Ny Nintendo Switch till sommaren

Permalänk
Melding Plague

Ny Nintendo Switch till sommaren

Enligt källor till Digitimes inleds produktionen av en ny Switch-modell under första kvartalet 2020, med lansering till sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Intressant 😊
Se vad som dyker upp.

Permalänk
Medlem

Toppen. Varit fruktansvärt nära på att handla in en Switch dom senaste veckorna, men priserna är det enda som håller en tillbaka, blir spännande att se hur den nya kommer att kosta.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Musikälskare

Då blir det nog ett köp, har väntat länge nog nu

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Switch lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir det någon slags Switch Pro så ryker min nuvarande 2019 edition snabbare än vinden!

Nintendo direct ryktas även bli någon gång nu i Januari och åtminstone 12 nya titlar, bland annat metro exodus för switch väntas presenteras för konsollen, så hyped!

Pokemon direct också nu på torsdag, spännande att se vad som händer där.

Permalänk

Det jag skulle vilja ha är en switch med fullhd och en bra webbläsare. Har man detta så kan switchen ersätta mycket i ryggsäcken. Som det är för mig nu så har jag aldrig plats för switchen och den ligger hemma.

Nå detta jag saknar lär knappast komma till sommaren men kanske nästa version.

Med bra webbläsare så går switchen använda till surf, mail, film, pdf, eböcker och word-visning. Och man slipper även ha med en surfplatta som gör detta.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en mer kraftfull Switch med både snabbare grafik och CPU så att t.ex. Breath of the Wild 2 kan ha en mer detaljerad värld än 1:an.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Intressant men samtidigt inte. Använder aldrig min Switch när jag är hemma och prestandan räcker mer än nog till den lilla skärmen. Det skulle i så fall vara om som ovan säger, en bra webbläsare och appar som Netflix, stöd för bluetooth-hörlurar, och kanske t.o.m. plats för ett simkort och 4/5G-uppkoppling.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Köpte en 2017 version för 1 månad sen, supernöjd men jag använder knappt den bärbart så för mig är det ju ingen skillnad mellan versionerna.

(Redan hunnit införskaffa så jag har 4x joycons, 1x pro controller samt 2x fake pro controllers)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tagga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul om den hade lite kraftigare hårdvara, lite bättre flyt i spelen alt bättre grafik i de spelen som redan hade bra flyt innan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Känns som dom hade passat på och göra en switch 2 med tanke på xboxtwo och ps5 släpps i slutet av året. Men annars är ju en switch pro välkommet så länge vi slipper n64 texturer i bakgrunden på pokemon

Permalänk
Medlem

@Swedman18: Switchen är relativt ny fortfarande, och den säljer väl fortfarande otroligt bra, så ingen idé att ge sig på en ny konsol än.

För övrigt, väldigt "timely" när TX (Team eXecuter) ska släppa ett modchipp

Permalänk
Medlem

Min gissning är ny design och uppskalning till 4K men ingen förbättrad prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på lite större skärm där man går närmare kanterna, inte hela vägen ut men går utan problem får mer skärmyta. Lite bättre prestanda är aldrig fel heller dock för tidigt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag tänker att Nintendo utökar med en stationär variant med mer kräm i. Då har de tre varianter: hybriden, bärbara och stationära. Men det känns också fel då alla reklamer som gått trycker på just hybriden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det en kraftfullare version är jag intresserad, annars kan det vara dock. Spel som Zelda BotW är liksom inget avancerat spel grafiskt, det går bara i 30fps och vad jag minns av tester när det släpptes var FPSen inte helt stabil alla gånger trots detta, speciellt i dockat läge.

Detta är underbetyg från mig och en kraftfullare version krävs för att jag ska bemöda mig köpa något. Är en del spel som vore nice att kunna avnjuta i soffan liksom men då vägrar jag kompromissa med det redan låga 30fps, det är ett absolut minimum som bara SKA uppnås 100% av tiden oavsett spel.

Nu är jag inte helt insatt i om andra spel fungerar felfritt och det bara är BotW som har dessa problem men det är ett av de mest intressanta spelen så fokus ligger där för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Hoppas detta inte stämmer, att hålla på och uppdatera modeller hela tiden för att hålla köphysterin igång känns väldigt fel och skapar bara förvirring hos folk som inte är hardcore fans.

Ta bara Switch Lite, hur många föräldrar förstår att det är maskinen som inte går att docka?

Nä, försök använda den hårdvaran som finns idag och skapa bra skit och släpp inte nya maskiner med ny HW varje år. Fler färger, fine, HW revisioner som lagar kända fel (som hos kontrollerna) fine, men håll er till en hårdvaruspec.

Permalänk
Inaktiv

Köpte en Switch Lite innan jul men kommer en snabbare modell så blir det att byta ut min lanseringsswitch. Nu har det ryktats om en snabbare Switch ända sedan lanseringen för snart 3 år sedan men förr eller senare händer det.

Att nya snabbare modeller kommer släppas under generationen är bara att vänta sig, se bara på PS4 och Xbox One där flera nya modeller släppts. Revisioner har alltid förekommit och även här, första PS4 respektive PS4 Pro-modellerna har problem som senare revisioner löser.

Dock tycker jag att de tre tillverkarna måste arbeta fram ett bättre system för att kunna byta in sin konsol mot en snabbare om vi når en punkt där vi kanske får en ny, snabbare, modell varje eller vartannat år eller så. I USA erbjuds någon form av abonnemang med Xbox Live/Game Pass ihop med en Xbox One X där man får en Xbox Series X när de lanseras. Nu är jag negativt inställd till just abonnemang men det är iallafall ett alternativ för konsumption.

Permalänk
Medlem

Fast problemet är att även den konsolen du byter in kommer dumpas på en soptipp i ett fattigt land någonstans för någon annan att eventuellt ta hand om, även om den byts in.

Jag förstår att folk vill ha snabbare och bättre men när det släpps så blir den konsolen du hade igår helt plötsligt mindre värd och fokus flyttas till den nya hårdvaran.

Grejjen med konsoler har ju varit att man slipper hela uppgraderingsracet som man ofta har med t.ex. PC.

Sen är jag ju för att saker utvecklas som t.ex. PS4 slim osv, men ändra inte hårdvaruspeccen och grundkonceptet får att prångla ut mer maskiner för att tjäna mer flis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

@Swedman18: Switchen är relativt ny fortfarande, och den säljer väl fortfarande otroligt bra, så ingen idé att ge sig på en ny konsol än.

För övrigt, väldigt "timely" när TX (Team eXecuter) ska släppa ett modchipp

Detta är en av de stora anledningarna. Det har senaste 3 månaderna kommit mycket nya både mjukvaru (kombinerat med små hårdvarumods) och större fasta hårdvarumods. Släpps det en ny version (igen) så får dem börja om på nytt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Switch lite?

Skickades från m.sweclockers.com

what year is it.gif

Vore typiskt om detta är vad jag velat haft från början, en switch tv/home. Med tanke på att de satsade på bärbart 2019 så vore det tyvärr logiskt...

Permalänk
Medlem

Om det stämmer så väntar jag med Link's Awakening som jag böjade med i veckan då det flyter uselt. Någon annan som känner samma?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Crap, 2 veckor efter att man till slut gett vika och köpt Switch trots att den aldrig rasar i pris.

Nåväl, känner man Nintendo rätt så handlar det antingen om ett komplement på marknaden som skiljer sig märkbart från Switch vad gäller prestanda, funktionalitet, portabilitet eller pris. Antingen en otympligare modell, en icke-handhållen modell eller en liknande men kraftfullare modell (givetvis till högre pris).

Känns vansinnigt att lansera Switch 2019 och ändå trycka en del på bättre batteritid för att mindre än ett år senare göra den helt orelevant på marknaden genom att släppa en liknande konsoll som är bättre på allt till samma pris.

Permalänk
Medlem

En mer kraftfull "Docked Only" version är det enda intressanta för mig iaf, känns som att det måste finnas en marknad för detta. Det kan väl omöjligtvis vara så att alla som köper en Switch prompt måste spela bärbart? Visst, X1 i all ära men klockar man upp den måste man väl iaf kunna förvänta sig 1080p i alla spel tycker jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

En mer kraftfull "Docked Only" version är det enda intressanta för mig iaf, känns som att det måste finnas en marknad för detta. Det kan väl omöjligtvis vara så att alla som köper en Switch prompt måste spela bärbart? Visst, X1 i all ära men klockar man upp den måste man väl iaf kunna förvänta sig 1080p i alla spel tycker jag.

Innan man spelat BotW i sängen inser man inte hur viktigt mobiliteten är.
Eller Mario Kart i baksätet på en bil. Eller DQ11s uppkrupen i favoritfåtöljen med en mugg romspetsad varm choklad. Eller ....

Att vara fast framför TVn tillhör förra årtusendet.

Permalänk
Medlem

Intressant att det finns så många åsikter och krav och att Nintendo ändå lyckas pricka in så många av dom.
Kan inte sluta imponeras av Nintendos kreativitet och att dom varannan gång lyckas sjukt jäkla bra med sina produkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EntropyQ3:

Innan man spelat BotW i sängen inser man inte hur viktigt mobiliteten är.
Eller Mario Kart i baksätet på en bil. Eller DQ11s uppkrupen i favoritfåtöljen med en mugg romspetsad varm choklad. Eller ....

Att vara fast framför TVn tillhör förra årtusendet.

Just att kunna spela portabelt och bara ta med spelandet är även för mig största styrkan. Och varför jag till och med köpte Lite som på papperet är en försämrad Switch men som en till 99% portabelt spelande på många vis ser som förbättringar. Har min gamla kvar dockad i TVn när jag vill mysa ner mig i soffan efter en lång arbetsdag eller när man är fler än en spelare förstås.

Switchens andra styrka är att den åter fått bra andra och tredjepartsstöd och ett riktigt bra spelutbud. Det är inte som med framförallt de två svagaste plattformarna, Wii U och Playstation Vita utan här dyker spelen upp.

Lutar åt PC + Switch för mig framöver. Ser inget behov av varken Xbox Series X eller PS5, denna kombination täcker in typ allt. Och både stationärt och portabelt spelande. Hade dock önskat att Switchen kommit med stöd för att strömma till, typ som "förlagan" Nvidia Shield I portabelt format.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade varit spännande med en bättre version. Dessvärre blir den väl minst lika dyr som den nuvarande.