Permalänk
Medlem

Bumpar denna. Är ute efter en box för att köra iptv. Budget: 600:- är det mi box jag ska köra på då?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bumpar, vilken box är det som gäller idag ifall man ska köra iptv, budget ca 600 kr? Får gärna finnas och köpa i Sverige för någon hundring mer än Kina.

Permalänk
Medlem

Hallå alla, jag bumpar här igen hehe.

Jag har valt att skaffa IPTV och undrar helt enkelt vilken box man ska skaffa. Den ska vara så billig som möjligt, men samtidigt vara stabil och vara smooth. Min bror har en Xiaomi Mi Box 3(?) och den är verkligen inte bra.

De jag har kikat på är Mini M8S II, i98 PRO och det lite dyrare alternativet X92. Troligtvis blir det något av de billigare alternativen. Skulle vilja ha med Ethernet uttag också, då jag inte har lust att spendera speciellt mycket på en router eftersom jag bor i lägenhet.

Vilken box är BÄST när det kommer till IPTV? Jag har väl tänkt att köra Kodi, men jag är novis så det kanske finns bättre alternativ?

Det jag är ute efter är självklart en krångelfri Android box som klarar av att sända HD-kanaler, tex Premier League matcher och alla andra kanaler iofs.

Vad har ni för förslag? Jag har en Sony KDL-48W605B och den har inte det vanliga "Smart-TV", utan någon slags egen version av Sony/Opera.

Vart ifrån jag beställer spelar inte så stor roll. Tips på vilken IPTV-app som är bäst och smidigast skulle också vara bra att veta. Bara jag kan titta på TV i HD utan en massa krångel så är jag nöjd.

Tack på förhand, geeks!

Permalänk

@nkewk

https://m.gearbest.com/s905x2-tv-box-_gear/

fungerar utan problem, jag rekommenderar appen IPTV Extreme Pro.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Fixar Nvidia Sheild att hosta ur sig 4k HDR med TrueHD? Kännde mig dum när jag insåg att en inte kan skicka TrueHD ljud vida toslink pga av bandbreddsbegränsningar.

Vad har ni för lösningar när det gällare att stream HDR med TrueHD?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

@nkewk

https://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_487809.html?wid=1433...

denna eller liknade, fungerar utan problem, jag rekommenderar appen IPTV Extreme Pro.

Tack för tipset! Blir nog en sådan då, med tanke på det nedsatta priset.
Kolla gärna PM också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste bara kolla men som jag förstår det så är det ju samma hårdvara i mi box 3 som i Beelink MINI MXIII II TV Box så varför skulle den ena vara bättre än den andra?
Ska man ha bättre prestanda så ska man ju leta efter S905X2 om jag förstår det rätt.
Letar efter en billigare box till mitt sovrum då jag kör en shield i vardagsrummet.

Visa signatur

Blank

Permalänk

för enbart IPTV räcker S905X gott och blir över, dock kör jag personligen just nu genom TV appen SS IPTV, slipper extra box och fjärr.

annars kan någon av dessa fungera om man vill ha S905X2, kan vara värt kolla en box som finns i EU lager.

https://m.gearbest.com/s905x2-tv-box-_gear/

https://m.geekbuying.com/Search?keyword=s905x2

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

för enbart IPTV räcker S905X gott och blir över, dock kör jag personligen just nu genom TV appen SS IPTV, slipper extra box och fjärr.

annars kan någon av dessa fungera om man vill ha S905X2, kan vara värt kolla en box som finns i EU lager.

https://m.gearbest.com/s905x2-tv-box-_gear/

https://m.geekbuying.com/Search?keyword=s905x2

Blev en Tanix TX5 Max med 4GB RAM och 32GB ROM. Ser fram emot att testa den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar netflix med full upplösning på dessa boxar eller är det bara Nvidia & Xiaomi som erbjuder det?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Alltså jag måste slå ett slag på Mibox, har även inbyggd chromecast.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4640121

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Funkar netflix med full upplösning på dessa boxar eller är det bara Nvidia & Xiaomi som erbjuder det?

Det ska fungera. Man kan möjligtvis behöva ladda ner APKn till ett usb minne lch ubstslmera det de ge

Sedat ogillar jag verkligen MiBox3. Denn är riktigt slö

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Hej undrar ifall den här kommer att duga till IPTV. Köpte den fast har inte använt den ännu. Vill veta ifall den kommer att klara av IPTV utan lag osv.

Länk: https://cdon.se/hushallsapparater/4k-full-hd-mediaspelare-rk3...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Kosarr
Omdömena på CDON säger det mesta...

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

@Kosarr: Se min post från 22/2..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av archie:

@Kosarr: Se min post från 22/2..

Jag lämnade tillbaka den förra android TV boxen och beställde en TVIP 605 Istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kosarr:

Jag lämnade tillbaka den förra android TV boxen och beställde en TVIP 605 Istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur fungerar den tycker du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Hur fungerar den tycker du?

Inte fått hem den än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar Nvidia Shield för IP tv via stadsnät? Mina föräldrar har haft otaliga boxar som varit riktigt dåliga. Kan man se på tv, se tablån osv med en Shield? Finns det några speciella krav på tjänsten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Alltså jag måste slå ett slag på Mibox, har även inbyggd chromecast.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4640121

Nöjd med den alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz: Mycket!

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Kliver in i tråden!
Grannen sitter på en äldre Samsung smart tv som jag ej hittar nå bra app för. Så tänkte rekommendera en box för IPTV samt titta på Plex.

Kikar på alternativ från GeekBuying's DE stock.
Nåson X96-box eller Tanix..?
x96 Air s905x3 4GB/32GB Android 9.0
Tanix TX3 s905x3 4GB/32GB Android 9.0
x96 Max Plus s905x3 4GB/32GB Android 9.0

eller

Tanix TX3 Mini s905w 2GB/16GB Android 7.1.2
X96 Mini s905w 2GB/16GB Android 7.1.2

Fanns inte nå boxar med s905x2 i DE stock så de är alternativen jag kollar på.

Visa signatur

Gaming/Streaming
Crosshair VI Hero | Ryzen 7 1700 @ 3.9GHz /w EK M6H Monoblock | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 8GB /w Bitspower Water Block | G.Skill Trident Z RGB 16GB @ 3000MHz | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x | EK-XTOP Revo D5 pump, EK Reservoar, EK PE360/SE360 and 6x ML120 Fans |

Permalänk
Medlem

Kikar lite på box och vad gäller 2023?
Vet att formuler z11 är grym men måste finns vettiga l mellansegmentet med?

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Xiaomi TV Box S 2nd Gen

Better that that:

Nokia 8010 or Homatics Box R 4K Plus or any other variant of same box:

Citat:

Differences between the versions:
All four boxes seem to be exactly same hardware with the following feature differences from the Homatics Box R 4k Plus:

Nokia 8010 is black in a different case, has larger backlit remote with number pad, dedicated play/pause, FF, RE buttons.

The Dune HD Homatics Box R 4k Plus is black, and is similar to the Homatics box but does NOT have the AV connector. Dune does offer a special "Dune HD" app that is unlikely to run on the other versions. Comes with a larger remote with number pad (NO backlit and NO dedicated play/pause, FF, RE buttons).

Rocktek G2 is black in a different case, has SD card slot and has larger remote with number pad (NO backlit and NO dedicated play/pause, FF, RE buttons).
note: Homatics does offer a premium remote similar to the one that comes with the Rocktek : Premium Remote

Amazon Fire TV Cube (3rd generation)
Nvidia SHIELD TV Pro still good but old, everyone waiting for new release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forestlander:

Xiaomi TV Box S 2nd Gen

Better that that:

Nokia 8010 or Homatics Box R 4K Plus or any other variant of same box:

https://i.ibb.co/3cy6ssG/download.png

Amazon Fire TV Cube (3rd generation)
Nvidia SHIELD TV Pro still good but old, everyone waiting for new release

Thanks for answers.
The Xiaomi TV Box S 2nd Gen looked pretty interesting. I will check this one out.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Uppdatering
Köpte chromecast 4e gen och installerade tivimate.
Funkade galant och flöt som smör.

Grym prestanda för 499kr.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Uppdatering
Köpte chromecast 4e gen och installerade tivimate.
Funkade galant och flöt som smör.

Grym prestanda för 499kr.

Man bör dock ta med i beräkningarna att lifetime prenumeration av Tivimate går loss på 395:- så du är nästan uppe i vad en dedikerad box kostar.

Just sayin'...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Man bör dock ta med i beräkningarna att lifetime prenumeration av Tivimate går loss på 395:- så du är nästan uppe i vad en dedikerad box kostar.

Just sayin'...

Funkar att köra gratis tivimate med.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

Kör med en Formuler Z8, har fungerat galant men den börjar visa åldern, tyvärr. Har en Mi Box S liggandes, ska köra igång den och se hur mycket bloatware det har kommit sen jag sist startade den

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15