LG OLED B9 - Google home

LG OLED B9 - Google home

Någon som lyckas koppla samman LG B9 med Google home, hur?

Du måste välja England som region för att det ska fungera.

På både tv och Google? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Var i google ändrar man?

@Kimmarsson @nicnic999 Framförallt på TV:n, dock är mitt googlekonto amerikanskt redan från första början så ingen aning om den delen!

också intresserad av detta!

Pratade med LG support och Google home kopplingen ska rullas ut i norden inom kort. Såklart rekommenderas inte att ändra landsinställningar då annat kan gå snett.

Skrivet av nicnic999:

Pratade med LG support och Google home kopplingen ska rullas ut i norden inom kort. Såklart rekommenderas inte att ändra landsinställningar då annat kan gå snett.

Intressant.
En fråga bara - Vad kommer man kunna göra med Google Home/assistant?

Kommer sökningar fungera bättre?
Använde Magic Remote och försökte starta HBO-appen igår. Det var totalt hopplöst.
Även engelska sökningar går åt helvete för mig, tror Magic Remote försöker försvenska orden?

Skrivet av MrMult:

Intressant.

Använde Magic Remote och försökte starta HBO-appen igår. Det var totalt hopplöst.
Även engelska sökningar går åt helvete för mig, tror Magic Remote försöker försvenska orden?

Misstänker att du kommer kunna styra tv:n med rösten, byta ingång, höja o sänka ljudet samt sätta på och stänga av?

Jag har en Nvidia Shield box inkopplad i Tv:n som jag styr med home. Och såklart har jag kopplat samman så tv sätts på/stängs av samtidigt som boxen. Det funkar kanonbra.
Den klarar ganska långa kommandon, tex "Sätt igång avsnitt X av program X på Svt play på Shield " Så sätts tvn igång på rätt program och avsnitt .

Fick en uppdatering till tv'n idag. Ska bli intressant att se om Google-kopplingen finns med i denna. Nån som vet var man kan hitta release notes (vilka nya funktioner som kommer i releasen)

@nicnic999:

Finns på LGs hemsida:

https://www.lg.com/se/support/software-firmware?keyword=&supe...

1. Improvement
1) Featuring NVIDIA G-Sync Compatible.

Skrivet av MrMult:

Intressant.

På vilket sätt var det svårt att starta appen?

Skrivet av HenrikM:

På vilket sätt var det svårt att starta appen?

Röststyrningen i magic remote verkar ha riktigt dålig förståelse för engelska titlar.
Försökte starta senaste handmaids tale via HBO, testade att säga HBO både på engelska och svenska.

Istället blev det sökningar på aids och händer (HBO -> Aids Be O) (Handmaids tale -> Handgemäng tälj). Något däråt.

Även enklare sökningar verkar Magic Remote vilja "försvenska"? Tänkte först att jag kanske bara hade uruselt uttal, men flickvännen är duktigare på engelska och lyckades inte heller starta och söka smidigt

Skrivet av MrMult:

Röststyrningen i magic remote verkar ha riktigt dålig förståelse för engelska titlar.
Försökte starta senaste handmaids tale via HBO, testade att säga HBO både på engelska och svenska.

Istället blev det sökningar på aids och händer (HBO -> Aids Be O) (Handmaids tale -> Handgemäng tälj). Något däråt.

Även enklare sökningar verkar Magic Remote vilja "försvenska"? Tänkte först att jag kanske bara hade uruselt uttal, men flickvännen är duktigare på engelska och lyckades inte heller starta och söka smidigt

Ah, var omedveten att de lagt till röststyrning i magic remote
Edit: Eller jag var omedveten om att det fanns en appfjärrkontroll. Får prova på min B6a senare i kväll

Verkar fortfarande inte som detta kommit ut till Sverige ?

Verkar inte ha kommit ännu. Har en C9 som det skulle vara väldigt fint att kunna röststyra. Har testat byta region men hjälper inte. Och hittar inga fixar på nätet.....