Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimFai:

Det var dax för uppgradering (AMD Ryzen 9 3900X längst ner) . Frågan är om man ska satsa på en RTX 2080 Super eller vänta tills dom nya släpps (Kör 1070 idag)
https://i.imgur.com/4ACiPLz.jpg

@KimFai Snyggt! Jag bytte precis från ett 1070 gtx till ett 2080 super rog strix, och jag kan verkligen rekommendera det. ökade prestandamässigt 40-60 fps i 1440p high settings. dock kör jag på en i5 7600k, så det blir nästa uppgradering

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Lust att ta bild och dela med?

Svårt att få med på bild/film med mina dassiga kameror.
https://youtu.be/umAySoU6jEM?t=441

I slutet på videon ser man det någorlunda, men lyser genom mer irl så att säga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Var inne på Netonnet och gjorde en chansning. En Hitachi 55HL9000G OLED för 8490kr. Med deras generösa returpolicy är jag inte speciellt orolig dock

Enligt en av recensionerna på Netonnet (som jag inte har bekräftat på något vis)

"Panelen är enligt servicemenyn en EKAA vilket är exakt panel samma som i philips pos9002 och 873/12. Med andra ord en 2017 panel, även bekräftat med makrobild av pixelstruktur. Dessa apparater ser för övrigt väldigt lika ut exteriört. Den presterar därmed väldigt likt en LG C7 (som dock har annan panelbeteckning) eller då philips enligt ovan"

Hade tänkt invänta flytt och sedan gått på en B9 65, men inser att det nog inte är aktuellt att lägga den summan på en TV inom närmsta året ändå.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Var tyvärr för min plånbok bara tvungen när jag såg det
Year of the pig med cherry mx blue

Permalänk
Skäggig legend

Då blev det ny kylare, RGB fläktar och snygga kablar. RGB är fint i den mån att det kan bli vittisch.

H100i white, Prisma AL-14 + AL-12 & Phanteks Kablar

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

En Xbox One handkontroll med tillhörande sticka till PC:n. Har två PS4 handkontroller sedan tidigare men gillar Xbox kontrollen bättre. Hade dock ingen då jag inte har någon Xbox. Men köpte ett RTX 2070 för tre veckor sedan och vill börja spela mer på PC. Gillar också att den använder vanliga AA-batterier och inte inbyggda som PS4.

Permalänk
Medlem

En kokbok, med recept och bilder av tex Jan Van Haasteren och andra kända pusselkonstnärer / serietecknare.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

Köpte ett par ECCO dojjor för någon dryg månad sedan. Brukar vandra 1 mil varje dag så det har väl blivit knappt 50 mil med dom och dom känns helt ok. Nu väntar jag faktiskt lite grann på några snöflingor men å andra sidan kan vi gå till vår rakt av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Några sneakers, både nya och begagnade, samt ett armbandsur.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag i det sista av dessa pussels utan lådor.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

@Darkie: Jag har sagt det innan och jag säger det igen: ALBUM!

Du har en superimponerande samling! Låt oss se!

Skrivit med all välmening men med ett svagt hot om internetsmisk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Darkie: Jag har sagt det innan och jag säger det igen: ALBUM!

Du har en superimponerande samling! Låt oss se!

Skrivit med all välmening men med ett svagt hot om internetsmisk!

yes, ska fixa snart

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Kom i dag med snigelposten. En stycke mugg.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lite smått och gott blev det idag
Handsken är verkligen grymt smidig när man ska rengöra fälgarna på bilen te x.

Hue lampan fick ett hem ganska snabb, vilket blev i denna IKEA PS lampa jag köpte förra veckan.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

TS Optics Photoline 115mm triplet apo refraktor
Celestron Advanced VX ekvatoriellt robotiserat stativ

Tänkt att användas både visuellt (och vilken fröjd den är att titta i!) och för astrofoto.

Optiken håller hög klass

Bergsmassiven runt Mare Imbrium på månen i 160x

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

TS Optics Photoline 115mm triplet apo refraktor
Celestron Advanced VX ekvatoriellt robotiserat stativ

Tänkt att användas både visuellt (och vilken fröjd den är att titta i!) och för astrofoto.

https://i.imgur.com/nNidjzt.jpg

Optiken håller hög klass

https://i.imgur.com/NsSidXB.jpg

Bergsmassiven runt Mare Imbrium på månen i 160x

Kanske en dum fråga, men varför är det både en vertikal och horisontell skugga på månen?

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Kanske en dum fråga, men varför är det både en vertikal och horisontell skugga på månen?

Kan du förtydliga var i bilden du ser den horisontella?
Den vertikala är ju solljuset som kommer från vänster och ger en skugga som lämnar högra sidan i mörker. Du ser även att bergstopparna lämnar en skugga åt höger (där det f.ö blir otroligt kallt). Men ser inte riktigt den horisontella?

Om det är den blå i ovankant, så är det okularet (det man tittar i) som ger lite färgdefekter utanför centrum av bildfältet)

Sen det svarta du ser som en ring runt är bildfältsstoppet.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Kan du förtydliga var i bilden du ser den horisontella?
Den vertikala är ju solljuset som kommer från vänster och ger en skugga som lämnar högra sidan i mörker. Du ser även att bergstopparna lämnar en skugga åt höger (där det f.ö blir otroligt kallt). Men ser inte riktigt den horisontella?

Om det är den blå i ovankant, så är det okularet (det man tittar i) som ger lite färgdefekter utanför centrum av bildfältet)

Sen det svarta du ser som en ring runt är bildfältsstoppet.

Lite OT nu dock:
Månen ser ut som en tårtbit, det saknas solljus på ovansidan. Förstår inte heller vad som gör att man inte ser hela halvan av månen?

Permalänk
Medlem

Samlar lite av dom senaste köpen.
Först lite skidutrustning i form av hjälm och handskar, även om vintern just nu känns vida avlägsen

Ett par jeans och passande tischa från Nudie, är i princip dom enda jeans som passar och dessutom håller. Skägget är en bonus i bilden

Har fått lite intresse att på senare tid samla på lite småserier av skivor istället för dom stora som kan innehålla uppemot 50 volymer i vissa fall, som ex kan nämnas det enkla namnet Goa som är en av de största serierna inom goa trance. Så innan jag ger mig i kast med den så fick det bli en aningen mindre serie, endast innehållandes 3 volymer. Gör sig fint i samlingen:

Och senaste köpet, en redig jacka som jag sneglat på länge. En Belstaff Roadmaster som fyndades, blir nog min nya everyday jacket.

En detalj som dock var riktig underlig var hur företaget jag köpte jackan av (manofakind.se) hade...jag vet inte, förseglat jackan? Har nån sett något liknande? Att kläder i butik ibland har nån form av larmkedja eller vad man ska kalla det är ju inget underligt om det är lite dyrare plagg. Men här är det ju postat. Aja, fann det lite underligt bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@dabman: Ja men der är ju för att det förstoringen är såpass hög att hela inte får plats i okularet. Det är ett 60 graders okular. Sen valde jag också att lämna lite rymd ovanför månen i ovankant också för jag ville se hur färgdefekterna såg ut. Sen som kuriosa kan nämnas att bilden är spegelvänd. Okularet sitter i en diagonal som har en spegel i sig. Därför blir bilden spegelvänd.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Lite OT nu dock:
Månen ser ut som en tårtbit, det saknas solljus på ovansidan. Förstår inte heller vad som gör att man inte ser hela halvan av månen?

Helcirkeln är inte månen utan det man ser i teleskopet tolkar jag det som. Bara en del av månen är i bild.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Helcirkeln är inte månen utan det man ser i teleskopet tolkar jag det som. Bara en del av månen är i bild.

Exakt. Det ser ut som i en kikare, fast istället för 2 runda svarta ringar runt, ser man en. Eftersom man tittar med ett öga i ett okular. Om man inte skaffar binoviewer, vilket jag har lite funderingar på att skaffa. Har hört att det ska vara en riktigt grym spacewalk/3d känsla att observera genom en sådan. Men man behöver 2 okular med samma brännvidd så att man får samma förstoring för båda ögonen.

Ang månbilden: Hade jag viljat få plats med hela månen i synfältet i okularet så hade jag fått använda ett okular som ger runt 30-40x förstoring.

Men månen är mer intressant först i riktigt höga förstoringar. Och då får man inte plats med hela utan får "svepa" över ytan. Vilket känns lite som att göra en överflygning

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Helcirkeln är inte månen utan det man ser i teleskopet tolkar jag det som. Bara en del av månen är i bild.

Skrivet av Peter77:

@dabman: Ja men der är ju för att det förstoringen är såpass hög att hela inte får plats i okularet. Det är ett 60 graders okular. Sen valde jag också att lämna lite rymd ovanför månen i ovankant också för jag ville se hur färgdefekterna såg ut. Sen som kuriosa kan nämnas att bilden är spegelvänd. Okularet sitter i en diagonal som har en spegel i sig. Därför blir bilden spegelvänd.

Ahh, så klart. Fotot är på övre vänstra sidan av månen så det svarta ovanför är rymden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ahh, så klart. Fotot är på övre vänstra sidan av månen så det svarta ovanför är rymden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja exakt Och till höger i bild är det den övre högra delen av månen som ligger på nattsidan.
IMHO så är månen som intressantast att observera (och vackrast att fotografera) när den inte är full utan gärna halvmåne eller mindre, då blir det långa skuggor som gör att alla detaljer kommer fram.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Peter77:

TS Optics Photoline 115mm triplet apo refraktor
Celestron Advanced VX ekvatoriellt robotiserat stativ

Tänkt att användas både visuellt (och vilken fröjd den är att titta i!) och för astrofoto.

https://i.imgur.com/nNidjzt.jpg

Optiken håller hög klass

https://i.imgur.com/NsSidXB.jpg

Bergsmassiven runt Mare Imbrium på månen i 160x

Fräckt, har du några smaskiga bilder på grannarna också ?
Jag hade snarare behövt närbildsoptik för jag har just fått lite Tyska rep, 90 gram whoppie sling gjord av Dynema med fastsydd treehugger och marlin spike, ska tåla 150 kilo belastning

Och så en tarplina med en typ av spänne jag inte provat tidigare och vanliga linlås (gula) som gör det lättare att spänna tex en ridgeline för tarpen.

Så var man lite mer förberedd ingör de utflyckter man förhoppningsvis kan göra framåt våren när vädret är lite roligare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fräckt, har du några smaskiga bilder på grannarna också ?
Jag hade snarare behövt närbildsoptik för jag har just fått lite Tyska rep, 90 gram whoppie sling gjord av Dynema med fastsydd treehugger och marlin spike, ska tåla 150 kilo belastning
https://i.imgur.com/mwdDvcD.jpg
Och så en tarplina med en typ av spänne jag inte provat tidigare och vanliga linlås (gula) som gör det lättare att spänna tex en ridgeline för tarpen.
https://i.imgur.com/JTv8lF2.jpg
Så var man lite mer förberedd ingör de utflyckter man förhoppningsvis kan göra framåt våren när vädret är lite roligare.

Nice Var nära att beställa en hängmatta på black friday men det blev inte av. Har ett bra enmanstält dock. Ska ut och vandra skåneleden med brorsan igen till våren

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp, en 4-kanalig relämodul:

Den ska placeras i en leksaksbil tillsammans med en RaspberryPi:

Tillsammans med lite dioder, två runda 5mm vita dagsljusdioder fram, två fyrkantiga röda bak, fyra orangea 3mm LED som blinkers.

Allt kopplat till min MediaPHPi-spelare https://knytpunkt.com/mediapi där fram/baklampor lyser när något spelas, höger blinkers blinkar vid spolning framåt, vänster vid bakåt och fyrvägsblinkers vid paus.

Så här långt är scripten testade och fungerar, Relä-modulen fungerar med PI:n och nu inväntas bara de fyra orangea dioderna innan det är dags att börja borra och bygga
Hmm kom just på, min första "Datorlåda" där jag satsar på LED...

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Inaktiv

En nVidia Shield pro 2019

Mycket smidig och bra pryl, det bäst va nästan att det gick att installera Chrome appen så slipper jag laptopen i vardagsrummet.

Va bara para ihop en trådlös mus och tangentbord och surfa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Ahh, så klart. Fotot är på övre vänstra sidan av månen så det svarta ovanför är rymden.

Skickades från m.sweclockers.com

Tog mig ett tag att fatta...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Köpte efter jul en Acer XB273Kp, men störde mig på den inbyggda fläkten som kyler G-sync-modulen så jag skickade tillbaka den. Tanken var att jag skulle köpa XV273Kp men så blev det inte. Gick tillbaka till 1440p igen. En BenQ EX2780Q IPS 144Hz Freesync (fungerar med Nvidia)
https://imgur.com/ntbeTj5.jpg

vilken lampa är det?