Abonnemang för surf (mobildata) i USA?

Permalänk

Abonnemang för surf (mobildata) i USA?

Hej! Åker till USA i 8 dagar i slutet av Januari, jag undrar ifall det finns något billigt kontantkort eller utlandskort jag kan införskaffa medans jag är där för surf på telefonen. Jag kommer mest använda WIFI där nere men vill ha mobildata när WIFI inte finns tillgängligt så jag kan boka Uber bland annat.

Permalänk

https://www.whistleout.com/CellPhones

Där kan du sedan välja i sorteringen, kontantkort. Tänk på att din mobil inte får vara operatörslåst. Glöm inte även sortera på BYO (Bring your own phone), tar bort exempelvis låsta AT&T.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

Om du har Telia-abonnemang kan du aktivera Semestervecka, kostar runt 150kr/vecka men då kan du använda telefonen som vanligt med surf och sms.

Edit: fel av mig, kostar tydligen 299kr/vecka nu. Hutlöst dyrt. Borde kunna plocka upp en prepaid i närmaste Walmart eller Target för runt den summan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Skippa telia semestervecka, gick slött som tusan på västkusten, kändes som de tunnlar trafiken via sverige eller nåt. Gå till T-mobile och köp turistkort, 30dagar samtal, sms och 10GB surf, vi fick 4st för 100USD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Permalänk
Medlem

T-mobiles turistkort brukar vara det mest tipsade, men det ligger just nu under varumärket Ultra-mobile. Skall kunna köpas på samma ställen och har fortfarande ok villkor, 2GB för 30$.
Eventuellt så kan du redan på flygplatsen köpa kortet i en InMotion-butik, om de inte är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du abonnemang hos Tre så behöver du inte fundera. Funkar i nästan hela välden, för samma taxa som hemma. Helt underbart när man reser i USA, Kanada bla.

Permalänk

Mobil hotspot på Wallmart. Sen kan du köra wifisamtal eller skype den vägen.
Använder själv ett "lokalt" Skypenummer för Florida. Ringer landlines och mobiler för en fast summa för fria samtal + att det inte blir suspekt för andra att ringa ett sverigenummer. Dom ringer ju tillbaka till ett lokalt nationellt nummer.

Åker visserligen regelbundet. För 8 dagar vete 17.... Finns ju fritt WiFi på varenda boende och matställe.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Inaktiv

Telenor tar inget extra heller för surf i USA tror jag?