Permalänk
Skrivet av snajk:

Jo, och också att man slipper sälja bilen när man inte ska ha den längre. Jag tycker det är ganska jobbigt att sälja privat då det är svårt att avväga hur ärlig man ska vara och liknande, men då får man mer pengar förstås. Säljer man till en handlare så är det en annan sak förstås, men det är inte många som ger ens ok betalt för en bil om man inte också köper en bil av samma handlare, och även då är det ju ganska mycket mindre än vad bilen "är värd" om man tittar på blocketannonser och liknande.
Det handlar inte om deformationszoner för de i bilen utan att EU har mycket högre krav på skydd för oskyddade trafikanter, cyklister och gående. En rostfri huv är inte i närheten av så mjuk som en av vanlig stålplåt exempelvis.

Om den rostfria plåten är tunnare så kan den vara det, finns ju typ ingen info om uppbyggnaden än, och att man ska kunna slå med ett basebollträ överallt, på hela bilen utan att det syns är nonsens, går troligen inte på prototypen och absolut inte på produktionsmodellen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huricane4:

Om den rostfria plåten är tunnare så kan den vara det, finns ju typ ingen info om uppbyggnaden än, och att man ska kunna slå med ett basebollträ överallt, på hela bilen utan att det syns är nonsens, går troligen inte på prototypen och absolut inte på produktionsmodellen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja veta kan man ju inte göra men det vore ju väldigt dumt att visa en sak på en (långt gången) prototyp av en modell som den faktiska modellen inte kan hantera. Och jag vet inte hur lagkraven ser ut i detalj på något sätt, men dagens motorhuvar bucklas ju av att man tar på dom typ så det får vara bra tunn rostfri plåt om den ska vara lika klen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

@gneken: 70k för lådras? Vilken bil och årsmodell? Måste fått kugg av guld för det.

Då har du 0 koll. 70`000kr är i det lägre prisspannet vid låd byte.

en bil med "problem" så får du ge +35000kr för en beg låda som du även vill byta vätskor och ev kopling på. sedan så ska den monteras minst 10`000kr och då är det en budget lösning.

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Audi/AUDI-A6&S6-4G/2011_2018...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Då har du 0 koll. 70`000kr är i det lägre prisspannet vid låd byte.

en bil med "problem" så får du ge +35000kr för en beg låda som du även vill byta vätskor och ev kopling på. sedan så ska den monteras minst 10`000kr och då är det en budget lösning.

http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Audi/AUDI-A6&S6-4G/2011_2018...

Kanske inte jätterättvist att ge prisexempel på en premiumbils värsting-växellåda. 😛
V90 automatlåda går för 20-25tkr, manuella lådan för typ 15tkr.
http://bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLVO-V90/2017_2021/V%C3%A...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Kanske inte jätterättvist att ge prisexempel på en premiumbils värsting-växellåda. 😛
V90 automatlåda går för 20-25tkr, manuella lådan för typ 15tkr.
http://bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLVO-V90/2017_2021/V%C3%A...

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på att dessa lådor inte går sönder. (finns ett överflöd av dom på skroten. Tillgång efterfråga du vet )

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Det beror på att dessa lådor inte går sönder. (finns ett överflöd av dom på skroten. Tillgång efterfråga du vet )

Jovisst är det så men anledningen till att priset på en V90-låda är lägre än på en motorstark Audi ("finmärke") är inte vad jag ifrågasatte. 😛

För argumentets skull kan vi kolla på växellådor till VW Passat istället eftersom att den länge var (är?) Sveriges mest sålda bil per år. Automatlådorna börjar på typ 12tkr och går upp till ca 60tkr, normalpris verkar ligga kring 20tkr.
http://bildelsbasen.se/se-sv/VW/VW-PASSAT/2015_2021/V%C3%A4xe...

Edit: Det jag menade att få sagt är att det är spektakulärt att betala 70tkr för ett växellådesbyte på en bil som man kört så pass långt och/eller länge att man själv ska stå för kostnaden. Därav är märke och modell intressant.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Har beställt en ny Volvo XC40 hos Bilia, med leverans vecka 10. Det blir min första leasingbil. En T3 med diverse lull lull (360 kamera, klimatpaket, teknikpaket pro etc). Åker på 2020 års skatt, så landar på ca 6500kr. Något högt kan jag tycka för en spillans ny bil med den senaste reningstekniken, men det är Sverige vi bor i och det är billigare än 2000kr till i månaden för en hybrid!

Känner mig dock som ett barn som väntar på julafton

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom jag är en snål j-el så leasar jag inte utan äger. Dessutom kan jag bilar.
Saknar dessutom numera statustänk, det får andra betala för.
Har nu en fransk medelstor (bensin)bil köpt för 10K för fyra år sedan. Då gått 10500mil.
Reparationer byte två stag a 90:-. Kamremsbyte (därav låga inköpspriset) 3000:-
I ö bara rullat på.
Bytt olja/filter (400:-) varje år. All olja, res delar, köps från Tyskland.
Nu gått 15600mil.
För mig är "bilekonomi" att köpa en oattraktiv bil i gott skick.
(Har, för info, även ägt en Porsche som strax innan mitt köp genomgått "allmän service". Kostnad 74600:-
Bil kan kosta...vad man vill.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Har beställt en ny Volvo XC40 hos Bilia, med leverans vecka 10. Det blir min första leasingbil. En T3 med diverse lull lull (360 kamera, klimatpaket, teknikpaket pro etc). Åker på 2020 års skatt, så landar på ca 6500kr. Något högt kan jag tycka för en spillans ny bil med den senaste reningstekniken, men det är Sverige vi bor i och det är billigare än 2000kr till i månaden för en hybrid!

Känner mig dock som ett barn som väntar på julafton

Är det Volvos egna leasingbolag som du leasar ifrån? Isåfall ingår ju försäkring och lite annat lull-lull som några andra inte har.
Har fått känslan från diverse artiklar att Volvo satsar rätt mkt på leasing eller tjänstetänk när det gäller nya bilar.

https://www.volvocars.com/se/kop/finansiering-och-tjanster/pr...

Permalänk
Medlem

@Stig45: Bra stig, men du får ingen klapp på axeln för denna tråden innehåller information och frågan vad "du" leasar för bil så du har tillfört nada såsom många andra. Vad har hänt med att hålla sig till ämnet?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag känner att den största osäkerheten ligger i att en handlare, som ska sälja bilen vidare för så mycket som möjligt efter att jag leasat den i tre år, har rätt att bestämma om jag utsatt bilen för normalt slitage eller inte. Handlaren kanske kan tycka att jag ska bekosta nylackering av huv front och ny vindruta för att få bort helt normala små stenskott t ex. Lätt att normalt slitage istället blir krav på "perfekt skick" eftersom det är det nästa kund förväntar sig och annars prutar ned. Jobbigt att sitta och räkna körda mil också. Sen är det väl inte särskilt fördelaktigt eller billigt att leasa heller, förutom just det att man vet kostnaden exakt under leasingperioden. Vilket du egentligen gör med en splitt ny egenköpt bil också.

Change my mind!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Jag känner att den största osäkerheten ligger i att en handlare, som ska sälja bilen vidare för så mycket som möjligt efter att jag leasat den i tre år, har rätt att bestämma om jag utsatt bilen för normalt slitage eller inte. Handlaren kanske kan tycka att jag ska bekosta nylackering av huv front och ny vindruta för att få bort helt normala små stenskott t ex. Lätt att normalt slitage istället blir krav på "perfekt skick" eftersom det är det nästa kund förväntar sig och annars prutar ned. Jobbigt att sitta och räkna körda mil också. Sen är det väl inte särskilt fördelaktigt eller billigt att leasa heller, förutom just det att man vet kostnaden exakt under leasingperioden. Vilket du egentligen gör med en splitt ny egenköpt bil också.

Change my mind!

Har du fått för dig att detta är en debatt-tråd om huruvida man bör leasa eller inte?
Antingen leasar du eller inte. Leasar du inte kan du förslagsvis hålla dig borta från tråden!

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Är det Volvos egna leasingbolag som du leasar ifrån? Isåfall ingår ju försäkring och lite annat lull-lull som några andra inte har.
Har fått känslan från diverse artiklar att Volvo satsar rätt mkt på leasing eller tjänstetänk när det gäller nya bilar.

https://www.volvocars.com/se/kop/finansiering-och-tjanster/pr...

Ja det är det. Kommer betala 3383kr/m (efter en kontantinsats på 50K) och då ingår försäkringen, 1500 mil/år, service och allt annat som står på sidan du länkade. Tycker det är ganska smidigt och bra för en fabriksny Volvo.

Anledningen till att jag väljer privatleasing är för att det är enkelt. Man kan diskutera dag och natt om det är mer fördelaktigt eller inte men det strunar jag helt och fullt i faktiskt. Rasar bilen så ringer jag Bilia så får dem lösa det, inget jag behöver bekosta eller bekymra mig med. Jag behöver inte besikta eller bekosta årlig service. Jag bara kör bilen vilket jag tycker låter supersmidigt och anledningen till att jag valde privatleasing.

Blir lite less på omgivningen som ska predika om hur dum jag är som kör leasing för att det är dyrt. Någon ovan skrev "convinse me" och det finns egentligen ingen anledning till det. Ser du inte fördelen med leasing så skulle jag säga att leasing inte är för dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Ja det är det. Kommer betala 3383kr/m (efter en kontantinsats på 50K) och då ingår försäkringen, 1500 mil/år, service och allt annat som står på sidan du länkade. Tycker det är ganska smidigt och bra för en fabriksny Volvo.

Anledningen till att jag väljer privatleasing är för att det är enkelt. Man kan diskutera dag och natt om det är mer fördelaktigt eller inte men det strunar jag helt och fullt i faktiskt. Rasar bilen så ringer jag Bilia så får dem lösa det, inget jag behöver bekosta eller bekymra mig med. Jag behöver inte besikta eller bekosta årlig service. Jag bara kör bilen vilket jag tycker låter supersmidigt och anledningen till att jag valde privatleasing.

Blir lite less på omgivningen som ska predika om hur dum jag är som kör leasing för att det är dyrt. Någon ovan skrev "convinse me" och det finns egentligen ingen anledning till det. Ser du inte fördelen med leasing så skulle jag säga att leasing inte är för dig.

Förstår verkligen inte varför så många påstår att leasing skulle vara smidigt och bekymmersfritt bilägande?

Det är det ju absolut inte. Förutsatt att man inte jämför med begagnade bilar såklart.

De enda som tjänar på leasing är bilhandlarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Jag känner att den största osäkerheten ligger i att en handlare, som ska sälja bilen vidare för så mycket som möjligt efter att jag leasat den i tre år, har rätt att bestämma om jag utsatt bilen för normalt slitage eller inte. Handlaren kanske kan tycka att jag ska bekosta nylackering av huv front och ny vindruta för att få bort helt normala små stenskott t ex. Lätt att normalt slitage istället blir krav på "perfekt skick" eftersom det är det nästa kund förväntar sig och annars prutar ned. Jobbigt att sitta och räkna körda mil också. Sen är det väl inte särskilt fördelaktigt eller billigt att leasa heller, förutom just det att man vet kostnaden exakt under leasingperioden. Vilket du egentligen gör med en splitt ny egenköpt bil också.

Change my mind!

Åtminstone VW har en ganska bra dokumentation om vad som är normalt slitage och vad som inte är det.

Skrivet av Galvanizer:

Förstår verkligen inte varför så många påstår att leasing skulle vara smidigt och bekymmersfritt bilägande?

Det är det ju absolut inte. Förutsatt att man inte jämför med begagnade bilar såklart.

De enda som tjänar på leasing är bilhandlarna.

Skickades från m.sweclockers.com

I grunden handlar det om ett annat finansieringssätt. Du slipper kontantinsats plus lån alternativ binda en stor summa pengar i bilen. Som vi redan konstaterat är leasing överlag inte mycket dyrare än att köpa bilen, särskilt inte om du lånar till den och du vet vad den är värd efter tre år (eller hur lång period du nu har).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

I grunden handlar det om ett annat finansieringssätt. Du slipper kontantinsats plus lån alternativ binda en stor summa pengar i bilen. Som vi redan konstaterat är leasing överlag inte mycket dyrare än att köpa bilen, särskilt inte om du lånar till den och du vet vad den är värd efter tre år (eller hur lång period du nu har).

Det är detta många inte verkar förstå.

Alternativen är att
1. Betala bilen kontant. Folk som tycker detta är den bästa metoden glömmer ofta bort alternativ kostnaden. Istället för att investera i en bil som sjunker i värde vad hade personen kunnat få ut i avkastningen om den investerat i kapitalet istället.

2. Låna till bilen via blancolån/billån. Villkoren är ofta att du ska betala 50% av bilens kostnad på 3 år. Räntan kan både vara lägre eller högre än ränta för leasing.

3. Låna till bilen genom att ta ut nytt lån på fastighet. Bättre ränta än blancolån/billån och om du har låg belåning på fastigheten kanske du slipper betala amortering överhuvudtaget. Här har jag ett exempel på en vän som sa att han kör en ny Volvo XC60 för 600 kr/mån eftersom han bara kollar på sin ökade räntekostnad. Att bilen sjunker i värde och att han efter några år har en bil som är värd en bråkdel men fortfarande har ett lån till banken har han ignorerat.

För att addera komplexitet kan jag också nämna företagsleasing. För företag är halva momsen avdragsgill. Det betyder att jag som företagare bara behöver betala 12,5% på bilen och därmed får jag en "rabatt" på 12,5% jämfört med att betala bilen kontant. Detta gäller tjänstebilar/förmånsbilar. Om bilen är en arbetsbil är hela momsen avdragsgill om jag betalar den kontant.

Jag uppskattar att det finns många olika typer av finansiering på marknaden och hoppas att folk funderar på vilken de tycker är bäst för dem genom att läsa på om de olika. Jag anser inte att det finns någon finansiering som passar alla.

Permalänk
Medlem

@FreeMan:

Bra input, det gav mig själv en liten tankeställare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stig45:

Eftersom jag är en snål j-el så leasar jag inte utan äger. Dessutom kan jag bilar.
Saknar dessutom numera statustänk, det får andra betala för.
Har nu en fransk medelstor (bensin)bil köpt för 10K för fyra år sedan. Då gått 10500mil.
Reparationer byte två stag a 90:-. Kamremsbyte (därav låga inköpspriset) 3000:-
I ö bara rullat på.
Bytt olja/filter (400:-) varje år. All olja, res delar, köps från Tyskland.
Nu gått 15600mil.
För mig är "bilekonomi" att köpa en oattraktiv bil i gott skick.
(Har, för info, även ägt en Porsche som strax innan mitt köp genomgått "allmän service". Kostnad 74600:-
Bil kan kosta...vad man vill.)

Jag köpte en saab 900 för 2 år sedan som bruksbil för 5000kr. 0 reperation på den än så länge. 24.000 mil. rullar på bra till jobbet.

sen har jag min 350z på sommaren såklart

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@Don_Tool:
Kanske inte ett svar helt i linje med trådstarten, men vill ge ett alternativ till leasing.
"Bil" kan nämligen kosta hur mycket som helst.
"Kunskap" sparar alltid pengar.
Leasingföretagen är nästan värre än hyrbilsföretagen när man ska avsluta leasingen.
Tillkommer att kontrakten ofta är mer än luddigt skrivna..
Så jag, som den snåle j-el jag är, jag vill ha kostnaderna under kontroll.
Andra bryr sig inte...Dom betalar..
(Har just nu sett på Lyxfällan...:D)

Ser ju att det just nu är nästan hausse på leasingmarknaden, "bil" från 1095/månad?
Nåt lurt är det, det är ju mindre än värdeminskningen/månad??
Överlåter det åt andra..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stig45:

@Don_Tool:
Kanske inte ett svar helt i linje med trådstarten, men vill ge ett alternativ till leasing.
"Bil" kan nämligen kosta hur mycket som helst.
"Kunskap" sparar alltid pengar.
Leasingföretagen är nästan värre än hyrbilsföretagen när man ska avsluta leasingen.
Tillkommer att kontrakten ofta är mer än luddigt skrivna..
Så jag, som den snåle j-el jag är, jag vill ha kostnaderna under kontroll.
Andra bryr sig inte...Dom betalar..
(Har just nu sett på Lyxfällan...:D)

Ser ju att det just nu är nästan hausse på leasingmarknaden, "bil" från 1095/månad?
Nåt lurt är det, det är ju mindre än värdeminskningen/månad??
Överlåter det åt andra..

Det låter väldigt billigt, men det kan ju finnas andra skäl att de behöver bli av med bilarna. Det kanske är gamla modeller som snart ska ersättas (eller redan har ersatts) av en ny, och därmed svåra att sälja i närheten av listpriset. Eller så har bilfirman haft dem stående länge och behöver platsen till bilar de kan tjäna pengar på, och är då beredd att ta en en kostnad. Sen är det inte ovanligt att tillverkaren eller importören ger rejäla rabatter till handlarna just ifall de leasar ut bilarna, av ovan nämnda orsaker eller andra. När jag leasade min bil var det väldigt billigt, modellen var på gång att bytas ut och sedan-modellen hade redan bytts så kombin som jag var ute efter var därför redan "gammal", och därför gav tillverkaren en rabatt på ungefär 25% på totalpriset om handlaren leasade ut bilen jämfört med priset för försäljning.

Permalänk
Medlem

Golf Alltrack TSI 2018. 3600:- i månaden inklusive allt. Den ska tillbaka i november, därefter lutar det åt en Mitsubishi Outlander hybrid för att slippa bonus/malus.

Kommar aldrig mer köpa en bil. Klart värt en extra kostnad att inte behöva tänka på underhåll/service/sälja etc. Plus att alltid köra en ny bil.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Golf Alltrack TSI 180 DSG 2018
Digitala mätare.
Rattvärme.
Vinterhjul.
Ledpaket.

3400kr /mån.

6000kr! / år skatt

Permalänk
Inaktiv

Skillnaden mellan att köpa och leasa en bil per månad är inte så stor, bägge vägarna har för och nackdelar.
Den största nackdelen med att leasa är väl att du inte kan köra hur mycket du vill och att bilen måste vara i ett visst skick då du lämnar tillbaka den, väljer du till exempel 1200 mil per då ska bilen inte ha gått eller slitits mer en ca 3600 mil på tre år annars åker du på massa extra kostnader då du lämnar tillbaka bilen, jag vill nog ha friheten att kunna köra så mycket jag vill, visst ny bil är kul men jag skulle nog hellre köpa en bra beg bil istället och hade jag råd skulle jag köpa en ny bil och sedan byta var annat år, min Pappa gjorde så, köpte ny Volvo var annat år så han hade alltid ny bil och de blev inte så stor mellan skillnad eftersom bilen oftast inte gått mer en ca 3-4 tusen mil, har man råd är de nog ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem

Inte jag som leasar men jag brukar ( Förmånsbil ) V60 T8 Momentum 2020. Kostar knappt 3900 i förmånsvärde. SKitnöjd så långt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

@Ronnie60: Fast det är ju hybridmotorn som ger det låga förmånsvärdet (sen är inte förmånsvärdet din kostnad, utan du blir enbart beskattad för förmånsvärdet). Normalt ligger nog motsvarande bil med 400hk på 8-9k i förmånsvärde.

Jag misstänker också att företaget betalar en rätt häftig summa för bilen varje månad. Säkert runt 6-8k ex. moms.

Edit: Insåg att mitt inlägg hade en viss negativ klang, jag vill bara belysa den väldiga skillnaden på privatleasing och förmånsbil

Permalänk
Medlem

@Superolle: Du har rätt. Jo jag vet hur det fungerar:) Men det är ett lysande sätt att få en roligare firmabil som inte kostar skjortan:)
Ingen aning om vad firman betalar, men de har rätt trevliga avtal på typ allt. 130k anställda över världen:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Leasar en peugeot 3008 automat och lite lull. Väldigt nöjd med det, betalar 3200:-. Ägt bilar över 20 år innan (senast Mazda CX5, Kia Sportage, BMW 320 osv osv.. CX5an hade köpte jag 3 år gammal, körde den i 2 år (Ca 3500 mil). Bara värdeminskingen blev vid försäljning 2500kr/månad under mitt ägande. Kände då att jag lika gärna kunde leasa.
För mig är leasing perfekt, ligger stadigt på 1300-1600 mil/år, ska inte ha fler barn. Båda har stabila jobb och kommer inte förändras utanför orten. Nu är jag dock på span efter ersättare till 3008 till hösten. Tips! Vill gärna inte betala mer än 3200 och gillar automat då jag är trött på att rycka i spaken.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Inaktiv

Enda faran med Leasing som jag ser de är väl om något händer och du inte har råd att fortsätta leasa bilen, jag skulle då inte våga leasa en bil, blev utbränd 2016 och med den inkomst jag har idag finns de inte en chans att man skulle ha råd.

Bra läsning för dom som funderar men ändå vill veta vilka risker man tar.

https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/nyhe...

Permalänk
Skrivet av anon301768:

Enda faran med Leasing som jag ser de är väl om något händer och du inte har råd att fortsätta leasa bilen, jag skulle då inte våga leasa en bil, blev utbränd 2016 och med den inkomst jag har idag finns de inte en chans att man skulle ha råd.

Bra läsning för dom som funderar men ändå vill veta vilka risker man tar.

https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/nyhe...

Återigen fruktansvärt off-topic. Jag liksom många andra är intresserade av svar på trådens ursprungliga frågeställning... 🙄

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punch:

Golf Alltrack TSI 180 DSG 2018
Digitala mätare.
Rattvärme.
Vinterhjul.
Ledpaket.

3400kr /mån.

6000kr! / år skatt

Den skatten låter ju väldigt hög. Jag har samma bil med lite andra tillval och betalar 1350kr i skatt per år. Det är inte TDI:n du har?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz