Permalänk
ESET Nordics

ESET Norden

Hej,

I denna tråd eller som PM kan man ställa frågor, komma med feedback eller synpunkter på ESET och våra produkter.

För hemanvändare har vi följande lösningar:

ESET NOD32 Antivirus (Windows, Linux)
ESET Internet Security (Windows)
ESET Smart Security Premium (Windows)
ESET Cyber Security (macOS)
ESET Cyber Security Pro (macOS)
ESET Mobile Security (Android)
ESET Parental Control (Android)

Licenserna är plattformsoberoende, en NOD32-licens funkar i Windows, Linux och Mac (Fast då heter den Cyber Security). På samma sätt motsvaras Internet Security av Cyber Security Pro (den produkten finns ej för Linux).

Vi har svensktalande support för både hemanvändare och företag.

Basic guide till skydd: https://www.eset.com/se/skydda-min-dator/

Länkade till checklista för basic IT-säkerhet
Permalänk
Medlem

Själv har jag en feedback, hade önskat att man kunde förlänga ESET Endpoint Protection licenser på egen hand liksom övriga produkter, känns som 90 tal att det måste gå via supporten. Är nästan orsak till val av andra produkter för min del, får se hur det blir nästa år eller om jag övergår till Windows Defender helt enkelt som bara blivit bättre och bättre med åren. Försöker man ta kontakt med finska supporten blir man bara redirekted till svenska supporten, inte för att det påverkar mig som ändå talar svenska men får lite vag känsla för företaget pga dessa två punkter.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
ESET Nordics
Skrivet av RPGWiZaRD:

Själv har jag en feedback, hade önskat att man kunde förlänga ESET Endpoint Protection licenser på egen hand liksom övriga produkter, känns som 90 tal att det måste gå via supporten. Är nästan orsak till val av andra produkter för min del, får se hur det blir nästa år eller om jag övergår till Windows Defender helt enkelt som bara blivit bättre och bättre med åren. Försöker man ta kontakt med finska supporten blir man bara redirekted till svenska supporten, inte för att det påverkar mig som ändå talar svenska men får lite vag känsla för företaget pga dessa två punkter.

Tack, bra feedback. Vi har idag inte möjligheten att förlänga businesslicenserna själv såsom man kan göra i webbshop eller via våra återförsäljares webbshoppar på konsumentlicenser. De flesta företagslicenserna betalas via faktura och då behöver vi manuellt stämma av att fakturauppgifter stämmer. Tar dock din feedback vidare internt.

Många av våra kunder går idag över till vår SaaS-lösning där faktureringen sker löpande månadsvis och endast för faktisk användning. https://www.eset.com/fi/yritys/kumppani/msp/ https://www.eset.com/se/business/partner/msp/

Vår finska support sitter på det svenska kontoret och för att minska väntetider kan man kopplas till svensktalande person. 2nd level support för Finland är dock på Svenska eller Engelska.

Permalänk
Medlem

Kan tillägga jag behöver endast företagslicens för att jag kör Windows Server hemma också, hade jag inte behövt köra företagsversion bara för att jag kör med Windows server hade jag förstås kört med konsumentlicens istället.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
ESET Nordics
Skrivet av ESET Nordics:

Tack, bra feedback. Vi har idag inte möjligheten att förlänga businesslicenserna själv såsom man kan göra i webbshop eller via våra återförsäljares webbshoppar på konsumentlicenser. De flesta företagslicenserna betalas via faktura och då behöver vi manuellt stämma av att fakturauppgifter stämmer. Tar dock din feedback vidare internt.

Förnyelser av företagsprodukter (upp till 99 enheter) skall snart nu vara möjligt via https://fi.store.eset.com/uusinta-lisenssiavain/ (https://se.store.eset.com/fornya-licensnyckel/ för Svenska).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESET Nordics:

Förnyelser av företagsprodukter (upp till 99 enheter) skall snart nu vara möjligt via https://fi.store.eset.com/uusinta-lisenssiavain/ (https://se.store.eset.com/fornya-licensnyckel/ för Svenska).

Tack! Det var minsann snabba ryck det, uppskattas

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
ESET Nordics

Alla ESET-produkter kan testas gratis i 30 dagar med full funktionalitet. Inget krav på att lämna kortuppgifter för att vara skyddad en månad. Testa själv och bedöm om det är skyddet för dig!

ESET NOD32 Antivirus (Windows, Linux)
ESET Internet Security (Windows)
ESET Smart Security Premium (Windows)
ESET Cyber Security (macOS)
ESET Cyber Security Pro (macOS)
ESET Mobile Security (Android)
ESET Parental Control (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ESET Nordics:

Alla ESET-produkter kan testas gratis i 30 dagar med full funktionalitet. Inget krav på att lämna kortuppgifter för att vara skyddad en månad. Testa själv och bedöm om det är skyddet för dig!

ESET NOD32 Antivirus (Windows, Linux)
ESET Internet Security (Windows)
ESET Smart Security Premium (Windows)
ESET Cyber Security (macOS)
ESET Cyber Security Pro (macOS)
ESET Mobile Security (Android)
ESET Parental Control (Android)

Den enda mjukvaran jag kan rekommendera till andra om man absolut måste ha någon annan än Windows Defender + sunt förnuft.

Hälsa Erica förresten

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Har haft ESET sen minst 10 år tillbaka. Börjar dock bli mer och mer irriterad av programmet. Nu senast har den börjat med "grön ram" då man är YouTube bla. Det är en trend sedan flera år tillbaka att den mer och mer lägger sig i vilka sidor man får besöka, vilka filer man får öppna etc. Det problemet fanns inte tex 5-6 år sen då programmet var lite mer diskret, numera är det som om nån copyright watchdog är installerat. Känns som den skjuter först och frågar sen. Dags att introducera någon "lite" version som inte gör för stora ingrepp?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV