Fibaro Home Center 3 klarar både Z-Wave och Zigbee

Permalänk
Melding Plague

Fibaro Home Center 3 klarar både Z-Wave och Zigbee

Med Home Center 3 adderar Fibaro stöd för bland annat Zigbee-standarden för att på så sätt låta smarta hemmet-hubben täcka in majoriteten av teknikerna på marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min hc2 har rullat i många år nu utan problem men vore nice med lite zigbee stöd. Om priset är rätt så

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

8GB HDD? 1996 ringde och vill ha tillbaka sin hårddisk.

Permalänk
Medlem

Nu har jag Google home och Philips hue lampor hemma. Vad använder man dessa till? Är det mer för användare som kör TV, larm, gräsklippare med mera eller även vanliga användare?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Duger säkert för de med lite tid och som bara vill ha något spoon feedat. Men för oss som supernördar ner oss i saker som är kul så finns det ju bara en vettig lösning. Smäll upp den där virtuella servern i källaren, in med ESXi, på med valfri Linux dist och confa upp en docker med hassio. Koppla in en deconz och en z-wave sticka. Alla dörrar är sedan öppna. Du har knappt någon fritid kvar men allt går att integrera och koppla i princip

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu har jag Google home och Philips hue lampor hemma. Vad använder man dessa till? Är det mer för användare som kör TV, larm, gräsklippare med mera eller även vanliga användare?

Upptäckte just CC2531 och ska koppla en till min raspberry för att lyssna på Zigbee
https://www.banggood.com/Wireless-Zigbee-CC2531-Sniffer-Bare-...

Det öppnar upp för att lyssna på tex ikeas fjärrkontroller och xiaomis termometrar och låta de styra mer komplicerade saker än bara slå på en lampa. (den lär dock inte styra något själv, det gör jag genom en vanlig hub)

Detta för att Philips och Ikeas hubbar är begränsade till vad de kan göra och vilka devicer de stöder,
men om jag känner mig begränsad där så köper jag ju inte direkt en Fibaro om jag inte har full kontroll på vad de klarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Upptäckte just CC2531 och ska koppla en till min raspberry för att lyssna på Zigbee
https://www.banggood.com/Wireless-Zigbee-CC2531-Sniffer-Bare-...

Det öppnar upp för att lyssna på tex ikeas fjärrkontroller och xiaomis termometrar och låta de styra mer komplicerade saker än bara slå på en lampa. (den lär dock inte styra något själv, det gör jag genom en vanlig hub)

Detta för att Philips och Ikeas hubbar är begränsade till vad de kan göra och vilka devicer de stöder,
men om jag känner mig begränsad där så köper jag ju inte direkt en Fibaro om jag inte har full kontroll på vad de klarar.

Kul! Den såg lite spännande ut. Om jag hade haft nytta av det så hade jag nog köpt en och lekt lite. Men som det ser ut just nu har jag 8 lampor i 4 rum av enbart modell Philips hue. (2 ledstrips, 3 färgleds och 3 vitleds). Dem styrs lätt med Hues egna app / google home än så länge. Dock är Google lite dum ibland att tända rätt lampor eller med rätt inställning.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

funderar på hur stödet för HA kommer bli om det kommer var krypterat både inom och utanför. samt vilket standard på z-wave den kommer köra, hoppas på 7 men risken är väl plus (5-6)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HenrikM:

8GB HDD? 1996 ringde och vill ha tillbaka sin hårddisk.

Tänkte först vara lite bror duktig och skriva att det såklart är någon sorts flashminne, men sen såg jag att du faktiskt har rätt. Måste ju vara ett skrivfel... hoppas jag

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av HenrikM:

8GB HDD? 1996 ringde och vill ha tillbaka sin hårddisk.

Skrivet av Überklass:

Tänkte först vara lite bror duktig och skriva att det såklart är någon sorts flashminne, men sen såg jag att du faktiskt har rätt. Måste ju vara ett skrivfel... hoppas jag

Det måste vara typo hos Fibaro, haha. Givetvis är det någon form av solid state-lagring.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Säkerhetsutbildare
Skrivet av aragon:

funderar på hur stödet för HA kommer bli om det kommer var krypterat både inom och utanför. samt vilket standard på z-wave den kommer köra, hoppas på 7 men risken är väl plus (5-6)

Det är femte generationens Z-wave (se https://newsroom.fibaro.com/en/ces-2020-home-center-3-the-mos... där det står Z-wave 500).

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikka:

Det är femte generationens Z-wave (se https://newsroom.fibaro.com/en/ces-2020-home-center-3-the-mos... där det står Z-wave 500).

jahopp det var ju synd, Tycker nästan det är skumt att man väljer att stanna på 500 när man äntligen lanserar en ny enhet, känns som 700 kommer bli väldigt poppis särskilt för batteri produkter.
får hoppas vera kommer med en 700 kontroller snart

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.