Playerunknown's Battlegrounds får ny bana och exploderande hus

Permalänk
Melding Plague

Playerunknown's Battlegrounds får ny bana och exploderande hus

På en ö utanför Afrikas kust kan PUBG-spelare nu kämpa om att bli herre på täppan, genom strider i bergen, städerna och slingrande tunnelsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Kanske är dags att äntligen skaffa pubg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hmm spränga huset i luften med folk i skall göras.
Edit: Jag hoppas dem tar emot beställningar då jag skulle vilja ha en C4 med räksmak.

Blir att installera den dagen, har knappt 8 timmar på pubg 🤓

Permalänk
Medlem

Har inte spelat PUBG sen Beta (skolan i Erangel <3) men har varit på to-play listan länge nu. Blir nog att släppa Battlefield V helt nu och beta av PUBG igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

För mycket fuskare, Inte ens "öppna" fusk är bannat. Alltså såna som är gratis och öppet för alla att ladda ner fungerar tyvärr galant fortfarande

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av hakd:

För mycket fuskare, Inte ens "öppna" fusk är bannat. Alltså såna som är gratis och öppet för alla att ladda ner fungerar tyvärr galant fortfarande

Inte många fuskare alls.
Självklart finns det fuskare men de bannas snabbt när man rapporterar dessa.
Och rapporterar systemet är så enkelt.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk

Hade hoppats på en stor karta 10x10 men men.
Hatar dessa små kartor.
Spelar aldrig sanhok pga att den e för liten.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem

Har de minskat från 100 till 64 spelare?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Abbs:

Har de minskat från 100 till 64 spelare?

På den nya banan endast då den är 2x2 istället för 4x4 eller 6x6.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Hade hoppats på en stor karta 10x10 men men.
Hatar dessa små kartor.
Spelar aldrig sanhok pga att den e för liten.

Jag tror 10x10 kommer bli för stort. Tycker redan nu att mirmar gör än mer eller mindre bilberoende, ifall men inte vill spendera hela matchen springandes från blå zonerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _F1GHT3R_:

Inte många fuskare alls.
Självklart finns det fuskare men de bannas snabbt när man rapporterar dessa.
Och rapporterar systemet är så enkelt.

Under en 7-dagars period i december bannades över 100 tusen konton.

Var en på reddit som gjorde en överslagsberäkning med antalet concurrent players mot antalet bannade och jämförde med average playtime och killgissade lite som kom fram till att det var strax över 90 % risk att en person i lobbyn varje match kommer bli permabannad inom 7 dagar

Så jo, just nu är det all out på fuskare. Brukar gå i perioder och senaste tiden har det varit värre än vanligt.

Har spelat ganska konstant sen release.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Har de minskat från 100 till 64 spelare?

Bara för denna bana. Med tanke på hur liten den är så blir bara 64 spelare väldigt mycket. Typ som original kartan ska ha 1024 spelare.

64 spelare / 4kvkm =16
100 spelare / 64 kvkm = 1.5

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är ljudet fortfarande uppskruvat till 3000% så att man hör folk i husen runtomkring?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Under en 7-dagars period i december bannades över 100 tusen konton.

Var en på reddit som gjorde en överslagsberäkning med antalet concurrent players mot antalet bannade och jämförde med average playtime och killgissade lite som kom fram till att det var strax över 90 % risk att en person i lobbyn varje match kommer bli permabannad inom 7 dagar

Så jo, just nu är det all out på fuskare. Brukar gå i perioder och senaste tiden har det varit värre än vanligt.

Har spelat ganska konstant sen release.

Det är dock en väldigt stor skillnad på läge läge man spelar. Merparten av alla fuskare huserar i TPP/tredjeperson. I FPP/förstaperson är det ganska få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

För mycket fuskare, Inte ens "öppna" fusk är bannat. Alltså såna som är gratis och öppet för alla att ladda ner fungerar tyvärr galant fortfarande

Min uppfattning är att deras system är numera är klart känsligare än tidigare. Jag har spelat spelet från start och för 1-2 månadersedan blev det parmanent bannat utan speicifk analedning. Tyvärr har jag inte själv någon aning om varför, jag försökte reda ut det med dem men av säkerhetsskäl vill de inte hjälpa till vilket jag kan förstå på ett vis. Efter lite googlande så verkar det inte helt ovanligt att folk blir bannade utan att veta varför, vissa spekulerar i hårdvaruproblem eller mjukavara till möss och tangentbord. I slutändan kan det såklart vara så att de faktiskt fuskat, vad vet jag, allt jag vet är att jag själv inte fuskat, iallafall inte medvetet.

Många gånger kan det kännas som att folk fuskar när man spelar, särskilt om man är så kass som jag är. Men när man tittade på deathcams så är det i 95% av fallen inga konstigheter. I de övriga 5% brukar man kunna se ganska tydligt att ex siktet hoppar mellan olika positioner fram till headshoot eller liknande. I dessa fall repporterar man och oftast får man tillbaka att de vidtaget åtgärd.

Kanske är det så att man blir automatiskt bannad om man blir rapporerad av 2< spelare.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

hoppas dom lägger till så att man kan bli respawnad

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

hoppas dom lägger till så att man kan bli respawnad

Det finns en stor gul knapp för det nere till vänster i huvudmenyn.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Inte många fuskare alls.
Självklart finns det fuskare men de bannas snabbt när man rapporterar dessa.
Och rapporterar systemet är så enkelt.

Inte många fuskare alls? Nu vet jag inte om du kör på asiatiska servrar eller amerikanska, men på EU-servrarna har det ökat med fuskare stadigt senaste månaderna tycker jag (FPP då, TPP var länge sedan jag spelade så där kanske det är färre fuskare?).

Det är säkert någon som fuskar i varje game PUBG som du startar med 100 personer. Sedan att många suger trots att de har fusk är en annan femma och du stöter förmodligen inte på personen(erna) i fråga, jag säger inte att det är fuskare kvar i slutet i varje spel. Oftast är det nog bra spelare kvar och några spelare som krupit i gräs 20 minuter för att komma långt. Men fuskare finns det GOTT om, att påstå något annat är totalt vansinne.

Enkelt att rapportera ja, men det kan ta flera dagar innan personen i fråga blir bannad och de har väl hunnit förstöra några 100 games under den tiden.. Trots att en hel squad reportar. Väl bannade köper de nytt (ofta hackat skulle jag gissa) konto för någon dollar. Så ja, det är gott om fuskare och det minskar inte, utan snarare tvärtom är den trend jag noterar. Skulle verkligen behövas någon sorts hårdvaru-ban för fuskare. Som det är nu fungerar det inte iaf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Inte många fuskare alls? Nu vet jag inte om du kör på asiatiska servrar eller amerikanska, men på EU-servrarna har det ökat med fuskare stadigt senaste månaderna tycker jag (FPP då, TPP var länge sedan jag spelade så där kanske det är färre fuskare?).

Det är säkert någon som fuskar i varje game PUBG som du startar med 100 personer. Sedan att många suger trots att de har fusk är en annan femma och du stöter förmodligen inte på personen(erna) i fråga, jag säger inte att det är fuskare kvar i slutet i varje spel. Oftast är det nog bra spelare kvar och några spelare som krupit i gräs 20 minuter för att komma långt. Men fuskare finns det GOTT om, att påstå något annat är totalt vansinne.

Enkelt att rapportera ja, men det kan ta flera dagar innan personen i fråga blir bannad och de har väl hunnit förstöra några 100 games under den tiden.. Trots att en hel squad reportar. Väl bannade köper de nytt (ofta hackat skulle jag gissa) konto för någon dollar. Så ja, det är gott om fuskare och det minskar inte, utan snarare tvärtom är den trend jag noterar. Skulle verkligen behövas någon sorts hårdvaru-ban för fuskare. Som det är nu fungerar det inte iaf.

Bannade en för 1 vecka sen han dödade alla 4, siktet pekade på oss utan att han visste var vi var han typ väntade med siktet inställt på oss.
4 rapporteringar, bannad på 5 minuter.
Har spelat PUBG bara eu servrar så klart och har nog inte bannat mer än 20st på 2000 timmar, skickar alltid report om jag tror att någon fuskar.
Vi spelar dagligen 2-3 timmar på kvällarna men upplever inte mycket cheat iallafall.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag vet inte vad det är med PUBG, det är så sjukt stelt och många konstiga buggar som fortfarande lever kvar men trots det kommer man alltid tillbaka till spelet. Apex Legends är ett så mycket bättre spel på många sätt, men har inte alls samma sug att återvända till det som med PUBG. Ska bli spännande att testa nya kartan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag vet inte vad det är med PUBG, det är så sjukt stelt och många konstiga buggar som fortfarande lever kvar men trots det kommer man alltid tillbaka till spelet. Apex Legends är ett så mycket bättre spel på många sätt, men har inte alls samma sug att återvända till det som med PUBG. Ska bli spännande att testa nya kartan

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jag känner likadant, Apex är ett så mycket bättre optimerat spel än PUBG med alla buggar osv. Men ändå hamnar man i pubg o spelar det, och svär över saker.
Jag ska definitivt prova nya banan.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

hoppas dom lägger till så att man kan bli respawnad

Ehrm hur faen tänker du? Respawns i ett Battle royale, blir ju uthållighetsspel istället

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Min uppfattning är att deras system är numera är klart känsligare än tidigare. Jag har spelat spelet från start och för 1-2 månadersedan blev det parmanent bannat utan speicifk analedning. Tyvärr har jag inte själv någon aning om varför, jag försökte reda ut det med dem men av säkerhetsskäl vill de inte hjälpa till vilket jag kan förstå på ett vis. Efter lite googlande så verkar det inte helt ovanligt att folk blir bannade utan att veta varför, vissa spekulerar i hårdvaruproblem eller mjukavara till möss och tangentbord. I slutändan kan det såklart vara så att de faktiskt fuskat, vad vet jag, allt jag vet är att jag själv inte fuskat, iallafall inte medvetet.

Många gånger kan det kännas som att folk fuskar när man spelar, särskilt om man är så kass som jag är. Men när man tittade på deathcams så är det i 95% av fallen inga konstigheter. I de övriga 5% brukar man kunna se ganska tydligt att ex siktet hoppar mellan olika positioner fram till headshoot eller liknande. I dessa fall repporterar man och oftast får man tillbaka att de vidtaget åtgärd.

Kanske är det så att man blir automatiskt bannad om man blir rapporerad av 2< spelare.

Dom flesta kör med radar och inte aimbot, betydligt svårare att upptäcka.
Man sitter i ett hus öde någonstans och flera spelare stannar med bil och drar granater just det rummet du sitter i.
Trots att du inte rört dig eller tittat ut flera minuter innan han kom.

Sök på youtube, deras antifusk tar inte det alls än idag. Det gör spelet till en Buzzkill tyvärr

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

hoppas dom lägger till så att man kan bli respawnad

Om det är ditt mål bör du köra Duo eller Squad. I annat fall bör du hålla dig till BF eller annan casual gaming.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Avstängd

Har dem äntligen lagt till möjligheten till att bygga så är dem i hamn/har dem kommit ikapp teknologin hos de andra survival-FPS spelen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Har dem äntligen lagt till möjligheten till att bygga så är dem i hamn/har dem kommit ikapp teknologin hos de andra survival-FPS spelen.

Nej? Och det hoppas jag verkligen att de aldrig lägger till.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Kan de bara inte släppa PUBG 2, trött på day 1 skräpkod som fortfarande finns kvar i spelet...

Permalänk
Medlem

@hakd: Har konsekvent legat top 2-3% i squad FPP och tycker inte det är många fuskare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jimmy:

Min uppfattning är att deras system är numera är klart känsligare än tidigare. Jag har spelat spelet från start och för 1-2 månadersedan blev det parmanent bannat utan speicifk analedning. Tyvärr har jag inte själv någon aning om varför, jag försökte reda ut det med dem men av säkerhetsskäl vill de inte hjälpa till vilket jag kan förstå på ett vis. Efter lite googlande så verkar det inte helt ovanligt att folk blir bannade utan att veta varför, vissa spekulerar i hårdvaruproblem eller mjukavara till möss och tangentbord. I slutändan kan det såklart vara så att de faktiskt fuskat, vad vet jag, allt jag vet är att jag själv inte fuskat, iallafall inte medvetet.

Många gånger kan det kännas som att folk fuskar när man spelar, särskilt om man är så kass som jag är. Men när man tittade på deathcams så är det i 95% av fallen inga konstigheter. I de övriga 5% brukar man kunna se ganska tydligt att ex siktet hoppar mellan olika positioner fram till headshoot eller liknande. I dessa fall repporterar man och oftast får man tillbaka att de vidtaget åtgärd.

Kanske är det så att man blir automatiskt bannad om man blir rapporerad av 2< spelare.

Precis, har hänt många gånger att man trott nu jävlar är det en fuskare sen så är det bara en galet skillad spelare. Man börjar väl bli gammal och gaggig haha. Riktigt bra att de lagt till deathcam och rapporteringsmöjligheter.

Nyhet för 2020 i kina så läggs ju spelfuskande till som paragraf i deras nya social ranking system.
Med tanke på hur totalitärt och vidrigt systemet är så är det ju i alla fall kul att kunna se några ljuspunkter med det hela, även om det bara gäller online spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _F1GHT3R_:

Bannade en för 1 vecka sen han dödade alla 4, siktet pekade på oss utan att han visste var vi var han typ väntade med siktet inställt på oss.
4 rapporteringar, bannad på 5 minuter.
Har spelat PUBG bara eu servrar så klart och har nog inte bannat mer än 20st på 2000 timmar, skickar alltid report om jag tror att någon fuskar.
Vi spelar dagligen 2-3 timmar på kvällarna men upplever inte mycket cheat iallafall.

Hehe, 20 bannade har jag väl i veckan senaste säsongen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless