet för LGA775-moderkort men går så pass lågt som 250 kr. Verkar som att 5-600 kr är vanligt men det har jag svårt att se ett ASUS P5Q Deluxe gå för.

Aaja, låter annonsen stå så får vi se när det kommer någon person som är intresserad. Bättre att få någon slant för det än att det bara ligger och skräpar.

Permalänk
Avstängd

Lycka till med försäljningen. Kul med gammalt gynna annars någon retro här.

Permalänk
Skrivet av nikitalord:

@owns good: Lägg ut det för 1 kr på tradera och locka till någon köpare men som med allt gammalt så kan det gå sönder nästa dag så sälj det som defekt, sålt några de lux kort och fått runt 75: har det gått för då angivet som defekt, har väl även ett de lux ute just nu men med tidigare 800-e modell gått felfri sist ide diskar skulle kopieras av men utsatt som defekt för säkerhets skull. Kollade buden och 1:- har det blivit men någon dag kvar på den annonsen.

Just de tidiga asus korten brukar ju sluta leda har för mig att det var nära cpu'n på undersidan och sen inte posta upp någon bild har bytt ett antal såna så tunga kylare kan ha varit en orsak.

Lycka till med försäljningen.

Tackar och bockar, bugar och smockar.

Permalänk
Medlem

@owns good: Kan börja med ett bud på 100kr för minnena!

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk

Vart i Östergötland finns det hela?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rikard225:

Vart i Östergötland finns det hela?

Skickades från m.sweclockers.com

Linköping.

Bud noterat

Permalänk

Okej. Då är det nog inte värt det för min del, annars hade jag lagt ett bud på allt om det hade funnits i Norrköping.

Jag hade kunnat "uppgradera" mina föräldrar's dumburk, men tack ändå och lycka till med försäljningen 🙂👍.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rikard225:

Okej. Då är det nog inte värt det för min del, annars hade jag lagt ett bud på allt om det hade funnits i Norrköping.

Jag hade kunnat "uppgradera" mina föräldrar's dumburk, men tack ändå och lycka till med försäljningen 🙂👍.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta ba ett billigt tåg hit för 30-40kr (dygnsbiljett)? Inte så farligt. Beroende på ditt bud kan jag kanske stå för den resan.

Permalänk
Medlem

Hur länge håller budgivning på?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Skrivet av ruf0ns:

Hur länge håller budgivning på?

Vet inte riktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bättre att du lägger in ett startbud och stopptid så får du säkert flera svar.

Är intresserad men lägger inga bud utan mera info.

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk

Jag gav typ 450kr för ett P5Q Deluxe, 4gb ram samt Q9450 för cirka 2 månader sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS