Rekommendera ett bra spel.

Har man inte spelat Half-Life 2 med tillhörande Episod 1&2 är detta ett måste.
Tycker fler också borde testa Dungeon Siege 2, ett mkt kul spel.
Båda spelen är ju rätt gamla så de är billiga.

Pathfinder: Kingmaker om man gillar isometriska RPG's.

Binding och Isaac: Rebirth. Har alldeles för många timmar i det spelet. Otroligt beroendeframkallande och roligt.

Skrivet av Dennni:

Skulle rekomenderar Destiny 2, fint & skönt spel!

Bästa spelet jag inte köpt och ett av de vackraste spelen jag sett, någonsin.
Kan bli lite monotont dock. Var fast på 350 men kunde efter flytten till Steam avancera till 950 vilket var trevligt.. ett tag. Nu krävs DLC för att ta det vidare ytterligare ett par nivåer men vet inte om jag ska haka på med tanke på all grinding man måste stå ut med....

För den som är intresserad så tror jag det fortfarande går att ladda ner första säsongerna gratis från Steam.

WoW-classic.. hade glömt hur skoj det var.

3D Tetris som heter BlockOut

Det finns ett 3D Tetris spel som heter BlockOut.
Finns för browser idag.
Googla: BlockOut online
Så hittat ni flera att prova.
Jag har gjort en Youtube film om hur man sätter upp svårast level .

https://www.youtube.com/watch?v=SxJfcCYs7bM

MagI

Parkasaurus finns på Steam.

Jag rekommenderar detta indiespel eftersom du kan driva din egen dinosauriepark.
Det är ett mycket gulligt spel, dinosaurierna har stora överdimensionerade ögon och du kan sätta hattar på dem om du vill.

Du bygger inhägnader till dinosaurierna, slår upp korvkiosker, gräver fram nya fossil för att kunna kläcka fler dinosaurieägg, samtidigt som du försöker göra både besökare och djur nöjda.

Bland annat måste man se till att djuren har "private areas" som de kan dra sig undan till om besökarna blir för påträngande. Då spelet är under utveckling läggs det till nya saker efterhand.

Jag kan starkt rekommendera Observer. Kassette-futurism/ cyberpunk detektivspel.

https://store.steampowered.com/app/514900/observer/

Skickades från m.sweclockers.com

Deep Rock Galactic

Subnautica. En härlig blandning av harmoniskt och spännande.

Går även att köra idag om man gillar den typen av spel, tidlöst

Outlast 2

Hades

Slay the spire

What is Slay the Spire?
Slay the Spire is a deck-building roguelike made by Mega Crit.

Slay the Spire is a game in which you climb The Spire, ascending its floors through three acts, encountering many enemies, bosses, and events along the way. The paths through each act all lead to a final floor where a challenging boss encounter awaits. The content of each floor and the available paths through each act are procedurally-generated, so each run will be a different experience.

Slay the Spire is a game primarily about survival, collecting cards, and building a powerful deck to wipe out your foes. Good luck and happy deckbuilding!

This game also has mods that you can download and play with via Steam Workshop.

Rocket League!
Blir F2P i slutet av månaden och har stort esport community redan nu. Det kan se/låta lite larvigt med bilar och fotboll kombinerat men det är så sjukt kul. Oavsett om du plöjt ner 1000h eller precis har börjat så finns det alltid nya mekaniska manövrar att lära sig eller tajta matcher att vinna.
Perfekt för den som tröttnat lite på samma klicka för att skjuta spel som varit populära under lång tid.