Vad heter låten/filmen-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Söker en film vet bara slutet
Äldre film

En man letar efter någon person. Han hittar den som kidnappade men det enda sättet för honom att få veta vart personen är som han letar efter måste han uppleva samma öde. Kidnapparen säger att det är det enda sättet.

Slutar med att han vaknar upp i slutet levande begravd

Minns att kidnapparen var väldigt sliskig

The Vanishing från 1988.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tack, men var den från 1993
https://m.imdb.com/title/tt0108473/?ref_=m_tt_sims_tt

Spårlöst försvunnen

Remake?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Tack, men var den från 1993
https://m.imdb.com/title/tt0108473/?ref_=m_tt_sims_tt

Spårlöst försvunnen

Remake?

https://www.youtube.com/watch?v=063Ka3HzXHA

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Söker en film vet bara slutet
Äldre film

En man letar efter någon person. Han hittar den som kidnappade men det enda sättet för honom att få veta vart personen är som han letar efter måste han uppleva samma öde. Kidnapparen säger att det är det enda sättet.

Slutar med att han vaknar upp i slutet levande begravd

Minns att kidnapparen var väldigt sliskig

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en ny film som är av liknande karaktär. Prisoners - 2013

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelfeir:

Det finns en låt på Akira-ost som låter mycket likt den "lyriken" men jag kan inte låttitlarna. Har hört flera liknande inom just anime...

https://youtu.be/HB6Ch_VAfIk

denna är bara ett exempel, men du borde kunna känna efter om detta är på rätt spår eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av mrqaffe:

20 år gammalt, elektroniskt och indisk stil ... måste ju vara Dr Bombay.
https://www.youtube.com/watch?v=FTqgpQJkefo

Skrivet av killah2:

Associerar fritt här, men det finns en låt som heter Chaiyya Chaiyya från bollywoodfilmen Dil Se.. (1998).

Remixades även för Spike Lee's Inside Man (2006).

https://www.youtube.com/watch?v=PQmrmVs10X8

Äntligen har jag hittat den! Låten heter "Muzaik" med gruppen "Infernal".

Lösningen blev att gå igenom föräldrarnas alla bokhyllor med cd-skivor, hittade den på ett par "Absolute" skivor.

Lyssna och njut! https://youtu.be/-iS_XeMYFNY?t=245

Permalänk
Medlem

Söker efter en intro låt till flera filmer med Little Caprice på ph, alltså kanalen. Känns olämpligt att länka här, så lite får ni arbeta själva Stuket påminner mycket om Creedence clearwater revival, Canned Heat, Rare Earth. Med andra ord "Vietnam rock".

Shazam hittar den inte och har försökt att söka efter låttexten.

Permalänk
Medlem

Jag söker efter en rolig gammal reklamfilm.

En kvinna får en tatuering av en man när en tredje person kommer in och drar ut kontakten till tatueringsmaskinen för att istället koppla i kaffebryggaren.

Tatueraren säger då: "Sätt i sladden. Dummer!" varpå personen svarar: "Ja förlåt så mycket då", och sätter tillbaka kontakten.

Tatueringsmaskinen sätter igång, och när kvinnan vänder tillbaka huvudet har hon fått en mustasch tatuerad på läppen av misstag.

Tror det kan ha varit en försäkringsreklam. Eller för kaffe? Har försökt leta runt på nätet men lyckas inte hitta den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag söker efter en rolig gammal reklamfilm.

En kvinna får en tatuering av en man när en tredje person kommer in och drar ut kontakten till tatueringsmaskinen för att istället koppla i kaffebryggaren.

Tatueraren säger då: "Sätt i sladden. Dummer!" varpå personen svarar: "Ja förlåt så mycket då", och sätter tillbaka kontakten.

Tatueringsmaskinen sätter igång, och när kvinnan vänder tillbaka huvudet har hon fått en mustasch tatuerad på läppen av misstag.

Tror det kan ha varit en försäkringsreklam. Eller för kaffe? Har försökt leta runt på nätet men lyckas inte hitta den.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Jag söker en numera gammal soffreklam av IKEA. Som jag minns den filmas en rumpa mot en svart bakgrund. Rumpan växer då personen blir tjockare och i takt med det växer vecken under skinkorna så att rumpan ser ut att le, som en smiley.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Ja se på fan, där är den. Men inte alls som jag mindes den Stort tack

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Tjena,
Letar efter en film som om jag minns rätt handlar om en lärare som odlar gräs/marijuana, samt blir ihop med en polis och måste se till att polisen inte upptäcker vad han odlar. Den är svensk och gjord före 2005.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sparkar_boll:

Tjena,
Letar efter en film som om jag minns rätt handlar om en lärare som odlar gräs/marijuana, samt blir ihop med en polis och måste se till att polisen inte upptäcker vad han odlar. Den är svensk och gjord före 2005.

Skickades från m.sweclockers.com

Strul med Björn Skifs.
Kul film men han pdlar aldrig maja utan han är kemilärare och tar fram ett medel för att växter ska växa snabbare men blir taken för att framställa koks eller något.
Den kom ut 1988 så straxt innan 2005😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Strul med Björn Skifs.
Kul film men han pdlar aldrig maja utan han är kemilärare och tar fram ett medel för att växter ska växa snabbare men blir taken för att framställa koks eller något.
Den kom ut 1988 så straxt innan 2005😀

Jaaaaaaa!!! Det var så den hette! Satt och försökte ta reda på namnet i en evighet men lyckades aldrig.😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

https://streamable.com/re08p

Någon som känner till låten? Vill man kan man hoppa halva klippet in så är inte casters ivägen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Nu kommer en långsökt sak.

Jag har hela dagen idag haft en reklamjingel/låt på huvudet och blir tokig för jag inte kommer ihåg vilken det är.

Jag vet att den slutar med " X, the fun part of cooking", där X är det jag saknar...

Någon som har en idé?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Nu kommer en långsökt sak.

Jag har hela dagen idag haft en reklamjingel/låt på huvudet och blir tokig för jag inte kommer ihåg vilken det är.

Jag vet att den slutar med " X, the fun part of cooking", där X är det jag saknar...

Någon som har en idé?

En Googling på "the fun part of cooking" ger Pop Bakery.

Permalänk
Medlem

@keyser: Jag fick det till Sara Lee

Edit: De har tydligen bytt namn till Pop! Bakery

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

En Googling på "the fun part of cooking" ger Pop Bakery.

Oh, jag kände inte igen namnet Pop! Bakery. Borde kanske insett att att de har bytt namn... Men absolut du har rätt!

Stort tack

Skrivet av p.lindblom:

@keyser: Jag fick det till Sara Lee

https://www.youtube.com/watch?v=yYp7MtRxgUQ

Edit: De har tydligen bytt namn till Pop! Bakery

Yes det är Sara Lee. Kände som sagt inte igen Pop! Bakery.

Tusen tack för hjälpen. Nu kan jag sova gott ikväll

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Jag fick en vid av någon skum typ, en som innehåller några goa gamla lurvsvängare samt en del nytt jag inte känner igen. Jag blev såklart sugen på att lyssna på de nya framtida klassikerna i sin helhet. Vet någon vilka låtar det handlar om?

Dold text
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag fick en vid av någon skum typ, en som innehåller några goa gamla lurvsvängare samt en del nytt jag inte känner igen. Jag blev såklart sugen på att lyssna på de nya framtida klassikerna i sin helhet. Vet någon vilka låtar det handlar om?

Så gott som allt som gubbarna spelar kan jag nog... Man är väl ungefär lika gammal som dem?
Men gissar du kanske också undrar över det som yngre killarna spelar?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av twit:

Eller den från 1993 med bland annat Jeff Bridges, slutet är eventuellt lite annat dock.
https://www.imdb.com/title/tt0108473/ @downup

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

En uppdatering på min tidigare efterlysning.
Tack vare alla tips här, i formuläret och även från annat forum där jag postade frågan så är där betydligt färre hål i klippet nu. Har även uppdaterat videon med scrollande text på de ställen där det förekommer. Ser ut som nedan.
https://youtu.be/G_SNjkRUxS0

Saknar fortfarande klipp #1, #3, #4 och #7.
Stort tack till de som tog sig tid, och skulle ni råka känna igen något av de saknade klippen, tjoa till!

1:James Bond – For your eyes only
3: Arthur - skakad, inte rörd
4: Wargames
5: Nån rulle med Charles Bronson
7: Ahh den kan jag inte. Kanske tidig James Bond.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

1:James Bond – For your eyes only
3: Arthur - skakad, inte rörd
4: Wargames
5: Nån rulle med Charles Bronson
7: Ahh den kan jag inte. Kanske tidig James Bond.

Tack för alla tipsen.

Minns inte riktigt vilken version jag postade senast, har piffat till den en aning. Bara ett par klipp som saknas nu.
Det syns ganska tydligt vad som fortfarande saknas, t.ex. scenen 50 sekunder, 1:21 och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag fick en vid av någon skum typ, en som innehåller några goa gamla lurvsvängare samt en del nytt jag inte känner igen. Jag blev såklart sugen på att lyssna på de nya framtida klassikerna i sin helhet. Vet någon vilka låtar det handlar om?

De senare låtarna:
Gesaffelstein OPR

Dold text

Aevion - The Journey

Dold text

THE SULTAN – Opera

Dold text

Betta Lemme - Give It

Dold text

Constant Z - Tell Me

Dold text

Monolink - Return To Oz

Dold text

Colyn - Orbital Hypnosis

Dold text

De flesta mindre intressanta än jag hoppats på. Men efter två månader eller liknande så har man fått svar ivf.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag fick på annat håll tips om en sida för att hitta filmer genom att skriva in nyckelord, och hittade faktiskt den där filmen. Kom ihåg en hel del detaljer fel, men övergripande var rätt. Filmen är "Breakdown" med bl a Kurt Russell och J T Walsh. Från 1997, så lite fel tidsperiod...

Hittade hela filmen på YT:
https://www.youtube.com/watch?v=BLbSP4Xd9yY

Tack. Det blev aftonens film. Kul överraskning. Mycket bra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Tack för alla tipsen.

Minns inte riktigt vilken version jag postade senast, har piffat till den en aning. Bara ett par klipp som saknas nu.
Det syns ganska tydligt vad som fortfarande saknas, t.ex. scenen 50 sekunder, 1:21 och så vidare.
https://www.youtube.com/watch?v=G_SNjkRUxS0

Kul initiativ! Har du sammanställt en lista på filmerna än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrillol:

Kul initiativ! Har du sammanställt en lista på filmerna än?

Här kommer listan så här långt, de som börjar med ? är fortfarande okända...

  1. The spy who loved me

  2. Ingen knäcker Sharky (Sharky's Machine)

  3. Arthur

  4. War Games

  5. Mot Fort Humbolt

  6. National Lampoon’s Vacation

  7. Pink Panter

  8. Dirty Harry

  9. Private Benjamin

  10. ? Kärleksscen (Bullit?)

  11. Tjej springer mot kille (Karen Allen, Until September)

  12. Casablanca

  13. The Shining

  14. What’s up doc

  15. Firefox

  16. Bud Spencer, I due superpiedi quasi piatti - Lo zoppo e il sordomuto

  17. You Only live twice

  18. Mad Max 2

  19. ? Explosion

  20. The spy who loved me

  21. Moonraker

  22. Star 80

  23. 10 (Blåst på konfekten)

  24. ? Kille skjuter bil som exploderar

  25. Greystoke

  26. The Secret of NIMH

  27. The End

  28. The End

  29. The Party

  30. Liza Minelli sjunger New York, New York

  31. The Good, the Bad and the Ugly

  32. Mr. Majestyk

  33. Octopussy

  34. The Black Stallion Returns

  35. National Lampoon’s Vacation

  36. Excalibur

  37. ? – 30-talsmaffia skjuter

  38. The Betsy

  39. Purple Rain

  40. Motorcykel (Purple Rain)

  41. Tjej dansar (Purple Rain)

  42. Road Runner

  43. Rocky III

  44. The Pink Panther

  45. Kille undviker att bli påkörd (Sharky's machine)

  46. View to a kill

  47. The Frisco Kid

  48. Killar släpper iväg torped i vatten (The Great Race)

  49. Kille åker racerbåt (The Great Race)

  50. Police Academy II

  51. Police Academy II

  52. Gremlins

  53. ? (Jane Fonda träningsvideo)

  54. Vision Quest

  55. 5 myror är fler än 4 elefanter

  56. Pale rider

  57. Moonraker

  58. Logo

Dold text

(Dold för annars blev inlägget oändligt långt.)

Permalänk
Medlem

@keyser: Sheizze vad bra. Mer nostalgi åt folket!

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Ok söker två killar; om jag minns rätt åt vampyrstuk / evanecense.
De är antagligen inte killar, men ser så ut om jag minns rätt.

Har skiten på tungan men det kommer inte fram...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ok söker två killar; om jag minns rätt åt vampyrstuk / evanecense.
De är antagligen inte killar, men ser så ut om jag minns rätt.

Och du talar om en film? TV-serie? Musikvideo? Reklamfilm för deodorant?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720