Permalänk

Trådlös HDMI för spelande

Hej

Efter att ha läst lite verkar chromecast inte duga riktigt för spel på 60hz TV skärm med hög FPS
Kan ha fel dock, kanske kommit någon exklusiv variant.

Men det verkar helt enkelt som att om man vill ha trådlös HDMI som funkar perfekt för spel och allt möjligt, d.v.s full ut i princip ersätter trådad HDMI så får man pynta ca 2000 kronor för en pryl som har både sändare och mottagare.

Stämmer det här eller finns det något annat eller någon fix man kan använda för gaming på TV skärm?

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Nä det är rätt dyra grejer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Steamlink?
Kör det själv när jag vill lira lite just cause eller partyspel på tv:n
Iofs bara 60fps

Permalänk
Medlem

Steamlink fungerade fint när jag behövde trådlöst från datorn till tvn

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

Steamlink fungerade fint när jag behövde trådlöst från datorn till tvn

Fungerar det endast för steams spel?
Det är frågan
Och fungerar det att casta hela skrivbordet också?

Visa signatur

i7-10700F | RTX 3060 Ti Phoenix | 32 GB HyperX 3200Mhz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kallehamez:

Hej

Efter att ha läst lite verkar chromecast inte duga riktigt för spel på 60hz TV skärm med hög FPS
Kan ha fel dock, kanske kommit någon exklusiv variant.

Men det verkar helt enkelt som att om man vill ha trådlös HDMI som funkar perfekt för spel och allt möjligt, d.v.s full ut i princip ersätter trådad HDMI så får man pynta ca 2000 kronor för en pryl som har både sändare och mottagare.

Stämmer det här eller finns det något annat eller någon fix man kan använda för gaming på TV skärm?

Du får ingen "full trådlös hdmi länk" för så lite som 2000 kr, de är betydligt dyrare om det går att lösa det tekniskt och de billiga har inte i närheten av den bandbredd som krävs utan överför snarare den färdiga bilden i komprimerat format tex som mjpeg än hdmisignalen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.