Skärminspelning gratisprogram?

Permalänk
Medlem

Skärminspelning gratisprogram?

Hej,
Vill ha ett gratisprogram som spelar in skärmen, där man kan välja det område du vill spela in samt obegränsad inspelningstid.
alla förslag är välkomna utom OBS.

MVH S

Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du utesluter troligen det mest relevanta förslaget? Har ingen kännedom om andra gratisprogram för samma ändamål.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@simpenh:

Som ovanstående är även jag nyfiken på varför OBS inte funkar. Det är överlägset det mest kraftfulla gratisverktyget.

Inget jag har provat själv men folk säger en hel del gott om flashback express

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Xsplit broadcaster

Permalänk
Medlem

Nvidia Shadowplay fungerar bra och är enkelt att använda.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

@simpenh: Har testat det men blir bara svart när jag lägger in källan för inspelning, har även kollat på några videos så jag inte gjorde fel.

Permalänk
Medlem

@Treant: har det på min stationära hemma, men på min bärbara står det bara: spelet måste stödas av inspelning.
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpenh:

@simpenh: Har testat det men blir bara svart när jag lägger in källan för inspelning, har även kollat på några videos så jag inte gjorde fel.

Har du testat den här lösningen? Jag kan inte komma på andra program som gör ett bättre eller likadant jobb än OBS. Programmet i sig är väldigt bra!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av simpenh:

@simpenh: Har testat det men blir bara svart när jag lägger in källan för inspelning, har även kollat på några videos så jag inte gjorde fel.

Vad är det för källa du ska spela in? Du kan ju även köra inspelning av skärmen och se om det fungerar.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av simpenh:

@simpenh: Har testat det men blir bara svart när jag lägger in källan för inspelning, har även kollat på några videos så jag inte gjorde fel.

Uppenbarligen har du gjort fel om resten av världen klarar av att använda OBS till specifikt detta ändamålet. Troligen är det källor och scener som du får pilla med.

Det finns även vissa program som inte gillar att bli inspelade, då får man välja helskärm och sedan funktionen "Crop".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpenh:

Vill ha ett gratisprogram som spelar in skärmen, där man kan välja det område du vill spela in samt obegränsad inspelningstid.
alla förslag är välkomna utom OBS.

Prova FlashBack Express. Gratis och du kan fritt välja område du vill spela in.

https://www.flashbackrecorder.com/express

Permalänk
Medlem

@Roggo: Har kört det tidigare men man kan inte välja vilket område på skärmen man vill spela in. Men laddade ner OBS igen och fick det att funka med lite grafikkortsinställningar.

MVH

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: pillade lite på grafikkortsinställningar så funkade OBS fint

MVH

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av simpenh:

@DavidtheDoom: pillade lite på grafikkortsinställningar så funkade OBS fint

MVH

Kul att höra att du fick det fungera. Dela gärna med dig av hur du gjorde så kan nästa person som hittar tråden med samma problem få hjälp.
/D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpenh:

@Roggo: Har kört det tidigare men man kan inte välja vilket område på skärmen man vill spela in.

Jo, det går att välja område, både med mus och med siffror. Se bilden.