Permalänk
Medlem

Phanteks P600s Watercooled

Var betydligt lättare att bygga utan alla rgb kablar till alla fläktar och allt en ledstrip i chassit och sedan bara led i blocken med rgb men dom går på MB ink direkt utan en massa sladdar och bök tog ca 4t amm slänga ihop den här och får hänga med ett tag nu tills något roligt dyker upp under året

Chassi: Phanteks P600s
Moderkort: MSI TRX40 CREATOR
CPU: Amd Threadripper 3960X
GPU: Gigabyte RTX 2080 + Vertical
RAM: HyperX Fury 32GB DDR4 3200Mhz
SSD: Samsung SSD 970 EVO Plus 500 GB NVMe M.2 x3
HDD: 2X Ironwolf 4TB, 8TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3 + CableMod kablar
KYLNING: Ekwb block, ekwb Pe 360 rad x2, , ekwb revo d5, ekwb 16mm PEGT , Ekwb 2080 FE waterblock, Corsair 120 x 6

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Inte mycket att klaga på här du! Bra layout, snyggt dragna rör, heta specs. 5/5

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent. Sparar jag ifall jag själv skall pröva på vattenkylning någon gång.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tackar det värmer

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Riktigt Läckert!
Hade gärna byggt något liknande men plånboken tillåter tyvärr inte de 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur i hela fridens namn fyllde du din res?
Snyggt och cleant, bra jobbat!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Hur i hela fridens namn fyllde du din res?
Snyggt och cleant, bra jobbat!

Bara skruva av locket är precis så det funkar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Bara skruva av locket är precis så det funkar

Hahaha, jag är väl medveten om det Jag kanske skulle varit tydligare i min fråga;
Hur i hela fridens namn fyllde du på din res när toppen av den är så väldigt nära fläktarna i toppen?

På bilderna så, tycker iaf jag, ser det ut som att den nästan sitter dikt an dom
Jag kan iofs se fel...

Tack!

//Tobbe

Stavfel
Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Hahaha, jag är väl medveten om det Jag kanske skulle varit tydligare i min fråga;
Hur i hela fridens namn fyllde du på din res när toppen av den är så väldigt nära fläktarna i toppen?

På bilderna så, tycker iaf jag, ser det ut som att den nästan sitter dikt an dom
Jag kan iofs se fel...

Tack!

//Tobbe

Ser ut som massa plats, själv kör jag bara res när jag luftar av mitt mitx system med quick disconnects

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Koomer nog demontera denna nu står idag precis som den gör i galleriet inte ändrat något alls har funkat bra , men sugen på något nytt chassi nu , några förslag

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0