Silverstone färdigställer kompakta chassit Sugo SG14

Permalänk
Melding Plague

Silverstone färdigställer kompakta chassit Sugo SG14

Efter otaliga prototyper och revisioner är Silverstones kompakta chassi Sugo SG14 redo, med ovanligt rejäl expansionsmöjlighet för storleken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Jättekul med såna här chassin, tycker även att en 5,25" kan vara användbar för bluray eller om man har roliga tillbehör, typ hot swap 3,5", fläktkontroller och dylikt. Synd på den plastiga looken bara.

Bitfenix Phenom mini är mitt tycke betydligt snyggare, men utan (åtkomlig) 5,25" plats.

Permalänk
Medlem

Sen har vi chassit Sugo. Kanonnamn i Svedala

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

5 år gammal design är inte så attraktivt + större storleken. oh well

Permalänk
Medlem

Ja det där var ju riktigt tråkigt.

Permalänk
Medlem

Litet chassi med plats för stort grafikkort är alltid trevligt. Hoppas på en review när det (förhoppningsvis) tar sig till våra breddgrader senare i år!

Permalänk
Moderator
Moderator

Den här flög jag på riktigt fort när jag såg thumbnailen, tyvärr var det inte riktigt vad jag hoppades på även om det är fint med just stödet för lite tjockare kort.

I grund och botten är det jag vill ha nog helt enkelt mer eller mindre en ny variant av Fractal Design Core 500 (vilket jag har två av) fast utan 5.25"-plats och istället fläktplats i fronten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Stiligt, potentiell kandidat när det väl landar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sjukt att ett sådant ens är populärt idag.
Hade sådan dator för typ 10+ år sedan känns det som då dessa var populära.

Permalänk
Medlem

Exakt sådana här chassin jag gillar för att smälla ihop en liten server som kan stå ovanpå en garderob eller liknande. Och man får nog ställa den på ett sådant undangömt ställe, för fronten är så fruktansvärt ful alltså. Whyyyyy???

Visa signatur

Hur många datorer är för många?