Permalänk
Medlem

Gamingheadset med bra mic

Hej alla!

Söker ett gamingheadset då mitt nuvarande håller på att ge upp. Jag har testat Sennheiser PC360 men tyckte de satt lite hårt samt att mina vänner nämnde att mikrofonen inte presterade särskilt väl. Det som var bra med dem var att de hade öppna lurar (ett måste när man har barn!)

Har ni något bra att rekommendera? Vill gärna att mikrofonen ska vara bra så att det inte låter som ett mobilheadset när jag pratar.

Permalänk

@DePletch: Köp inte ett headset utan istället ett par bra hörlurar och kombinera med en antlion modmic eller vmoda boompro. Vilken priskategori?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

@DePletch: Köp inte ett headset utan istället ett par bra hörlurar och kombinera med en antlion modmic eller vmoda boompro. Vilken priskategori?

Men det är ju inte så enkelt som sagt. Antlion Modmic är det svårt att få bra ljud ifrån och många (även jag) har provat flera olika versioner och även med adaptrar.
V-Moda BoomPro hade varit en perfekt lösning om kvalitén inte hade varit så sunkig. Går lätt sönder och "glappar" i kabeln.
Samtidigt finns det väldigt få Öppna/Halvöppna Headsets. Åtminstone som är bra och värt pengarna.

Sennheiser G4ME One är väl det ända Öppna Headsetet som är någorlunda bra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Men det är ju inte så enkelt som sagt. Antlion Modmic är det svårt att få bra ljud ifrån och många (även jag) har provat flera olika versioner och även med adaptrar.
V-Moda BoomPro hade varit en perfekt lösning om kvalitén inte hade varit så sunkig. Går lätt sönder och "glappar" i kabeln.
Samtidigt finns det väldigt få Öppna/Halvöppna Headsets. Åtminstone som är bra och värt pengarna.

Sennheiser G4ME One är väl det ända Öppna Headsetet som är någorlunda bra.

Om vi går ifrån öppna headsets, finns det något du annars rekommenderar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

@DePletch: Köp inte ett headset utan istället ett par bra hörlurar och kombinera med en antlion modmic eller vmoda boompro. Vilken priskategori?

Intressant det här tycker jag, gaminglurar är kanske lite av en kommersiell "fejkprodukt" sett till ljudkvalité? Bättre att köpa ett par bra lurar och kombinera med mic som du är inne på?

Permalänk

@makatech: Du får mycket bättre ljud för pengarna om du undvikar "gaming" headset och istället fokuserar på lurar som låter bra och sedan kombinera med en mikrofon antingen en mindre variant som jag nämt innan (modmic, vmoda) eller en bättre studiomikrofon om du vill ha det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillaGrynet:

@makatech: Du får mycket bättre ljud för pengarna om du undvikar "gaming" headset och istället fokuserar på lurar som låter bra och sedan kombinera med en mikrofon antingen en mindre variant som jag nämt innan (modmic, vmoda) eller en bättre studiomikrofon om du vill ha det.

Vill helst minimera kluttret på skrivbordet. Modmic känns som en lösning som jag tror kan fungera smidigt. Tänker en prisklass på hörlurar runt 1000-2000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns som jag är den enda som tycker Asus strix 7.1 är bra
Tycker jag hör allt till skillnad från mina vänner vad det gäller steg o.s.v
Jag kan rekomendera Asus lurar iaf.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

köpte ett Sennheiser GSP 600 från inet.. sänkt pris från 1990 - 1190 micen är helt klar trevlig samma gäller ljudet, kanske värt att kolla på ? bara att kika på youtube

Permalänk

@DePletch: Det beror lite på vad du vill ha för ljud. Är det främst tävlingsinriktad fps är det en typ av hörlur som behövs. Men för rent allmänt bruk skulle jag säga att bästa luren för 2000kr är Sennheiser HD6xx (exakt samma som HD650). Den är inte den bästa för fps (ganska liten soundstage) men en klassisk hörlur inom hifi.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

köpte ett Sennheiser GSP 600 från inet.. sänkt pris från 1990 - 1190 micen är helt klar trevlig samma gäller ljudet, kanske värt att kolla på ? bara att kika på youtube

Tack för rekommendationen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är förövrigt riktigt nöjd men min Logitech G933 ser att dom släppt nya nu med G935.

Va sugen på ett par Astro a50 men enligt det tester jag läste när jag köpte dessa så tyckte väldigt många att G933 hade bättre ljud och till halva priset.

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem

@DePletch:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4975129

Ett bra headset, i grunden ett Takstar Pro 82 utan basknappen. En bekväm lur med riktigt bra ljud för pengarna.

Tydligen ska dongeln (DAC) man får med vara fullt duglig (menar inte 7.1 funktionen utan ljudkvalitén).

Permalänk
Medlem

@miizoo: Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DePletch:

Ingen orsak.

Läste först nu att du ville ha öppna lurar. Kan rekommendera min egna setup, ett par SHP9500 med Vmoda Boom pro mic.

Tot pris 1000kr.

Lurarna måste man dessvärre beställa från Aliexpress, tar ca 2 v från Kina och ytterligare 2v (!) i tullen med ca +100kr i tullavgift.

Här köpte jag dem:
https://a.aliexpress.com/pGynzrpI

Micen:
https://www.webhallen.com/se/product/275079-V-MODA-BoomPro-mi...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker audiofilnivån går helt överstyr i alla dessa disskussioner, självklart duger valfritt GAMING-headset över 1000 spänn, och förmodligen under också. Är alla Seal och ska sjunga serenader för sina polare eller?

Senaste 20 åren har jag bortsett från ett par deltaco för 150kr aldrig haft ett headset med så dålig mic eller ljud att jag eller dom jag spelat med stört sig på det. Men när det första man alltid rekommenderar är studiolurar, dac och separat mic... kom igen så dåliga är inte mikrofonerna.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem

Visserligen slutna, men tycker både lurar och mic är riktigt fina.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4697834

Finns ofta på amazon.de för under 2k.

Det är mitt varmaste förslag iallafall.