Phanteks aprilskämt Evolv Sound Mini lanseras på CES 2020

Permalänk
Melding Plague

Phanteks aprilskämt Evolv Sound Mini lanseras på CES 2020

Resultatet av ett aprilskämt är numera en seriös satsning från Phanteks, som lanserar chassi-stöpta högtalare och arbetar på en soundbar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man blir ju nostalgisk... gamla fula pc-högtalare i samma gråbruna färg som gamla tangentbord, lät som skit men det var det som erbjöds.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kommer garanterat låta skit men bra som dekoration.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Grannar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Wut?

Permalänk

Vad blir nästa grej, Headset med samma design på lurarna

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Obekvämt? köp ett skönt då

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Så gulliga

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Snygga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DasIch:

Eller familj... I vissa avseenden längtar man ändå tillbaks till ungkarlslivet där man pumpade musik i stereon dygnets alla timmar utan att tänka på att man stör, eller att någon annan stör

Ja, sen på Discord osv så underlättar det ju med lurar på, för att polarna hör sig själva med viss fördröjning är sällan superpoppis

On Topic så var de här ju nästan snygga för att vara datorhögtalare. Men just att de är datorhögtalare gör mig skeptisk till om ljudet är något att ha egentligen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Grannar? Vad är Grannar för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Rejäla högtalare prioriteras vid datorn.
Mina grannars favoritspel är just nu Battlefield 1, vare sig de vill det eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt coola och söta.
Inget jag skulle kunna ha då ljudet är alldeles för kasst rätt säkert.

Men damn så söta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Grannar? Vad är Grannar för något?

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DasIch:

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

Sålänge Subwoofern inte står på högsta mer än kl. 7-22 så är det väl lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Sålänge Subwoofern inte står på högsta mer än kl. 7-22 så är det väl lugnt.

Nej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet.

Permalänk
Medlem

Saknar högtalare, men ända sedan man böra snacka live med ppl funkar ju inte det...
Vad mer kan de designa i deras drag, kylskåp, alla möjliga skåp å lådor igenrligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

Skrivet av r3mpuh:

Sålänge Subwoofern inte står på högsta mer än kl. 7-22 så är det väl lugnt.

Skrivet av DasIch:

Nej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet.

Jag vet inte vad du har för grannar, men tiden 7-22 är rätt normalt. Sen att det finns folk som stör sig på allt är sorgligt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag vet inte vad du har för grannar, men tiden 7-22 är rätt normalt. Sen att det finns folk som stör sig på allt är sorgligt.

Mina grannar har aldrig klagat trots att jag råkat spela hög musik på fyllan några gånger. Nu vill jag dock ha en god relation till mina grannar, så jag försöker undvika onödiga störningar. Skulle det klagas är dock inte tiden 7-22 speciell på något vis. Man får inte störa sina grannar, helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Använder headset till 95% men ibland vill jag bara skippa dom och använda högtalarna jag har kopplat in till sånna tillfällen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inga höga ljudkrav, så de är säkert minst lika bra som mina 14 år gamla datorhögtalare från Creative. Jag har varit på jakt efter nya med längre kabel mellan, men det verkar inte finnas (alla verkar vara anpassade till en skärm i bredd, men jag har två på 32 tum). Just dessa från Phanteks verkar vara lösningen på det problemet om de nu kopplas samman med en löstagbar USB-kabel. Om den är för kort kan jag enkelt byta mot en längre!

Snygga också! Blir troligtvis ett köp!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dunde:

Rejäla högtalare prioriteras vid datorn.
Mina grannars favoritspel är just nu Battlefield 1, vare sig de vill det eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja högtalare bör man ha och ju bättre desto bättre.

Skrivet av r3mpuh:

Sålänge Subwoofern inte står på högsta mer än kl. 7-22 så är det väl lugnt.

Jag använde tidigare basmoduler till hörlurarna när jag finlyssnade på musik för lurar kan inte ge den fysiska känslan i annat än huvudet men lurar med att par bra basmoduler kan låta helt fantastiskt bra och likt verkligheten 'ven i den fysiska känslan aav kroppsvibrationerna.

Skrivet av DasIch:

Nej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet.

Jaså, man får se till att vara väldigt långt bort men spela väldigt starkt och inte ha några grannar att störa så blir det bra.

Det var små söta högtalare men jag är skeptisk til latt de låter bra för de var ju både för små och för billiga för att kunna vara ljudmässigt bra men söta var de.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Designen på sound mini är ju klockren
De skulle bara skala upp dem till minst dubbla storleken så skulle de börja bli intressanta på riktigt!
Vore de dessutom byggda i tjock aluminium skulle de bli riktigt sexiga

Evolv Sound Bar lockade inte alls lika mycket designmässigt för mig iallafall, även om formatet kanske var vettigt i teorin.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett mATX evolv nu och tänkte göra om den till en media burk sen så hade varit perfekt att ha i vardags rummet

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jaså, man får se till att vara väldigt långt bort men spela väldigt starkt och inte ha några grannar att störa så blir det bra.

Nu började förvisso diskussionen med frågan varför man skulle vilja ha hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Obekvämt? köp ett skönt då

Sådant finns inte
Seriöst, oavsett om det gäller hörlurar eller mössor eller vad som helst, jag kan inte ha något alls som trycker ens lite mot/runt öronen. Får huvudvärk inom en timme.

Skrivet av L.T.G:

Saknar högtalare, men ända sedan man böra snacka live med ppl funkar ju inte det...

Funkar hur bra som helst om man bor ensam

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Jag har inga höga ljudkrav, så de är säkert minst lika bra som mina 14 år gamla datorhögtalare från Creative. Jag har varit på jakt efter nya med längre kabel mellan, men det verkar inte finnas (alla verkar vara anpassade till en skärm i bredd, men jag har två på 32 tum). Just dessa från Phanteks verkar vara lösningen på det problemet om de nu kopplas samman med en löstagbar USB-kabel. Om den är för kort kan jag enkelt byta mot en längre!

Snygga också! Blir troligtvis ett köp!

Du kan ju annars bara skarva och förlänga kabeln på de högtalare du redan har annars.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser rätt bra ut, men kanske lite nishat beroende på hur resten av rummet eller chassits närhet ser ut. Undrar dock lite hur mycket damm som framsidan fångar, så det inte ser ut som en massa sockervadd.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Lego Master

Logitech Z-5500. Nuff said.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield