Bilder på Half-Life Alyx hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Half-Life Alyx hittar ut på webben

Nio nya bilder från Half-Life Alyx visar upp allt från miljöer till karaktärsmodeller och fiendetyper.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ERROR

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta spel, kommer bli nice med ett nytt half life.
Som man väntat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag räknar nästan att detta spel kommer vara en lika bra uppföljare som Duke Nukem Forever

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Boggus:

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ser.. inte så grafiskt imponerande ut minst sagt. Lite förvånad. Är det för att det är till VR kanske?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Ser.. inte så grafiskt imponerande ut minst sagt. Lite förvånad. Är det för att det är till VR kanske?

Tycker det ser förjäkla bra ut. Verkar ha träffat rätt i stämning och art direction. Känns "hemma"

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Vad är detta?! 5 bitars färgdjup?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ser.. inte så grafiskt imponerande ut minst sagt. Lite förvånad. Är det för att det är till VR kanske?

Tycker samma som du, och ja, jag antar att det är pga VR. Enklare, "rena" ytor gör sig bättre i VR och ger bättre prestanda såklart.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ser.. inte så grafiskt imponerande ut minst sagt. Lite förvånad. Är det för att det är till VR kanske?

Om vi säger såhär, det ser ut att vara det snyggaste eller åtminstone bland de snyggaste VR spelen hittills.

VR spel är tyngre att driva än sina motsvarande 2D spel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vill ha faktorn är extremt hög.

Permalänk
Medlem

VR....tycker lite synd om Valve.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

VR....tycker lite synd om Valve.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte de är särskilt ledsna.

Permalänk
Medlem

Det första jag reagerar på är att den ena combine soldaten har väldigt brett mellan ögonen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tycker samma som du, och ja, jag antar att det är pga VR. Enklare, "rena" ytor gör sig bättre i VR och ger bättre prestanda såklart.

/hulle.

Nog för att fin grafik alltid är trevligt även i VR så är det inte i närheten vad man kan få på "2d spelande".
Men egentligen inte superviktigt, det viktiga är att man får inlevelsen. Så det går inte riktigt att jämföra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Devil May Cry: Håller med, det ser sjükt snüggt ut.

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

VR....tycker lite synd om Valve.

Skickades från m.sweclockers.com

För att?

De sålde slut på Index. Just saying.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Då Half-Life Alyx endast kan avnjutas med ett VR-headset. Grrrrrrrrrrrrr

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det här spelet blir någon jättesuccé. Det hade kunnat bli en helt annan sak om det antingen gjordes två olika versioner, eller bara en traditionell. Enbart VR? Inte en chans.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tror inte att det här spelet blir någon jättesuccé. Det hade kunnat bli en helt annan sak om det antingen gjordes två olika versioner, eller bara en traditionell. Enbart VR? Inte en chans.

Det blir nog en succé för VR spelarna.
En bra titel att pusha för VR, en eloge till Valve.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det blir nog en succé för VR spelarna.
En bra titel att pusha för VR, en eloge till Valve.

Skickades från m.sweclockers.com

Möjligt, men VR-spelare är en minoritet. Tänk bara hur stort det skulle bli om det inte var ett VR-spel. Jag tror inte att det kommer förändra marknaden för VR heller. Inte av ett enda spel.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Möjligt, men VR-spelare är en minoritet. Tänk bara hur stort det skulle bli om det inte var ett VR-spel. Jag tror inte att det kommer förändra marknaden för VR heller. Inte av ett enda spel.

Kul att det satsas på minoriteter ibland.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kul att det satsas på minoriteter ibland.

Jag tycker bara att det är tråkigt att vi som har väntat på något nytt i den serien så länge måste ha VR för att spela det, något som absolut inte alla kan eller vill ha. Samtidigt är det naturligtvis positivt för de som har VR.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tycker bara att det är tråkigt att vi som har väntat på något nytt i den serien så länge måste ha VR för att spela det, något som absolut inte alla kan eller vill ha. Samtidigt är det naturligtvis positivt för de som har VR.

Skulle vi bara satsa på den stora massan skulle vi inte ha dom spel vi har idag som många tycker om, vanliga som VR spel.
Då hade vi fått spela mest "game as a service" skitspel.
Jag tycker Valve gör rätt, nu är det bara ett VR portal och VR left for dead kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Med Half-Life Alyx avslutade Valve den 13 år långa väntan på ett nytt spel i den smått legendariska spelserien

Hah!

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Om nu bara Index kunde komma tillbaka så man kan köpa den. Börjar bli frustrerande att den inte funnits i lager på en månad eller så.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Skulle vi bara satsa på den stora massan skulle vi inte ha dom spel vi har idag som många tycker om, vanliga som VR spel.
Då hade vi fått spela mest "game as a service" skitspel.
Jag tycker Valve gör rätt, nu är det bara ett VR portal och VR left for dead kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med helt! Även om det kommer dröja innan jag kommer spela detta. Hade ett annat Half-Life kommit ut nyligen hade det här nog mest känts som en spinnoff, nu blir det THE Half-Life game. Men hade ju varit trevligt om de kommit ut med ett Half-Life 3 för flera år sedan förstås.

Så glad att det äntligen verkar komma en System Seller! VR tekniken förtjänar att finnas och utvecklas. Så mycket potential som fortfarande inte utnyttjas pågrund av riskavvikande beteende från de stora aktörerna och för liten marknad. Stor eloge till Steam!

Permalänk
Medlem

Den viktigaste frågan av allt, ko.mer det en CS version på detta 😀😄

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag tror inte att det här spelet blir någon jättesuccé. Det hade kunnat bli en helt annan sak om det antingen gjordes två olika versioner, eller bara en traditionell. Enbart VR? Inte en chans.

De gör detta spelet för att driva VR, inte för att tjäna pengar på själva spelet. Visst, inkomsten från det är också väldigt trevligt men Valve har så sjukt mycket pengar och höga intäkter att det är en rätt liten summa för dem. De drar ju in mellan 20-30% av varje titel som sälj på Steam för att inte nämna lootboxes och allt annat. (Givet att de inte implementerar lootboxes här också, det tjänar de en hel del av men hoppas de inte gör det.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Alltså vem bryr sig om grafiken är något "sämre" sålänge spelkänslan (som absolut inte behöver vara beroende av högkvalitativ grafik) är på topp. Detta ska testas!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2