Permalänk
Avstängd

"Hacking utbildning!" Udemy

Någon som testat på denna och kan dela erfarenhet om det är en bra liten utbildning att gå?

https://www.udemy.com/course/learn-ethical-hacking-from-scrat...

Verkar vara prisvärt med kampanjpriset men vill ändå inte slänga pengarna i sjön

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia:
Ett "hacking"-tips är att skapa ett burnerkonto för Udemy och dessutom ansluta via en VPN när du köper kursen. Då kan du få kampanjpriset för nästa kurs också.

(har inte gått kursen du nämnde, men jag gissar att det hacket inte är något du får lära dig där )

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

Undrar vad riktiga hackers tycker om folk som gått en kurs för att få kalla sig hacker

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Udemy har typ alltid kampanj på allt. Så gå inte efter hur mycket "rabatt" det är, kolla om innehållet ser intressant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Undrar vad riktiga hackers tycker om folk som gått en kurs för att få kalla sig hacker

Troligen blir du väl kallad för script kiddie tills du bevisat dig själv.

Edit: Jag skulle själv börja med att testa på detta via Tutorials för att se om du gillar ämnet överhuvudtaget, om du nu inte sysslat med det innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Någon som testat på denna och kan dela erfarenhet om det är en bra liten utbildning att gå?

https://www.udemy.com/course/learn-ethical-hacking-from-scrat...

Verkar vara prisvärt med kampanjpriset men vill ändå inte slänga pengarna i sjön

bekanta som köpt kurser via olika hemsidor - om det inte är en utgivare utan bara en sida som "samlar kurser" så har det blivit populärt med indier som sitter och pratar i timmar där du får ständigt gå fram och tillbaka för man kanske hörde vad denne sa. Dvs likgiltiga med dagens youtube tutorial videos.
Kolla innehåll och vem som håller kursen om denne är känd inom ämnet, kan ju va en Matematik Fysiker som följer manus om att lära ut hacking - who knows.
Får du själv va med på lektionen eller får du bara 9 videos där du klickar dig förbi osv osv.
Jag har köpt någon hackingkurs via någon hemsida för liknande pris - minns ej vilken och den kom aldrig till bruk pga indiska video-innehållet och halvdana pdf'er som inte skapade ett intresse.
Nog lär du dig något för 10€ men det beror på hur mycket du själv är intresserad, kanske ger dig en grund eller vidareutveckling för hitta "rätt".

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Finns en del ethnical hacker videos på YouTube, edureka, freeCodeCamp osv om man vill doppa fötterna innan man betalar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Avstängd

Tack för input, jag börjar med lite med Youtube, är själv ganska avancerad IT människa men har aldrig varit speciellt intresserad av Hacking, Cracking etc. Tänkte att det kunde vara en intressant grej att kolla igenom. Något jag hatar är Engelsktalande Indier som bryter på Grötiska.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

Någon som testat på denna och kan dela erfarenhet om det är en bra liten utbildning att gå?

https://www.udemy.com/course/learn-ethical-hacking-from-scrat...

Verkar vara prisvärt med kampanjpriset men vill ändå inte slänga pengarna i sjön

Har inte provat den men den verkar helt klart intressant! Kanske blir nått att följa upp med efter denna.
Vill egentligen inte betala för udemy kurser men jag följer TheCyberMentor på YT som har riktigt bra material och uppdaterar sin sida frekvent.

Hur som helst så har han satt ihop en egen kurs likt den ovan, kan länka info om den här. Har hoppat lite i kursen då jag redan har en del bakgrunder, men gjort halva hittills och är riktigt nöjd! Kul med att han har med lite tutorials på hur man tar sig an boxar från HackTheBox med. Så kan du försöka hacka dem först eller följa med så som han gör det.
Han har en bra röst för det han gör och i kursen är han väldigt rak på sak och fokuserad, inget flamsande.

Rekommenderas starkt från nån som som sagt inte heller vill kasta pengar i sjön. För tillfället högst rankad på Udemy!
Kom även på att han har en discount code på 90%, tror den är giltig fortfarande.
Discount Code: THECYBERMENTOR
Och nej jag får inget för rekommendation

Iaf här är hela kursen: https://www.udemy.com/course/practical-ethical-hacking/

Oavsett val vore det kul att veta vad du väljer och vad du tycker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommybellan:

Finns en del ethnical hacker videos på YouTube, edureka, freeCodeCamp osv om man vill doppa fötterna innan man betalar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Neonodia:

Tack för input, jag börjar med lite med Youtube, är själv ganska avancerad IT människa men har aldrig varit speciellt intresserad av Hacking, Cracking etc. Tänkte att det kunde vara en intressant grej att kolla igenom. Något jag hatar är Engelsktalande Indier som bryter på Grötiska.

En så kallad ethnical hacker.

Permalänk

En uppdaterng från TS hade varit intressant. Hur blev det? Hoppa du på nån av kurserna? Nöjd?