Permalänk

LG OLED B9 - Google home

Någon som lyckas koppla samman LG B9 med Google home, hur?

Permalänk
Medlem

Du måste välja England som region för att det ska fungera.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

På både tv och Google? Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Var i google ändrar man?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kimmarsson @nicnic999 Framförallt på TV:n, dock är mitt googlekonto amerikanskt redan från första början så ingen aning om den delen!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

också intresserad av detta!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Pratade med LG support och Google home kopplingen ska rullas ut i norden inom kort. Såklart rekommenderas inte att ändra landsinställningar då annat kan gå snett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicnic999:

Pratade med LG support och Google home kopplingen ska rullas ut i norden inom kort. Såklart rekommenderas inte att ändra landsinställningar då annat kan gå snett.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant.
En fråga bara - Vad kommer man kunna göra med Google Home/assistant?

Kommer sökningar fungera bättre?
Använde Magic Remote och försökte starta HBO-appen igår. Det var totalt hopplöst.
Även engelska sökningar går åt helvete för mig, tror Magic Remote försöker försvenska orden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMult:

Intressant.
En fråga bara - Vad kommer man kunna göra med Google Home/assistant?

Kommer sökningar fungera bättre?
Använde Magic Remote och försökte starta HBO-appen igår. Det var totalt hopplöst.
Även engelska sökningar går åt helvete för mig, tror Magic Remote försöker försvenska orden?

Misstänker att du kommer kunna styra tv:n med rösten, byta ingång, höja o sänka ljudet samt sätta på och stänga av?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Jag har en Nvidia Shield box inkopplad i Tv:n som jag styr med home. Och såklart har jag kopplat samman så tv sätts på/stängs av samtidigt som boxen. Det funkar kanonbra.
Den klarar ganska långa kommandon, tex "Sätt igång avsnitt X av program X på Svt play på Shield " Så sätts tvn igång på rätt program och avsnitt .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick en uppdatering till tv'n idag. Ska bli intressant att se om Google-kopplingen finns med i denna. Nån som vet var man kan hitta release notes (vilka nya funktioner som kommer i releasen)

Permalänk
Medlem

@nicnic999:

Finns på LGs hemsida:

https://www.lg.com/se/support/software-firmware?keyword=&supe...

1. Improvement
1) Featuring NVIDIA G-Sync Compatible.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMult:

Intressant.
En fråga bara - Vad kommer man kunna göra med Google Home/assistant?

Kommer sökningar fungera bättre?
Använde Magic Remote och försökte starta HBO-appen igår. Det var totalt hopplöst.
Även engelska sökningar går åt helvete för mig, tror Magic Remote försöker försvenska orden?

På vilket sätt var det svårt att starta appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

På vilket sätt var det svårt att starta appen?

Röststyrningen i magic remote verkar ha riktigt dålig förståelse för engelska titlar.
Försökte starta senaste handmaids tale via HBO, testade att säga HBO både på engelska och svenska.

Istället blev det sökningar på aids och händer (HBO -> Aids Be O) (Handmaids tale -> Handgemäng tälj). Något däråt.

Även enklare sökningar verkar Magic Remote vilja "försvenska"? Tänkte först att jag kanske bara hade uruselt uttal, men flickvännen är duktigare på engelska och lyckades inte heller starta och söka smidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMult:

Röststyrningen i magic remote verkar ha riktigt dålig förståelse för engelska titlar.
Försökte starta senaste handmaids tale via HBO, testade att säga HBO både på engelska och svenska.

Istället blev det sökningar på aids och händer (HBO -> Aids Be O) (Handmaids tale -> Handgemäng tälj). Något däråt.

Även enklare sökningar verkar Magic Remote vilja "försvenska"? Tänkte först att jag kanske bara hade uruselt uttal, men flickvännen är duktigare på engelska och lyckades inte heller starta och söka smidigt

Ah, var omedveten att de lagt till röststyrning i magic remote
Edit: Eller jag var omedveten om att det fanns en appfjärrkontroll. Får prova på min B6a senare i kväll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande inte som detta kommit ut till Sverige ?

Permalänk
Medlem

Verkar inte ha kommit ännu. Har en C9 som det skulle vara väldigt fint att kunna röststyra. Har testat byta region men hjälper inte. Och hittar inga fixar på nätet.....

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk

Någon som vet status på detta? Fungerar Google Assistant än? Jag har GX och hittar ingen Google Assistant.

Permalänk

Undrar också detta. Vill kunna stänga TV:n med rösten.

Permalänk

Följer också detta då jag inte kan hitta någon meny för Google home på tv-n, någon som har info om när det skall komma till Sverige eller hur man kan jobba runt problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

Någon som vet status på detta? Fungerar Google Assistant än? Jag har GX och hittar ingen Google Assistant.

Jag köpte min LG GX på black friday. Jag hittade inte heller Google Assistant som app på tvn. När jag ringde LG sa de att de skulle fixa en uppdatering innan årsskiftet. Nu är det efter årsskiftet och ser fortfarande ingen Google Assistant app.

Permalänk
Medlem

Tre månader sen förra inlägget, fortfarande ingen Ghome-integration vad jag kan se? :/

Någon som hört nåt mer ang. detta?
Tänkte kanske ringa LG imorgon om inte annat. Återkommer med en edit isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge-:

Tre månader sen förra inlägget, fortfarande ingen Ghome-integration vad jag kan se? :/

Någon som hört nåt mer ang. detta?
Tänkte kanske ringa LG imorgon om inte annat. Återkommer med en edit isf.

Ringde du någonsin LG? Jag har väntat i snart 2 år nu på Home-integrationen. Det är under all kritik att det ska ta så lång tid.

Permalänk
Medlem

Någon som har en uppdatering gällande detta?? vore trevligt med Ghome till min CX

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Någon som har en uppdatering gällande detta?? vore trevligt med Ghome till min CX

Pratade med LG support igår och fick bara till svar: "Vi arbetar med att göra det tillgängligt i framtiden. Vi har dessvärre inte en tidsram för när den här kommer att vara igång."

Ganska värdelöst av LG om du frågar mig. Google assistant och google home koppling har fungerat i Sverige och på svenska länge. Jag har massvis med andra enheter där det fungerar.

På LG:n kan jag varken aktivera google assistant (som till och med har en dedikerad knapp på fjärren), eller koppla ThinQ i google home.

Beställde först en Sony A80J just för att vara säker på bättre google kompabilitet, men fick tag i en LG C1 till riktigt bra pris så avbokade Sony:n. Allt annat än nöjd med WebOs som smart os. Blev beställning av en Nvidia Shield av den anledningen.

Anledningen till att jag vill ha google kopplingen är för att det lirar bättre med mitt "smarta hem". Saker som att få övervakningskameran att starta på TV:n då någon ringer på dörren eller automatiskt ändra belysningen då jag ser på TV mm.

Felstavning av ThinQ
Permalänk
Medlem

Fungerar detta fortfarande inte?
Det som nämnts innan att ändra region, är det någon fix?

Permalänk
Skrivet av HAJST:

Fungerar detta fortfarande inte?
Det som nämnts innan att ändra region, är det någon fix?

Det verkar inte som om detta är något som prioriteras av LG. Jag har inte försökt mig på det där med regionsbytet för jag har min TV registrerad i mitt konto och jag har köpt till en förlängning av garantin. Jag är rädd att det kan bli något strul med garantin om jag tar bort TV:n från mitt svenska konto och registrerar den i ett nytt konto med regionen UK som beskrivits på reddit.

Förstår inte varför det inte är fixat efter så många år, det känns som om det inte är något som LG egentligen vill åtgärda.

EDIT: Under tiden så har jag aktiverat ett tillägg i min hemautomation som kan kommunicera bra med webOS på min LG TV och det går att få Google Assistant att styra OpenHAB. Jag kan hanka mig fram med det.

Tillagt info om OpenHAB.