Phanteks aprilskämt Evolv Sound Mini lanseras på CES 2020

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vad kul! Precis vad vi pratade om på Computex 2019!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Hörlurar är ju överlägset ljudmässigt, speciellt i e-sport när man vill kunna lokalisera ljudet så bra som möjligt....

Permalänk

Fina!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop datorn med min stereo för 20 år sen och har kört på det sen dess. Jag vill ha lite kraftigare högtalare och det är betydligt enklare att hitta bra högtalare till en stereo än bra datorhögtalare. Nackdelen är att det kräver en extern förstärkare som mellansteg mellan dator och högtalare. Fördelen är att det finns gott om begagnade ljudsystem och högtalare på t.ex. blocket. Just nu kör jag med ett hemmabioförstärkare som jag fick för 500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mina grannar har aldrig klagat trots att jag råkat spela hög musik på fyllan några gånger. Nu vill jag dock ha en god relation till mina grannar, så jag försöker undvika onödiga störningar. Skulle det klagas är dock inte tiden 7-22 speciell på något vis. Man får inte störa sina grannar, helt enkelt.

Ska nog börja klaga på mina grannar varje dag när de brötar på och det är inte 1 familj i detta huset..
Innan jag flyttade hit så såg det nästan likadant ut men här så väsnas det, smäller i dörrarna, gapar och spelas musik högt och lågt samt dunkar i väggar och golv. Så får man inte störa sina grannar så borde dessa varit vräkta för länge sedan men det funkar tydligen inte så mitt på dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet.

Radikal skillnad vad de kallar "störa" mellan 7-22, än mellan 22-7. Så om du inte har förfärligt lyhört och inte överdriver volymen borde vara okej att använda högtalare mellan 7-22.

Förtydliga vad jag menade
Permalänk
Medlem

När det gäller högtalarna så säger jag; mja, inte riktigt min smak.

Skrivet av Chibi:

Radikal skillnad vad de kallar "störa" mellan 7-22, än mellan 22-7. Så om du inte har förfärligt lyhört och inte överdriver volymen borde vara okej att använda högtalare mellan 7-22.

Det där med att störa har nog en väldigt stor skillnad på när man gör det, hur man gör det och framför allt när man börjar. Dels blir det en enorm skillnad att ta fram borrmaskinen klockan 13 eller klockan 20 även om du har rätt att borra fram till 22. Har man ett kalas som börjar klockan 19 så är det mer acceptabelt att råka spela musik fram till midnatt än att komma hem närmare midnatt och slå på stereon.

Såklart ska man aldrig väsnas så det ekar i huset.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

För billiga för att vara ens dugliga men en kul grej definitivt. Jag hade definitivt kunnat tänka mig det utseendet fast då på ett par bra högtalare. Nu fick det precis bli en Audio Pro C5 till datorn så det hade ändå inte gått men drömma kan man ju

Skrivet av DasIch:

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

5? Försök med 10

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Bygg in en minidator i en högtalare