Phanteks aprilskämt Evolv Sound Mini lanseras på CES 2020

Phanteks aprilskämt Evolv Sound Mini lanseras på CES 2020

Resultatet av ett aprilskämt är numera en seriös satsning från Phanteks, som lanserar chassi-stöpta högtalare och arbetar på en soundbar.

Läs hela artikeln här

Man blir ju nostalgisk... gamla fula pc-högtalare i samma gråbruna färg som gamla tangentbord, lät som skit men det var det som erbjöds.

Kommer garanterat låta skit men bra som dekoration.

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av baselica:

Varför skulle någon vilja sitta med obekvämt headset när det finns högtalare!?!?

Grannar.

Skrivet av baselica:

Wut?

Vad blir nästa grej, Headset med samma design på lurarna

Skrivet av baselica:

Obekvämt? köp ett skönt då

Så gulliga

Snygga!

Skrivet av baselica:

Skrivet av DasIch:

Eller familj... I vissa avseenden längtar man ändå tillbaks till ungkarlslivet där man pumpade musik i stereon dygnets alla timmar utan att tänka på att man stör, eller att någon annan stör

Ja, sen på Discord osv så underlättar det ju med lurar på, för att polarna hör sig själva med viss fördröjning är sällan superpoppis

On Topic så var de här ju nästan snygga för att vara datorhögtalare. Men just att de är datorhögtalare gör mig skeptisk till om ljudet är något att ha egentligen

Skrivet av DasIch:

Grannar? Vad är Grannar för något?

Skrivet av DasIch:

Rejäla högtalare prioriteras vid datorn.
Mina grannars favoritspel är just nu Battlefield 1, vare sig de vill det eller inte.

Sjukt coola och söta.
Inget jag skulle kunna ha då ljudet är alldeles för kasst rätt säkert.

Men damn så söta

Skrivet av ExcZist:

Grannar? Vad är Grannar för något?

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

Skrivet av DasIch:

Det är något man har om man bor i Stockholms län och inte har 5 miljoner till ett hus.

Sålänge Subwoofern inte står på högsta mer än kl. 7-22 så är det väl lugnt.

Skrivet av r3mpuh:

Nej, man får inte störa sina grannar oavsett tid på dygnet.

Saknar högtalare, men ända sedan man böra snacka live med ppl funkar ju inte det...
Vad mer kan de designa i deras drag, kylskåp, alla möjliga skåp å lådor igenrligen

Skrivet av DasIch:

Skrivet av r3mpuh:

Skrivet av DasIch:

Jag vet inte vad du har för grannar, men tiden 7-22 är rätt normalt. Sen att det finns folk som stör sig på allt är sorgligt.

Skrivet av skog1s:

Jag vet inte vad du har för grannar, men tiden 7-22 är rätt normalt. Sen att det finns folk som stör sig på allt är sorgligt.

Mina grannar har aldrig klagat trots att jag råkat spela hög musik på fyllan några gånger. Nu vill jag dock ha en god relation till mina grannar, så jag försöker undvika onödiga störningar. Skulle det klagas är dock inte tiden 7-22 speciell på något vis. Man får inte störa sina grannar, helt enkelt.

Använder headset till 95% men ibland vill jag bara skippa dom och använda högtalarna jag har kopplat in till sånna tillfällen.

Jag har inga höga ljudkrav, så de är säkert minst lika bra som mina 14 år gamla datorhögtalare från Creative. Jag har varit på jakt efter nya med längre kabel mellan, men det verkar inte finnas (alla verkar vara anpassade till en skärm i bredd, men jag har två på 32 tum). Just dessa från Phanteks verkar vara lösningen på det problemet om de nu kopplas samman med en löstagbar USB-kabel. Om den är för kort kan jag enkelt byta mot en längre!

Snygga också! Blir troligtvis ett köp!

Skrivet av Dunde:

Rejäla högtalare prioriteras vid datorn.
Mina grannars favoritspel är just nu Battlefield 1, vare sig de vill det eller inte.

Ja högtalare bör man ha och ju bättre desto bättre.

Skrivet av r3mpuh:

Jag använde tidigare basmoduler till hörlurarna när jag finlyssnade på musik för lurar kan inte ge den fysiska känslan i annat än huvudet men lurar med att par bra basmoduler kan låta helt fantastiskt bra och likt verkligheten 'ven i den fysiska känslan aav kroppsvibrationerna.

Skrivet av DasIch:

Jaså, man får se till att vara väldigt långt bort men spela väldigt starkt och inte ha några grannar att störa så blir det bra.

Det var små söta högtalare men jag är skeptisk til latt de låter bra för de var ju både för små och för billiga för att kunna vara ljudmässigt bra men söta var de.

Designen på sound mini är ju klockren
De skulle bara skala upp dem till minst dubbla storleken så skulle de börja bli intressanta på riktigt!
Vore de dessutom byggda i tjock aluminium skulle de bli riktigt sexiga

Evolv Sound Bar lockade inte alls lika mycket designmässigt för mig iallafall, även om formatet kanske var vettigt i teorin.

Sitter med ett mATX evolv nu och tänkte göra om den till en media burk sen så hade varit perfekt att ha i vardags rummet

Skrivet av mrqaffe:

Jaså, man får se till att vara väldigt långt bort men spela väldigt starkt och inte ha några grannar att störa så blir det bra.

Nu började förvisso diskussionen med frågan varför man skulle vilja ha hörlurar.

Skrivet av tvelander:

Obekvämt? köp ett skönt då

Sådant finns inte
Seriöst, oavsett om det gäller hörlurar eller mössor eller vad som helst, jag kan inte ha något alls som trycker ens lite mot/runt öronen. Får huvudvärk inom en timme.

Skrivet av L.T.G:

Saknar högtalare, men ända sedan man böra snacka live med ppl funkar ju inte det...

Funkar hur bra som helst om man bor ensam

Skrivet av cyklonen:

Jag har inga höga ljudkrav, så de är säkert minst lika bra som mina 14 år gamla datorhögtalare från Creative. Jag har varit på jakt efter nya med längre kabel mellan, men det verkar inte finnas (alla verkar vara anpassade till en skärm i bredd, men jag har två på 32 tum). Just dessa från Phanteks verkar vara lösningen på det problemet om de nu kopplas samman med en löstagbar USB-kabel. Om den är för kort kan jag enkelt byta mot en längre!

Snygga också! Blir troligtvis ett köp!

Du kan ju annars bara skarva och förlänga kabeln på de högtalare du redan har annars.

Jag tycker det ser rätt bra ut, men kanske lite nishat beroende på hur resten av rummet eller chassits närhet ser ut. Undrar dock lite hur mycket damm som framsidan fångar, så det inte ser ut som en massa sockervadd.

Logitech Z-5500. Nuff said.