Program för att spela upp bluray skivor på datorn

Permalänk

Program för att spela upp bluray skivor på datorn

Hej jag har bluray filmer på skivor som jag vill titta på har nu programmet vlc men den kan tydligen inte spela skivor, finns det något bra gratis program som kan spela bluray skivor?

Permalänk
Medlem

MPC HC

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inget gratisprogram som kan göra det lagligt pga licensreglerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Men varför kan man spela upp dvd skivor gratis och inte bluray låter ju lite konstigt tycker jag

Permalänk
Medlem

MPC-HC + KCP för windows
mpv.io för mac

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bil-mekaren:

Men varför kan man spela upp dvd skivor gratis och inte bluray låter ju lite konstigt tycker jag

Det är skillnad på att kunna spela upp och spela upp lagligt och Microsoft har väl dessutom tagit bort stödet för dvd i win 10.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bil-mekaren:

Men varför kan man spela upp dvd skivor gratis och inte bluray låter ju lite konstigt tycker jag

Bluray är licensbelagt, det är inte DVD.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem