Be Quiet släpper Pure Rock 2 – uppföljare till populär instegskylare

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet släpper Pure Rock 2 – uppföljare till populär instegskylare

En uppdaterad modell av Be Quiet Pure Rock visas upp på CES 2020, som bland annat bjuder på asymmetrisk form för bättre kompatibilitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker snarare dem borde fokusera lite mer på premium-segmentet där det har stagnerat ordentligt och inte hänt någoting på 10 år i princip :(. D14 -->D15 var mycket marginell förbättring och inget slår D15.

Ge oss Noctua D16 eller Dark Rock Pro 5.

Permalänk
Medlem

Är det samma 150w TDP? Eller har den blivit kraftigare?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Pure Rock enbart gick att montera vertikalt på AM4. Är detta något man har ändrat?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har för mig att Pure Rock enbart gick att montera vertikalt på AM4. Är detta något man har ändrat?

Skulle tro att samma problem återstår, ser ut att vara samma montering.

Gillar Bequiets kylare men det är inget kul att installera med de där fästena till fläktarna, störande att det måste av ifall man ska plocka ut den också.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har för mig att Pure Rock enbart gick att montera vertikalt på AM4. Är detta något man har ändrat?

Misstänker dom ändrat detta. Dark Rock 3 hade samma "problem" men dom ändrade det till 4an

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem

Använder första pure rock och är riktigt nöjd med den förutom att orienteringen blir helt off på mitt moderkort, men ska gå att ordna med ett AM4-kit.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Cenorida:

Har för mig att Pure Rock enbart gick att montera vertikalt på AM4. Är detta något man har ändrat?

Skrivet av firstofmay:

Skulle tro att samma problem återstår, ser ut att vara samma montering.

Gillar Bequiets kylare men det är inget kul att installera med de där fästena till fläktarna, störande att det måste av ifall man ska plocka ut den också.

Det korrigerades med en ny revision av monteringsanordningen till ursprungliga Pure Rock och tvåan använder den nya anordningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det korrigerades med en ny revision av monteringsanordningen till ursprungliga Pure Rock och tvåan använder den nya anordningen.

Det går att kontakta de och få hem nya anordningen för 9.5€ om man sitter på en gammal modell utan nya fästen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Be Quiet Pure Rock i snart 4 år. Betala då 350:-
Väldigt nöjd med denna kylare så att det kommer en uppföljare är bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag är så jävla förbannat trött på den där typen av fäste av fläkten. Det är fan djävulens påfund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag är så jävla förbannat trött på den där typen av fäste av fläkten. Det är fan djävulens påfund.

Tycker inte den är värst svår att montera? Fast fractal designs vattenkylning är helt klar smidigast. 4 distanser skruvas på moderkortet, på med själva kyl/pumpenheten och skruva fast med 4 tjocka skruvar, klart!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.