Instagram storlek på bilderna!

Permalänk
Medlem

Instagram storlek på bilderna!

Hej!

Nån som kan tipsa på nån bra app eller nåt smart sätt jag kan få mina bilder större på Instagram? Har sett att vissa får sina bilder större..hur går man? (Eller är det så att man lägger in bilderna via datorn för att dom ska bli större?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worexon:

Hej!

Nån som kan tipsa på nån bra app eller nåt smart sätt jag kan få mina bilder större på Instagram? Har sett att vissa får sina bilder större..hur går man? (Eller är det så att man lägger in bilderna via datorn för att dom ska bli större?

Huh?

Kör flume ibland på min Macbook. Bara att trycka space för att få fullstorlek på bilden:
https://flumeapp.com/

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Vad menar du med större? Aspect ratio till 4:5 eller?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Länge sedan jag använde instagram nu, men det är väl egentligen höjden på bilden som bestämmer hur mycket skärmyta den tar upp. Bredden är ju fast på alla bilder, så en liggande bild kommer att ta upp mindre yta än en stående bild. Om det nu var så du menade

Visa signatur

5950x | 64GB | RTX 4090 | 1000W

Permalänk
Medlem

Jag menar 4:5, får inte till det på mobilen. Kan det vara format jag har inställt på kameran?

Permalänk
Medlem

Vad menas med större i det här fallet?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Exempel på storlekar:
https://blog.tailwindapp.com/wp-content/uploads/2019/07/insta...

Jag får bara till bilder som 1:1 visar.

Permalänk
Medlem

När du laddar upp kan du ju trycka på knappen med pilar nere till vänster då du väljer foto för att ändra till 4:5, förutsatt att det inte är taget i landskapsläge

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

När du laddar upp kan du ju trycka på knappen med pilar nere till vänster då du väljer foto för att ändra till 4:5, förutsatt att det inte är taget i landskapsläge

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! har sett det oxå men aldrig provat fullt ut. Trodde med den funktionen att bilden inte "fyllde" ut hela ytan. Men det gjorde den!

Tack igen

//Trevlig Helg