Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Avstängd

så här dagen innan jul när man fyller år så får det bli en flaska black velvet samt ett smak prov av alla dess sorters jul öl önskar en god jul o ett gott nytt

en får lägga till en liten bra bit som är skön Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - S.O.B. (Official Music Video) - YouTube

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

så här dagen innan jul när man fyller år så får det bli en flaska black velvet samt ett smak prov av alla dess sorters jul öl önskar en god jul o ett gott nytt

Grattis!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Lapin Kulta och Bingolotto då vet man att det är jul.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

en tackar o bockar vad vore en jul utan födelsedag o jul utan swec ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu blir det en mugg glögg spetsad med rom till nyheterna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Köpte en flaska julmust på bolaget , ingen alkohol men som sagt var inköpt på bolaget

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Köpte en flaska julmust på bolaget , ingen alkohol men som sagt var inköpt på bolaget

https://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/nbrsbk03rgj25e97hy55/24396479.jpg

Jag köpte en liknande men lagrad 6 månader på Cognacsfat istället. Inte någon alkohol heller. Tyckte den var god men speciell och inte riktigt "julmustig". Det var mer som en Captain Morgan Spiced Gold & Cola typ. Jag gillar dock den drinken så det gjorde inte så mycket.

Vad tyckte du om den där du provade?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alafors cider Raspberry mynta 4,5% fruktansvärt god, som sagt. Personligen vill jag ha en cider på 6,5-7,5% annars blir der för blaskigt för min personliga smak. Öl smakat sprit när det blir för starkt och man får en"spritfylla", vilket är något helt annat än om man dricker sig tankad på vanliga bers! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag köpte en liknande men lagrad 6 månader på Cognacsfat istället. Inte någon alkohol heller. Tyckte den var god men speciell och inte riktigt "julmustig". Det var mer som en Captain Morgan Spiced Gold & Cola typ. Jag gillar dock den drinken så det gjorde inte så mycket.

Vad tyckte du om den där du provade?

Skickades från m.sweclockers.com

Som must var den bra förutom att jag tyckte den smakade lite väl mycket portvin men den var som sagt var lagrat på sånt fat så jag får väl stå ut med det till saken hör att jag inte gillar portvin , att jag ändå köpte den berodde mest på att jag har en flaska Amrut lagrad på portvinsfat och den är riktigt bra.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Som must var den bra förutom att jag tyckte den smakade lite väl mycket portvin men den var som sagt var lagrat på sånt fat så jag får väl stå ut med det till saken hör att jag inte gillar portvin , att jag ändå köpte den berodde mest på att jag har en flaska Amrut lagrad på portvinsfat och den är riktigt bra.

Jag förstår. Kul att prova lite nytt ändå måste jag säga. 😊

Jag har inte så mycket erfarenhet från just portvin så jag tror att jag mer kommer prova det åt hållet med ekfat, romfat, bourbon och liknande. Rädd för att det blir för mycket åt vinhållet. Resultatet verkar dock vara en minst sagt speciell "must" med intensivare smaker av faten oberoende vad man väljer för sort. Men kul att det finns ändå. Jag har aldrig sett det förr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag köpte en liknande men lagrad 6 månader på Cognacsfat istället. Inte någon alkohol heller. Tyckte den var god men speciell och inte riktigt "julmustig". Det var mer som en Captain Morgan Spiced Gold & Cola typ. Jag gillar dock den drinken så det gjorde inte så mycket.

Vad tyckte du om den där du provade?

Skickades från m.sweclockers.com

Julmust ska inte och har inte alkohol.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Det blev mer öl den 24:e:

Än idag:

Eftersom polackerna går lös på spriten desto mer den 25:e vilket gör det mer likt vår midsommar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeilon:

Julmust ska inte och har inte alkohol.

Nej jag är benägen att hålla med, men tycker ändå det är kul att prova must som varit lagrade på olika fat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Nej jag är benägen att hålla med, men tycker ändå det är kul att prova must som varit lagrade på olika fat.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det är det jag menar. Musten kommer inte innehålla alkohol bara för att den är fatlagrad. De fatlagrade är ofta goda. Det hade inte varit julmust om den innehållit alkohol.

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeilon:

Men det är det jag menar. Musten kommer inte innehålla alkohol bara för att den är fatlagrad. De fatlagrade är ofta goda. Det hade inte varit julmust om den innehållit alkohol.

Förstår vad du menar och vet detta. Jag har dock aldrig påstått att det ska finnas alkohol i det beroende på lagringsmetoden som använts.

Jag bekräftade dock vad föregående person skrev att det heller inte fanns någon alkohol i den som även jag provat, då denne skrev att det inte fanns alkohol i den. Men det tror jag beror på att personen skriver i en tråd där alkoholhaltig dryck diskuteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Förstår vad du menar och vet detta. Jag har dock aldrig påstått att det ska finnas alkohol i det beroende på lagringsmetoden som använts.

Jag bekräftade dock vad föregående person skrev att det heller inte fanns någon alkohol i den som även jag provat, då denne skrev att det inte fanns alkohol i den. Men det tror jag beror på att personen skriver i en tråd där alkoholhaltig dryck diskuteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Att musten hamnade här beror , tror jag , på att jag liksom andra köpt musten på systembolaget.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Förstår vad du menar och vet detta. Jag har dock aldrig påstått att det ska finnas alkohol i det beroende på lagringsmetoden som använts.

Jag bekräftade dock vad föregående person skrev att det heller inte fanns någon alkohol i den som även jag provat, då denne skrev att det inte fanns alkohol i den. Men det tror jag beror på att personen skriver i en tråd där alkoholhaltig dryck diskuteras.

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh självklart. Nu förstår jag varför det skrevs så. Tänkte inte på vilken tråd det var 😄

Visa signatur

"We're all prototypes for the future, products of today, manufactured by the past" - Zeilon, 2000

Permalänk
Medlem

Explorer Vodka 40% med sötningsmedel

Permalänk
Medlem

Hade egentligen tänkt dricka i morgon men för att lugna nerverna efter ett till synes negativt pensionsbeslut så dricker jag redan i kväll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Gott nytt år! Irish coffe

Permalänk
Medlem

Jag och sambon avnjuter ett sista glas champagne innan sängdags. Gott nytt år på er!

Nicolas Feuillatte Brut Réserve.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Årets första öl avnjutes i förra årets snyggaste glas 😏

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Till middagen Murganheira Super Reserva 2014 Bruto http://murganheira.com/classicos/ och sedan romtoddy på Rum Agricola da Madeira Tristão Vaz Teixeira

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

En klassiker jag dricker kring jul/nyår varje år sedan bra många år, makalöst god stout där alkoholhalten inte känns. Drack även deras Imperial IPA som också var mäktig!

Permalänk
Medlem

Drack ett par GT's igår. Hernö ekologisk gin med Ekobryggeriets granskott & original tonic. Blir kalas med en skiva lime i med ett par isbitar

Blir dock förbannad på det lokala bolaget. Dem vågar inte satsa på exklusiv gin eller dem svenska leverantörerna. Är bara Hernös gin och dem gamla fossilerna som man vågar vägra. (Beefeater, London dry gin, Gordons etc). Jag menar en batch Hendricks borde dem väl kunna skaka fram. Nog med bitterhet. Prost!

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Skrivet av Hultman:

Drack ett par GT's igår. Hernö ekologisk gin med Ekobryggeriets granskott & original tonic. Blir kalas med en skiva lime i med ett par isbitar

Blir dock förbannad på det lokala bolaget. Dem vågar inte satsa på exklusiv gin eller dem svenska leverantörerna. Är bara Hernös gin och dem gamla fossilerna som man vågar vägra. (Beefeater, London dry gin, Gordons etc). Jag menar en batch Hendricks borde dem väl kunna skaka fram. Nog med bitterhet. Prost!

Liknande problem här med, men tur att man kan beställa från bolagets hemsida och hämta i lokala butiken, även om det tar lite väl lång tid ibland.

Så man behöver ha lite framförhållning 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av danolundgren:

Liknande problem här med, men tur att man kan beställa från bolagets hemsida och hämta i lokala butiken, även om det tar lite väl lång tid ibland.

Så man behöver ha lite framförhållning 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det funkar ju. Dock kommer jag oftast på vad jag är sugen på när jag stämplar ut på fredag eftermiddagen. Det är lite romansen i det hela tycker jag

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Ja det funkar ju. Dock kommer jag oftast på vad jag är sugen på när jag stämplar ut på fredag eftermiddagen. Det är lite romansen i det hela tycker jag

Angående gin må jag ju säga att Explorer Gin gör sitt jobb. Var ruskigt skeptisk, men fasen, den är riktigt trevlig. Funkar utmärkt med såväl en lime klyfta som en citron även om jag nog tycker den klickar snäppet vassare med citronen. Bra skit för en billig peng!

(Inne på tredje flaskan, inte ikväll då. Stod o var tänkt o slå på en Tanqueray men tänkte att varför gå ifrån det som funkar gott för en 100 lapp mindre). Kan lägga den på nåt annat som kräver en hundralapp extra istället.

Update: Tar en hederlig Mariestads o pillrar igång System of a Down, aah!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Funkar bra! Bara några 3.5% får räcka bra.

Permalänk
Medlem

15 årig bow more!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2